honey21 Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Jeg har lest litt på nettet om gallestein nemlig fordi jeg tror jeg har det Har den stikkesmerten på høyre side rett ved ribbeinene som gjør så innmari vondt noen ganger at jeg blir redd. Men så går det over. Har ikke hatt feber eller noe sånt da. Stikkingen kommer ganske sjeldent så jeg regner det ikke som akutt akkurat. Uansett, det jeg ikke finner svar på er om det måååååå behandles hvis man får det? Kan gallesteinen forsvinne ut av kroppen av seg selv? Noen som vet?
Gjest Gjest1 Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Jeg har en venninne som opererte (kikkhull), opg en annen som styrer det med kosthold
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Ofte er steinene så små at de går ut av seg selv.Bare pass på å unngå å spise veldig fettfulle måltider. Jeg fikk en gallestein som var så stor at den blokkerte gallegangen,men sterke smerter som følge og gulsott. Det førte til sykehusinnleggelse og knusing av steinen der v.h.a et rør som ble ført ned gjennom spiserøret og magen. Det skal jeg love deg IKKE var behagelig! Nå har jeg nettopp fått fjernet galleblæra ved hjelp av kikkhullskirurgi, og vil slippe mer steindannelse. 4 innsnitt på magen vil alltid minne meg om operasjonen.. :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå