Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, da tok media også opp temaet. Kanskje vi kan klare og få en nogenlunde seriøs diskusjon på dette her.

Jeg synes de andre trådene gled så ut på viddene at jeg legger det her som en egen aktuell debatt. Fint om admins og moderatorer kaster seg inn i diskusjonen.

Cyberetikk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kunne være greit med noen konkrete eksempler for å dra igang en eventuell diskusjon.

Skrevet

Rain, Yme har beklaget misforståelsen. Han har skrevet at han ikke mente å henge henne ut. Den tråden var en tulletråd på snikk-snakk og dermed er det fort gjort at det blir misforståelser siden alle var i et tullehumør bortsett fra Clementine som var i det seriøse hjørnet og ble lei seg for et tullesvar.

Det er kanskje en god idè å gå ut i fra at folk vil vel, også går det an å ta opp med bestemte brukere man syns har krysset grenser, for det er ikke sikkert det er sånn ment, og det er lett å forstå ting feil. Når det gjelder uthenging er det sikkert også lurt å holde seg på den rene sti selv hvis man vil klage på noen. ?

:)

Skrevet

Det er vel ingen overraskelse at jeg applauderer Kosemoses innlegg her?

Når alt kommer til alt så går jeg jo sterkt utifra at det er det samme maset om Ymes utsagn vi maler på fremdeles...

Det lureste C kunne gjort i den aktuelle tråden, hvis nå skal diskutere den igjen, var å ikke starte den. Hun var registrert bruker, hun kunne gått rett på pm til Yme, han hadde beklaget det hele tvert fordi det jo som nevnt side opp og side ned ikke var vondt ment, og C hadde sluppet å få en ørten-siders debatt med pes mot seg selv.

Hun kunne også ha trykket på rapportknappen istedet for å lage en sladretråd, så ville hun spart seg for mye gørr.

Tror ikke jeg gidder denne diskusjonen en gang til jeg, og jeg nå kommer du nok til å si at du ikke tenkte på den tråden spesielt, men den er vel roten til alt ondt nå om dagen, så...

*river seg litt i håret, henger skikkelig med hodet og tusler ut*

Gjest Kaffomann
Skrevet

Det er et større problem med kommunikasjon på nettet fordi man ikke hører tonefall, ikke i like stor grad får inntrykk av hvordan personen er og at det meste som er skriftlig gir et større inntrykk og setter seg bedre hos folk flest.

Man finner også likheter mellom internett og den "virkelige" verden. F. eks. folk som gnåler og gnåler og aldri blir ferdig med en sak.

Skrevet

Nettikette er viktig i kommunikasjon på internett, men det er også viktig med en smule selvironi og vilje til å se humor i ting man i utgangspunktet ikke synes er morsomt selv...

Skrevet
Nettikette er viktig i kommunikasjon på internett, men det er også viktig med en smule selvironi og vilje til å se humor i ting man i utgangspunktet ikke synes er morsomt selv...

Enig. Også tror jeg det er viktig å gå videre og ikke ta med seg uoverenstemmelser fra en tråd til en annen.

Skrevet
Enig. Også tror jeg det er viktig å gå videre og ikke ta med seg uoverenstemmelser fra en tråd til en annen.

Ja det også :ler: Det hender jeg overraskes over at folk nevner ting jeg har skrevet for et år og mer siden og drar det frem når de argumenterer med meg i nye tråder... for å bruke det MOT meg, vel og merke :ler:

Gjest beekeeper
Skrevet

Synes nå at det blir litt for mye mas jeg da.

Skrevet

Helt enig med Kosemose her.

Jeg synes også det blir for mye mas om dette...

Skrevet

Når man har fått forklaring og beklagelse, er det vel på tide å begrave denne saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...