Gå til innhold

Butikkpersonale og spørsmål om hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg leste nettopp gjennom diskusjonen lenger nede på siden her, ang butikkpersonale og deres mangel på respekt for kundene.

jeg så at en hadde skrevet at h*n ikke likte å bli spurt om h*n trengte hjelp av personalet. derfor vil jeg komme med et spørsmål til dere: hva mener dere om det å bli spurt (på en hyggelig måte) når dere kommer inn i butikken, om dere trenger hjelp?

grunnen til at jeg spør, er at jeg har jobbet i butikk (helsekost) i litt over 2 år nå, og vi er PÅLAGT å spørre kunden om h*n trenger hjelp med en gang de kommer inn i butikken. selvfølgelig ser vi det litt an på kunden, og det er jo mange faste kunder som alltid vet hva de skal ha. men jeg møter dem alltid med et smil og "hei". uansett hvilket humør JEG er i, lar jeg det aldri gå utover kunden!!!! det kunne jeg aldri tenkt meg.

det er faktisk ikke mange som blir sure når jeg spør om de trenger hjelp, det er heller stikk motsatt. jeg har hørt fra andre, at dersom de ikke automatisk blir tilbudt hjelp i en butikk, blir de sure og noen går derfra.

jeg er bare interessert i hva DERE mener om dette. blir dere irriterte når personalet spør om dere trenger hjelp? de fleste ansatte er faktisk pålagt å spørre, men uansett så sier jo sunn fornuft at man skal spørre kunden om de trenger hjelp! men klart, det er jo forksjell på å spørre pent om jeg kan hjelpe dem, og å begynne å småsnakke/følge etter dem overalt og kommentere :ler:

klem Iset

• 11 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir jælva irritert. Har lyst til å kvele dem.

Anonymous poster hash: 7ea3d...c75
  • Liker 3
Skrevet

Synst det er best å bli spurt om jeg trenger hjelp, men at den ansatte trekker seg litt vekk hvis jeg bare vil kikke litt før jeg bestemmer meg. Synst det er en uting at ansatte ikke viser at de er der for kunden, altså spør om man trenger hjelp.

Anonymous poster hash: b0b5c...6b3
  • Liker 6
Skrevet

Jeg blir ikke irritert, nei. Men jeg ha normal folkeskikk og jobber i butikk selv. Av erfaring vet jeg at det er langt flere kunder som blir sure om de ikke blir tilbudt hjelp, enn om de blir tilbudt hjelp. Det er jo bare å si "nei, jeg titter bare i dag". Men noen kan selvfølgelig bli litt for pågående. Jeg synes det er slitsomt hvis en butikkansatt ikke gir seg når jeg har sagt at jeg vil se selv, og de drar fram det ene og det andre som "ligner" på det jeg ser på. :P

Skrevet

Hvorfor tar du AB opp igjen en masse 11-12 år gamle poster?

• Liker 4
Skrevet

Jeg mener man ser på kunden om han/hun trenger hjelp. Hvis jeg går inn i en butikk uten å ha øyekontakt med den ansatte feks, er det ikke behov for å spørre meg. Men jeg blir absolutt ikke sur om noen spør :)

Skrevet (endret)

Hva er det for noe å bli irritert over? Du bruker musklene du har plassert rundt kjeven, åpner munnen din, beveger den feite muskelen som sitter midt i kjeften din kalt tunga og ytrer ordene "nei, takk" og fortsetter videre med dagen din som normalt.

Jeg vil gå så langt som å si at det er mindre slitsomt å gjøre dette, enn å gå rundt og irritere seg over filleting som er godt ment.

Endret av HeiHade
Skrevet

Nei går stort sett greit. De spør om jeg trenger hjelp, jeg sier nei takk, de går.

Om de begynner å mase er det irriterende, men det er sjeldent det skjer.

Anonymous poster hash: ac4d7...f5a

Skrevet

Liker det ikke. Får sånn angst når butikkpersonalet spør meg om jeg trenger hjelp. Liker ikke å snakke høyt. "Jeg bare titter" . Er ekkelt at alle hører hva jeg sier. Hvis personalet spør meg så går jeg rett ut av butikken etterpå fordi jeg synes det er så ubehagelig. Derfor kjøper jeg klær på hennes og maurits, kappahl og lindex omtrent hver gang jeg trenger noen nye klær de få gangene jeg har penger til klær. De spør ikke sånn der heldigvis.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Liker det ikke. Får sånn angst når butikkpersonalet spør meg om jeg trenger hjelp. Liker ikke å snakke høyt. "Jeg bare titter" . Er ekkelt at alle hører hva jeg sier. Hvis personalet spør meg så går jeg rett ut av butikken etterpå fordi jeg synes det er så ubehagelig. Derfor kjøper jeg klær på hennes og maurits, kappahl og lindex omtrent hver gang jeg trenger noen nye klær de få gangene jeg har penger til klær. De spør ikke sånn der heldigvis.

Da får du heller netthandle, tenker jeg. Butikkansatte kan ikke bare gå ut i fra at alle har sosial angst og la være å spørre. Jeg jobber deltid i butikk og når vi noen få ganger har glemt å spørre om noen trenger hjelp med en gang, glefser de til oss "Er det noe hjelp å få her eller?"

Endret av Churro
  • Liker 3
Skrevet

Jeg jobber i en av disse kjedebutikkene og vi er begynt å bli pålagt å spørre om kunden trenger hjelp. Så du må nok bare forberede deg på å sli spurt.

Anonymous poster hash: e0457...694

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det er kjempefint å bli spurt om jeg trenger hjelp, for ofte gjør jeg det men sliter med å få den hjelpen jeg trenger. Men når det er sagt vil jeg gjerne få lov å titte i fred og gjøre meg opp min egen mening om ting om jeg ikke trenger hjelp. Så spør meg gjerne, men ikke fotfølg meg :)

Skrevet

Jeg liker ikke selv å bli spurt om jeg ønsker hjelp. Og kan unngå butkker nettopp pga dette.

Men jeg jobber selv i butikk og i vår kjede vil de gå bort i fra å være selvhjelpsbutikk og bli "servicebutikk".

Men ironisk nok kutter de antallet ansatte på jobb, så vi har egentlig ikke kapasitet til å gjøre det. Vi vil allikevel prøve å få det til ved å oppholde oss på faste steder i burikker og drive med andre ting samtidig.( feks pakke opp varer ute i butikk istedet for på lager).

Men noen(fine fruer) har aldri skjønt dette selvhjelpskonseptet så for de passer det nok ypperlig at vi nå vil stå ved døren og ønske dem velkommen og stå til deres disposisjon under hele deres besøk. Samtidig som vi mister andre kunder som ikke gidder å stå i kø ved kassen og vente på at noen kan komme og ta i mot betaling.

Anonymous poster hash: e0457...694
Skrevet

Nei, blir ikke irritert, er ikke værre enn å si nei takk når man blir spurt..

Men det som får meg til å nærmest snu i døra, er hver bidige gang jeg har gått innom en viss bianco-butikk, så blir jeg møtt med "Hei, velkommen inn :))"

Makan til påtatt "hyggelighet" i en butikk har jeg aldri vært borti før.. urrrkk

Anonymous poster hash: c76b9...fd9
Skrevet

Jeg vil gjerne bli sett som kunde. Ett hyggelig hei, eller ett smil om vedkommende er opptatt.

Blir oppgitt og forbanna om ingen vil hjelpe meg, og mener det ikke er min jobb å lete etter ansatte.

Anonymous poster hash: f5fa2...71a

• Liker 2
Skrevet

jeg leste nettopp gjennom diskusjonen lenger nede på siden her, ang butikkpersonale og deres mangel på respekt for kundene.

jeg så at en hadde skrevet at h*n ikke likte å bli spurt om h*n trengte hjelp av personalet. derfor vil jeg komme med et spørsmål til dere: hva mener dere om det å bli spurt (på en hyggelig måte) når dere kommer inn i butikken, om dere trenger hjelp?

grunnen til at jeg spør, er at jeg har jobbet i butikk (helsekost) i litt over 2 år nå, og vi er PÅLAGT å spørre kunden om h*n trenger hjelp med en gang de kommer inn i butikken. selvfølgelig ser vi det litt an på kunden, og det er jo mange faste kunder som alltid vet hva de skal ha. men jeg møter dem alltid med et smil og "hei". uansett hvilket humør JEG er i, lar jeg det aldri gå utover kunden!!!! det kunne jeg aldri tenkt meg.

det er faktisk ikke mange som blir sure når jeg spør om de trenger hjelp, det er heller stikk motsatt. jeg har hørt fra andre, at dersom de ikke automatisk blir tilbudt hjelp i en butikk, blir de sure og noen går derfra.

jeg er bare interessert i hva DERE mener om dette. blir dere irriterte når personalet spør om dere trenger hjelp? de fleste ansatte er faktisk pålagt å spørre, men uansett så sier jo sunn fornuft at man skal spørre kunden om de trenger hjelp! men klart, det er jo forksjell på å spørre pent om jeg kan hjelpe dem, og å begynne å småsnakke/følge etter dem overalt og kommentere :ler:

klem Iset

Jeg forertrekker helt klart at de ansatte ikke spørr meg. Trenger jeg hjelp vil jeg heller selv ta kontakt for å spørre. Fremfor at ansatte skal komme og spørre meg.

• Liker 1
Skrevet

Det gjør meg ingenting at den ansatte kommer å spør om jeg vil ha hjelp. Han eller hun gjør tross alt bare jobben sin. Svarer som regel høflig nei, og fortsetter dagen min.

Skrevet

Jeg vil gjerne bli sett som kunde. Ett hyggelig hei, eller ett smil om vedkommende er opptatt.

Blir oppgitt og forbanna om ingen vil hjelpe meg, og mener det ikke er min jobb å lete etter ansatte.

Anonymous poster hash: f5fa2...71a

Hjertens enig!

Skrevet

klem Iset

Tror mange butikker mister kunder på den måten. Mange butikker så kommer en ansatt mot deg, så snart du har satt foten innafør døren. Det er så irriterende. Jeg har snudd mange ganger. Jeg liker å se rundt i butikken. Jeg klarer å se på stativene selv, jeg trenger ikke hjelp til det.

Anonymous poster hash: 96e41...48a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...