Gå til innhold

Hunder skulle bli middag.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Vilja :-)
Skrevet

Dette er selvfølgelig veldig hjerteskjærende å lese om for oss nordboere, som bor i en del av verden hvor hunder og katter jo primært er å regne som kjæledyr. Dette er dyr vi lever med i det daglige, som vi knytter oss til, bruker tid og krefter på osv.

Men i mange andre land finnes det et motsatt syn; hunder og katter blir sett på som skadedyr, eller som føde, og behandlingen av disse dyrene blir deretter. Det er fryktelig synd at mennesker, uansett kulturell tilhørighet, behandler levende skapninger som dette. Vi gjør jo dette selv i Norge, dog med andre dyr enn de typiske kjæledyrene. Vi har fjærkre som blir stuet sammen på latterlig små arealer og vi har pelsdyroppdrett. For meg er det utrolig skremmende at mennesker ikke er istand til å forstå og behandle dyr som levende skapninger med sine behov og rettigheter. Jeg håper flere land innfører strengere lovverk på dette planet, slik at dyr kan behandles på en langt mer forsvarlig måte.

Skrevet

Enig med Vilja.

Selv om jeg selv er veldig glad i hund, mener jeg det blir feil å se på hund og katt som "hellige", mens vi slakter andre dyr.

Det blir vel omtrent som for hinduer, som ser på kua som et hellig dyr. Vil anta de ser på oss europere som barbarer.

Skrevet

Enig med Vilja og gjest - en hund er ikke mer verd enn en gris bare fordi vi synes den er "søtere". Hvis jeg hadde behandlet min hund slik husdyrindustrien behandler griser og kyllinger, så ville jeg nok blitt anmeldt for dyremishandling rimelig fort - det sier litt om hva "mindre søte" dyr må tåle her i Norge.

Skrevet

Har du sett et broilerannlegg? Et "egglaggerie"? Melkegård? Samme opplegget.

Skrevet

Mente "eggleggeri" (Klarer ikke komme på et tilsvarende begrep som "battery hens" i Norge)

Skrevet
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/31/481430.html

Hvordan i alle dager er folk? Tenker de KUN penger? Blir så utrolig sint når jeg ser slik, håper virkelig disse får straffen sin og verså det! Plage dyr på dette viset  :kjempesinna:

Våkne opp. Hunder er dyr slikt som griser og elg. Hunder har ikke krav på spesialbehandling selv om de ser søte ut.

Faktisk ville nok ikke hundene eksistert i stor skala i dag hadde det ikke vært for menneskene. Så jeg har ikke problemer med å forstå at noen liker bikkje til middag, selv om jeg selv aldri kunne tenke meg det. Jeg har hund selv.

Skrevet

Nå er hundekjøtt også forbudt der, så da burde de få straff for det.

Uansett hvor i verden kjøtt selges, så er det kvaliteten på livet de har før slakting og selve avlivningen som gjør at man får ståpels fra topp til tå når man ser på enkelte land og behandling av dyra.

Å torturere, flå levende, slå og misshandle dyrene på alle mulige måter er jo hverdagskost enkelte plasser.

Når man vet dette er det ikke noe rart at man reagerer. Om det er en gris eller en katt spiller ingen rolle.

Det er et liv!! Og de blir grusomt behandlet.

Det gjør det selvsagt ikke bedre at det er våre "venner"...men uansett er det bra at man reagerer...ellers vil det aldri bli noe bedre.

Skrevet

Fytti h......! :frustrert:

Greit nok at hunder bare er dyr slik som elg og sau osv, men at folk kan behandle de stakkars dyrene på den måten (ref bildet) er helt sinnsykt!!!!!!

Blir så sinna hver gang jeg ser/leser om sånt! :sur:

Håper virkelig de kan opprette noen lover der på Fillipinene som kan beskytte de stakkars dyrene!!! :tristbla:

Skrevet

Velig mange land har slike lover. Imildertid er det i mange land ikke lett å få brukt midler til å få slike saker til doms og å følge opp lovverket. I mange land følger de ikke en gang opp alle drap på mennesker pga ressursmangel eller feil buk av ressurser/korrupsjon.

Skrevet

Det er klart at disse hundene har vært utsatt for dyreplageri, men hva som er galt med å spise hunder fremkommer ikke.

Har selv spist hund i Sveits, og det smaker faktisk godt, spiser det gjerne igjen, noe jeg virkeligt kan anbefale for de som har lyst til å prøve noe nytt.

Gjest Tessmira
Skrevet
Våkne opp. Hunder er dyr slikt som griser og elg. Hunder har ikke krav på spesialbehandling selv om de ser søte ut.

Faktisk ville nok ikke hundene eksistert i stor skala i dag hadde det ikke vært for menneskene. Så jeg har ikke problemer med å forstå at noen liker bikkje til middag, selv om jeg selv aldri kunne tenke meg det. Jeg har hund selv.

Ja våkne opp, helt riktig. Dette har ikke noe med at jeg ikke synes det er greit å spise hunder, i mange land er jo dette like naturlig som at vi spiser gris/ku/elg eller lignende, men i dette landet var det ikke lovlig.

Og det jeg reagerer mest på er hvordan dyrene blir behandlet, og den måten de blir behandlet på her er ren tortur, noe jeg ikke synes noe om! Samme hva slags dyr det er, om de er kjæledyr, spisende eller ikke spisende, om det skjer i norge eller et annet land, det er tross alt liv som Mossa skrev før her!

Skrevet

Huff, ligner på de kassene som det stappes kyllinger ol oppi når de skal til slakt...

Skrevet
Fytti h......!  :frustrert:

Greit nok at hunder bare er dyr slik som elg og sau osv, men at folk kan behandle de stakkars dyrene på den måten (ref bildet) er helt sinnsykt!!!!!!

Blir så sinna hver gang jeg ser/leser om sånt!  :sur:

Håper virkelig de kan opprette noen lover der på Fillipinene som kan beskytte de stakkars dyrene!!!  :tristbla:

Det er egentlig komisk - hvordan tror du egentlig det okse- eller kyllingkjøttet du spiser til middag er blitt fraktet til slakteriet?

Hvis man gidder å sette seg inn i det vil man vite at heller ikke reglene for dyretransport innen EU/EØS-området er spesielt humane.

Skrevet (endret)

Slettet

Endret av sEnsAtion
Skrevet
Ja våkne opp, helt riktig. Dette har ikke noe med at jeg ikke synes det er greit å spise hunder, i mange land er jo dette like naturlig som at vi spiser gris/ku/elg eller lignende, men i dette landet var det ikke lovlig.
Vel, det er spising jeg tenkte på.

Og det jeg reagerer mest på er hvordan dyrene blir behandlet, og den måten de blir behandlet på her er ren tortur, noe jeg ikke synes noe om! Samme hva slags dyr det er, om de er kjæledyr, spisende eller ikke spisende, om det skjer i norge eller et annet land, det er tross alt liv som Mossa skrev før her!
Enig i at tortur av dyr er galt, men disse bikjene så ikke særlig torturskadede ut. Litt slitne kanskje, men ikke torturert.
Gjest Tessmira
Skrevet
Enig i at tortur av dyr er galt, men disse bikjene så ikke særlig torturskadede ut. Litt slitne kanskje, men ikke torturert.

80 hunder bak i den bilen vil jeg påstå er tortur, de fleste av dem vil jeg tro var såpass stresset at de aldri vil bli helt rolige igjen. Mange var sikkert skadet også, for med så mange hunder stappet bak i en bil kan det aldri gå bra.

De hadde vell også funnet hunder bundet etter bena i taket i levende tilstand. Det sto vell ikke på denne siden men skal se om jeg finner det igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...