Gå til innhold

Butikkpersonale og spørsmål om hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg leste nettopp gjennom diskusjonen lenger nede på siden her, ang butikkpersonale og deres mangel på respekt for kundene.

jeg så at en hadde skrevet at h*n ikke likte å bli spurt om h*n trengte hjelp av personalet. derfor vil jeg komme med et spørsmål til dere: hva mener dere om det å bli spurt (på en hyggelig måte) når dere kommer inn i butikken, om dere trenger hjelp?

grunnen til at jeg spør, er at jeg har jobbet i butikk (helsekost) i litt over 2 år nå, og vi er PÅLAGT å spørre kunden om h*n trenger hjelp med en gang de kommer inn i butikken. selvfølgelig ser vi det litt an på kunden, og det er jo mange faste kunder som alltid vet hva de skal ha. men jeg møter dem alltid med et smil og "hei". uansett hvilket humør JEG er i, lar jeg det aldri gå utover kunden!!!! det kunne jeg aldri tenkt meg.

det er faktisk ikke mange som blir sure når jeg spør om de trenger hjelp, det er heller stikk motsatt. jeg har hørt fra andre, at dersom de ikke automatisk blir tilbudt hjelp i en butikk, blir de sure og noen går derfra.

jeg er bare interessert i hva DERE mener om dette. blir dere irriterte når personalet spør om dere trenger hjelp? de fleste ansatte er faktisk pålagt å spørre, men uansett så sier jo sunn fornuft at man skal spørre kunden om de trenger hjelp! men klart, det er jo forksjell på å spørre pent om jeg kan hjelpe dem, og å begynne å småsnakke/følge etter dem overalt og kommentere :ler:

klem Iset

• Liker 1
  • 14 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. Forskjell på å spørre på vanlig måte, kontra det å fotfølge kunden.

Anonymkode: e602c...ea7

Skrevet

Jeg syns det er greiest med de som sier "bare si fra om jeg kan hjelpe det med noe" når jeg kommer inn, ikke kommer bort når jeg står og ser på varer eller forfølger meg rundt butikken. Spør svært sjelden om hjelp da folk som jobber bak en disk ikke har hørt om diskresjon, og jeg ikke vil ha følgende setninger ropt ut ti, bakrommet på andre siden av butikken "Anne, har vi denne i 2xl?", "Sissel, hvilke strømpebukser går størst opp i størelse?" Evt dagens fra apoteket da jeg stod i kassen og ikke rakk å finne alt jeg skulle ha før det ble min tur på resepten, og damen bak disken går for å hente til meg og så gauler ut "du, skal du bare ha canesten krem eller med sånn vagitorie?" Hva med å ta med seg en av hver tilbake til meg å spørre?

Eller de som ikke har oversikt over hva ting heter. For ti år siden reiste jeg sør amerika rundt og spiste mye quinoa, og da jeg kom hjem gikk jeg for å se om de hadde det på helsekost her hjemme. Alle bare ristet på hodet, nei det hadde de ikke hørt om. Helt til jeg fant det selv i en hylle, og damen bak kassen sier at det er da ikke det jeg har spurt etter, for ku-uinoa har de hatt lenge, men keenwah som det faktisk uttales hadde de aldri hørt om. Så jeg kan godt finne  å gå ut igjen fra en butikk hvis påtrengene ansatte på død og liv skal hjelpe. 

Anonymkode: 0010d...b54

• Liker 3
Skrevet

Synes et "hei" er hyggelig og hvis jeg skulle trenge hjelp så tar jeg kontakt med selger. Liker å kikke litt selv først. Slitsomt når man blir stalket i butikken av betjeningen. Skjer heldigvis sjelden.

Anonymkode: 5cc2d...fe1

Skrevet

TS blir sikkert kjempeglad for å få svar 14 år etter at hun opprettet tråden. :)

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, The Kitten skrev:

TS blir sikkert kjempeglad for å få svar 14 år etter at hun opprettet tråden. :)

:skratte: 

Skrevet
6 minutter siden, The Kitten skrev:

Haha, ja! :hoho:Men jeg likte svaret til Anonymkode: 0010d...b54 da :P 

Anonymkode: 58b1d...e4e

Gjest GoldenLioness
Skrevet
17 timer siden, The Kitten skrev:

:fnise:

Hva får egentlig folk til å bla så langt tilbake og svare på eldgamle innlegg? 

Gjest ClickB4it
Skrevet
6 minutter siden, GoldenLioness skrev:

:fnise:

Hva får egentlig folk til å bla så langt tilbake og svare på eldgamle innlegg? 

Jeg gjetter på Google

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...