Gå til innhold

Slankemiddelet Xenical og mentos uten sukker

Anbefalte innlegg

Gjest bente85
Skrevet

Har nå gått på dette slankemiddelet i ca. en uke.

I går da, tenkte jeg at jeg skulle spise litt mentos pastiller, uten sukker så klart. (Dem med farger)

Det var vel kanskje noe av det dummeste jeg gjorde.

Hadde tatt en tablett Xenical ca. 5 timer tidligere, sånn kl. 12.

Og jeg begynte vel kanskje mellom kl. 14-15 en plass og spise disse pastillene.

Etterhvert merket jeg at magen min begynte å romle veldig, og jeg fikk veldig mye luft i magen. :tristbla: Uff.

Også måtte jeg på badet da, og det fort.

Da var det diare.

Regner med at Xenical hadde fortsatt virkning i kroppen, i og med at dette skjedde.

Hva tenker dere, er det mulig?

Skrevet

Xenical hindrer fett-opptak ikke noe annet, tviler derfor på at det er noen sammenheng.

Gjest bente85
Skrevet

Men det er jo fett i mentos da, 5,5 gram faktisk.

Skrevet
Men det er jo fett i mentos da, 5,5 gram faktisk.

Skal mer til enn som så. Men mange sukkerfrie produkter kan ha en lakserende effekt, tror mer på det.

Kan jo hende at du har spist noe helt annet som har skapt dette problemet også. Det kan f.eks. gå opptil et par dager ved enkelte matforgiftninger.

Gjest bente85
Skrevet

Har jo bare spist brødskiver og pålegg.

Og fjordlandprodukter, da med kjøttkaker og karbonader.

Å kålstuing.. :forvirret:

Det er 2-3 dager siden. :tristbla:

Skrevet
Har jo bare spist brødskiver og pålegg.

Og fjordlandprodukter, da med kjøttkaker og karbonader.

Å kålstuing..  :forvirret:

Det er 2-3 dager siden.  :tristbla:

All maten du nevner kunne jo i teorien vare dårlig.

Skrevet

Vill bare si en liten ting.

Alle slanke produkter som reduserer fett opptaket er veldig farlig.

Hjærnen vår består av mye fett,og trenger fett for å fungere.

Fett er energi og forbrenner fett.

Fett er også vanskeligere for kroppen å ta opp,slik at fett er ikke det du legger på deg av.

Kutt heller ut sukkret.Det er mye mer effektivt.du går raskt og sunt ned med grønnsaker og sunne råvarer,kutt ut halvferdig produkter de legger du på deg av.Toro er ikke så lurt.Uten inntak av kjemikalier som i det lange løp bryter ned din naturlige kropp.

Bare måtte få det ut.

Lykke til by the way! :)

Skrevet

Hvis mentos var det eneste du spiste den dagen er det jo ikke rart du blir dårlig..

Skrevet

Jeg bruker ikke slankemidler, men får ofte lignende reaksjon når jeg spiser godterier uten sukker, har mer tro på at det er noe av innholdet i godteriet som gjør at en blir dårlig i magen.

Skrevet

Jeg bruker ikke slankepiller, men fikk samme reaksjon på mentos uten sukker...

Skrevet
Jeg bruker ikke slankepiller, men fikk samme reaksjon på mentos uten sukker...

Jeg også. Blir ofte sånn hvis jeg spiser ting uten sukker, det er bare noen typer som går greit. Extra drops og Meller uten sukker gir samme effekten som Mentos uten sukker... Til TS: det er helt sikkert søtningstoffene som er grunnen til at du ble dårlig.

Skrevet

Jeg stemmer for at det skyldes søtningsstoffene ;)

Skrevet
Jeg stemmer for at det skyldes søtningsstoffene ;)

Det tror jeg også!

Skrevet

Og jeg stemmer for at det er fordi ts ikke har spist på 3 dager... Klassisk anoreksimage - når man først spiser blir man sittende på do hele kvelden.

Skrevet
Og jeg stemmer for at det er fordi ts ikke har spist på 3 dager... Klassisk anoreksimage - når man først spiser blir man sittende på do hele kvelden.

Det er vel en kombinasjon av begge deler. Tom mage + masse søtstoff med lakserende virkning = diare.

Skrevet

Vet ikke hvilket søtningsstoff det er i mentos, men søtningsstoff som slutter på -ol har lakserende effekt.

Skrevet

Jeg ble også skikkelig dårlig av å spise Mentos uten sukker, så jeg tipper at det bare er de som gjør det.

Skikkelig ubehagelig, i hvert fall!

Skrevet

Jeg får akkurat samme reaksjon av "Extra" (dropsene altså). Veldig merkelig for jeg har ingen problemer med søtstoffer ellers...

Ellers kan det jo ha endel å si hvis du ikke har spist ordentlig mat på lenge...

Gjest bente85
Skrevet

Ja, det kan jo være det.

Syntes det var rart at det ville ta så lang tid.

Men men, magen er i bedre form i dag da, heldigvis.

Romler litt men..

Kan ikke tro at jeg skal få SÅNNE plager bare for at jeg venter mensen om en ukes tid?

Gjest bente85
Skrevet

Og det sier jo det at kål, kan gi oppblåst mage, så..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...