Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest anonym nå
Skrevet

Har i en periode trent mye og vært uten mensen i noen måneder nå!(er ikke gravid).

Vi vil veldig bli gravid nå, men kan jeg ha eggløsning selv om jeg ikke har mensen? Hvordan vet jeg når jeg har eggløsning? Har litt økt og annerledes utflod en gang iblant, kan det være da? Og har dere noen tips til hvordan jeg skal få mensen tilbake?

Har vært hos legen og det er ikke noe galt med meg, og han visste ikke andre grunner til at mensen er uteblitt. Jeg burde vel spurt han om disse tingene jeg lurte på, men glemte det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du mister mensen pga for mye trening, kommer det av at kroppen beskytter seg mot en eventuell graviditet (det ville blitt for mye for den). Beskyttelsen er å droppe eggløsningen, dermed får du heller ingen blødning. Samtidig er jo dette et tydelig signal fra kroppen om at den må tas bedre vare på! Spis sunt og nok, tren passe mye, tillat deg selv å gå opp i vekt - da vil jeg tro at det ordner seg. Ta eventuelt kontakt med lege igjen hvis det går lang tid uten at du får tilbake mensen.

Har man mens, har man sannsynligvis også eggløsning. Har man eggløsning (og ikke blir gravid), kommer mensen. Eggløsning uten mens er ikke mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...