Gå til innhold

Dr. Hauschka hudpleieprodukter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest mange tråder her, og har lyst til å prøve serien, men synes det er vanskelig å vite hvilke produkter jeg bør kjøpe.

Jeg har tørr hud med litt kviser på haken, og tette porer på nesen. Blir lett blank i t-sonen, men huden er ikke fet. Nå bruker jeg rens fra MD Formulations (Facial cleanser) og krem fra Decleor (Hydra Floral). Rensen er god, men den gjør ikke underverker. Kremen synes jeg gir litt lite fukt nå.

Hvilke produkter, fra rens til krem til maske, bør jeg prøve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

send pm til Ling, tror hun vet mye om det!

Skrevet

Takk for svar. Som gjest får jeg ikke sendt pm. Andre som har tips?

Skrevet

Søke, kanskje? Har vært mange tråder om dette før.

Skrevet

Som jeg skrev i første innlegg har jeg lest mange tråder, men synes likevel det er vanskelig å vite hvilke produkter jeg bør prøve. Når jeg spør i helsekosten har de ikke peiling. Tenkte defor at det var noen her som kunne anbefale noe, men det er det tydeligvis ikke.

Skrevet

Registrer deg, og send etter det en PM til hun som muligens vet :)

Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe deg med produktvalg, er nybegynner, men kanskje reisesettet er kanskje et fint sted å starte for deg også?

se denne tråden

Skrevet

Kjøp deg en god skummende rens fra parfymeriet..de fleste merker har en. Kuldekremen til Decleor er meget god.

Skrevet
Kjøp deg en god skummende rens fra parfymeriet..de fleste merker har en. Kuldekremen til Decleor er meget god.

Nå var det vel Dr. Hauschka det var spørsmål om her...

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Det finnes utallige tråder om Hauschka, bare søk i vei! :)

Skrevet

Har du tørr hud, så ville jeg holdt meg langt unna Dr Hausckha.

Jeg prøvde først hele serien, men måtte raskt kutte ut rose-fuktighetskremen. Det ga ikke noe fukt for meg, faktisk virket den veldig uttørkende.. Når høsten kom så måtte jeg skifte ut rensekremen, fordi den gjorde meg også tørr :sur:

Nå har jeg tonic'en stående..synes ikke den gjør noe som helst med huden.

Dessuten, etter å ha brukt Dermalogica, Clinieue og liknende..så var det veldig uvant å bruke produkter som lukter så STERKT som Dr. Hausckhas gjør. Det er deilig å slippe det nå (det synes kjæresten min også)

Skrevet

Kanskje du ikke bør bruke "bare" Dr. H. om vinteren når du har tørr hud, virker i hvert fall som endel bruker andre fuktighetskremer. Selv liker jeg rensemelken bedre enn rensekremen - har riktignok brukt rensekrem om morgenen, men kommer nok ikke til å kjøpe ny tube når jeg har brukt opp den fra reisesettet. Jeg tviler ellers på om rosenkremen er den beste kremen for tørr hud, da den er ganske fet, noe som kan hemme hudens naturlige produksjon av fukt og fett. Mulig kvedekremen funker bedre om det er fukt man trenger, jeg liker i hvert fall den bedre til min hud, som har vært noe tørr (og irritert), men kanskje mest normal.

Kjøp prøve/reisesettet først, så får du testet produktene. Det er jo stor forskjell på de som liker og de som ikke liker både lukt og virkning av dette merket, så ikke vits i å investere for mye i det i utgangspunktet. Men forsåvdit har jeg ikke problemer med å anbefale rensemelken på generell basis, den fjerner sminke og er i hvert fall bra for MIN hud, samtidig som den ikke lukter så utpreget som enkelte andre produkter i serien. Av masker vet jeg ikke, har ikke prøvd dem, men det står tips i en annen tråd her.

Skrevet
Har lest mange tråder her, og har lyst til å prøve serien, men synes det er vanskelig å vite hvilke produkter jeg bør kjøpe.

Jeg har tørr hud med litt kviser på haken, og tette porer på nesen. Blir lett blank i t-sonen, men huden er ikke fet. Nå bruker jeg rens fra MD Formulations (Facial cleanser) og krem fra Decleor (Hydra Floral). Rensen er god, men den gjør ikke underverker. Kremen synes jeg gir litt lite fukt nå.

Hvilke produkter, fra rens til krem til maske, bør jeg prøve?

I'm back! :ler:

Bruk rensemelken hvis du bruker fargede kremer i ansiktet. Hvis ikke bruker du rensekremen. Vanlig tonic. Kvedekrem eller den flytende dagkremen. Kjøp en liten tube med rosekremen og prøv, så kjenner du fort om den er for deg. Men, det aller viktigste, kjøp hudkur N. Bruk den på natten i flg instruksen, i minst 28 dager. Dette vil regulere ubalansen i huden din. Når du ikke bruker hudkur på natta, bruker du bare tonic og ikke krem (jeg lurer på hvor mange ganger jeg har skrevet det her inne.... ;) ).

Husk at det kan ta en god stund før huden din venner seg av med ordinære produkter og "tar til seg" Dr. H..

Begynn med disse produktene - masker kan du ta etterhvert.

Lykke til! :)

Skrevet

Ja, da fant jeg ut at jeg skal bruke rensekremen i stedet for rensemelken.

Det burde følge med en lang bruksanvisning til dr. Hs produkter :sjenert:

Skrevet
I'm back!  :ler:

Bruk rensemelken hvis du bruker fargede kremer i ansiktet.  Hvis ikke bruker du rensekremen.  Vanlig tonic.  Kvedekrem eller den flytende dagkremen.  Kjøp en liten tube med rosekremen og prøv, så kjenner du fort om den er for deg.  Men, det aller viktigste, kjøp hudkur N.  Bruk den på natten i flg instruksen, i minst 28 dager.  Dette vil regulere ubalansen i huden din.  Når du ikke bruker hudkur på natta, bruker du bare tonic og ikke krem (jeg lurer på hvor mange ganger jeg har skrevet det her inne....  ;) ).

Husk at det kan ta en god stund før huden din venner seg av med ordinære produkter og "tar til seg" Dr. H..

Begynn med disse produktene - masker kan du ta etterhvert.

Lykke til!  :)

Tusen takk for godt svar!

Jeg har allerede vært og kjøpt produkter, og da kjøpte jeg rensemelk. Er det dumt å bruke den opp og så kjøpe rensekrem neste gang? Hva er egentlig forskjellen på de to?

Ellers kjøpte jeg vanlig tonic, flytende dagkrem og rosenkrem. Da må jeg kjøpe hudkur N i tillegg.

Hvor lang tid vil det ta før jeg vil merke forskjellen?

Skrevet

Hun på helsekosten sa til meg at forskjellen mellom rensemelk og rensekrem er a) rensemelka fjerner sminke, f eks øyensminke bedre, b) rensekremen gir mer fukt til huden (dessuten lukter den mer, for noen uholdbart). Jeg tror det er helt greit å bare prøve rensemelka først, og evt bytte til rensekrem i neste omgang om du ikke er tilstrekkelig fornøyd med melka. Eller? Det var i hvert fall det jeg bestemte meg for, selv om jeg ikke bruker mye sminke.

Jeg merket forskjell fort, i løpet av noen få dager merket jeg at huden liksom ble mykere og fuktigere utover dagen også, altså bedre enn rett etter rens, i motsetning til med andre produkter jeg har prøvd. Men derfra igjen "normaliserer" den seg åpenbart over ganske lang tid, så det er sikkert ikke lurt å konkludere med for mye før det har gått en stund, kanskje en måned eller to. Med mindre man får allergiske reaksjoner eller noe, da.

Skrevet (endret)

Rensemelken tar make-up, som sagt over. Den er også mer for en veldig tørr hud. Rensekremen går mer i dybden. Du kan veksle mellom de to, eller bruke begge - først rensemelken på kvelden for å fjerne make-up, og så rensekremen. Jeg bruker primært rensekremen (har blandingshud), men på vinteren synes jeg mange ganger det er bra med rensemelka.

Prøv det frem til det som passer for deg. DH er ikke statisk, da filosofien som produktene bygger på, sier at huden er omskiftelig i forhold til ytre og indre omstendigheter.

;)

Endret av Ling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...