miesol Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Etter å ha sett endel hjemmelagde smykker i diverse håndarbeidsblogger tenkte jeg at dette må jeg prøve! Dro derfor innom perlehuset i dag og ble helfrelst! Såå mye fint. Men så kreves det bittelitt av meg for at det skal bli fine smykker da.. Tenkte å prøve meg på knytesmykker med vokset lintråd først siden det virker enklest - men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg får festa på låsen på en fin måte. Noen som vet? Jeg har også veldig lyst til å lage smykker med wire/metalltråd, men hvordan fester man perlene da? (og låser forsåvidt..) Dersom noen har andre morsomme måter å lage smykker på så vil jeg gjerne lære!
bille Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 jeg pleier ikke å lage noen lås på slike knytesmykker.. Jeg har to ender med gjerne charms i enden slik at det er litt tyngde og henger ned.... For å feste med andre låser lærte en venninne meg at man kunne lage en løkke rundt ringen( hvis det er det) også har man en feste perle som er en liten perle man kan klemme flat, slik at de sitter fast.. det er kjempe gøy å perle.. Og lurt å gi bort i gave...Gjett hva alle får av meg til jul...
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Hei Hvis du skal bruke wire må du også ha wireklemmer, som er små "perler" som du presser flate med tang. Ikke noe vanskelig, du klarer det etter litt øvelse. Jeg var innom noen perlebutikker sist jeg var i Oslo, men fant ut at det er mye billigere å kjøpe på nettet. Jeg bor utenfor Tromsø, men handler alt på nett hos www.perlenettet.no. Har det i posten 1 eller 2 dager senere. Jeg er også i full gang med julegaver til venninner. Tenkte at til og med svigermor skal få kjede av meg i år
Gjest Gjesta Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 Jeg har også handlet på perlehuset, og det går kjempefint. Kjøp den wireklemmer, eller "stoppere" og en tang, og sett i gang og prøv, det er ikke så vanskelig! Jeg har laget massevis allerede og jeg er ganske fersk i gamet selv
miesol Skrevet 4. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2006 Jeg lagde et par smykker på nattevakt i natt, og de ble faktisk veldig fine Lagde meg et knytesmykke og -armbånd, og et "flytesmykke" (er det ikke det det kalles?) med wire og wireklemmer. Men jeg har litt delte meninger om de klemmene.. med så smal wire som jeg brukte syntes jeg ikke de ble så fine.. de blir jo helt flate og stikker ut til en side.. Finnes det ikke noen måte å få dem runde på, evt andre klemmer/annen tang? (brukte flattang).
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #6 Skrevet 4. november 2006 Det finnes en annen tang du kan bruke ja. Jeg kjøpte min her det er den som heter smykketang crimp, men de selges jo flere plasser. Du ser i alle fall hvordan den skal se ut.
monikabrx Skrevet 4. november 2006 #7 Skrevet 4. november 2006 Du får kjøpt endstykker/knuteskjulere. Da blir overgangen finest..
miesol Skrevet 5. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2006 Når du foreslår endestykker/knuteskjulere, tenkte du til knytesmykkene eller wiresmykkene da? Hvordan fester de seg da - trenger man ikke wireklemmer utenfor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå