Gjest Norwegian Blue Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Skikkelig useriøst spørsmål og det er derfor jeg legger det på snikk-snakk. Men sånn helt generelt, hva er en passende vekt mener du? Er du bastant på det helt opp til hver enkelt kropp hva slags vekt som er passende, eller har du en eller annen formening om max og minimunsvekt? Satt å snakte med noen fra klassen på fest for noen helger siden, der var ei som var 46kg og det var det tyngste hun hadde vært (men hu er ganske lita og hun har hatt anorexia tidligere). Og da jeg sier jeg er 56kg, som jeg syntes er en ganske lav vekt, får jeg den trøstende kommentaren "ja, men det er jo ikke så veldig mye da", som at jeg skulle tro det. Hva forventer folk at andre skal ville veie da, liksom, 30kg?! Jeg syntes 56kg er ganske lite for ei voksen på 170 og med rumpe, pupper og lår og prøver heller å legge på meg. Ville tro 60-70kg er mer normalt for min høyde. Og så var det ein fyr, ganske høy, på 80 og noe kg som syntes han er altfor tung og vil bli lettere. Trodde 80 og noe kg er en fin vekt for gutter jeg, og de har jo som regel tungre muskler enn jenter. Nei, jeg er visst helt på jordet... Begynner nesten å føle meg tjukk her. Fikk nesten lyst til å spør venninner hva de veier og diskusjon rundt , men det er kanskje litt uhøflig, så får være filosofisk her inne heller.
Susannah Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Det er jo veldig mye fokus på vekt alle steder, og det er jo klart at i disse overvekts-tider er det viktig til en viss grad. Men de svarene du fikk synes jeg var helt på jordet! Tror kanskje bare at hun som veide 46 kilo sa at 56 kilo var mye - fordi det var det for henne, i hennes hode, uten at hun har tatt hensyn til at du faktisk er 170 cm. Er ikke 56 kg og 170 cm nesten på grensen til å være undervektig, egentlig? Det er i allefall ikke for mye!
Gjest Norwegian Blue Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 (endret) Det er jo veldig mye fokus på vekt alle steder, og det er jo klart at i disse overvekts-tider er det viktig til en viss grad. Men de svarene du fikk synes jeg var helt på jordet! Tror kanskje bare at hun som veide 46 kilo sa at 56 kilo var mye - fordi det var det for henne, i hennes hode, uten at hun har tatt hensyn til at du faktisk er 170 cm. Er ikke 56 kg og 170 cm nesten på grensen til å være undervektig, egentlig? Det er i allefall ikke for mye! Takk, det er bra flere som syntes det var litt gale. I følge BMI er vel 56kg ca akkurat på grensen til å være ok vekt. Forøvrig var det ikke hu på 46kg som kommenterte vekta mi, det var en gutt, på noe å 60kg... Selvfølgelig er overvekt et stort problem, men noen tar den litt for langt. Det er stor forskjell på å være så stor at man får belastningsskader og hjerteporblemer av vekta si, og på å ha en ekstra bilring rundt magen. Trodde egentlig man var ferdig med det at man skal veie minst mulig, og heller fokusere mer på å være sunn nå. Endret 2. november 2006 av Norwegian Blue
Gjest ærlig Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Jeg vil så mye heller ha fokus på å være sunn enn det å ha fokus på vekta, det å være tynn og det å se godt ut. Er veldig lei dette fokuset på slanking nå. Men skal jeg helt ærlig si hva jeg synes er pent og normalt på folk, så er f.eks. kvinne 175 cm normalvekt 55-80. Det som er under 50 og over 120 er ikke "pent". Den perfekte vekt for kvinne den høyden er ca. 70 kg. Mann 180 cm normalvekt 65-90. Den som er under 60 og over 125 synes jeg ser mindre pent ut. Idealvekt ca. 80 kg. Men det er altså min mening om hva som er pent.
Gjest gjesta Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 Mange som synes du er såå fin til du forteller vekta de. Da får du høre at du ikke er så veldig tykk osv. Folk er så sinnsykt opphengt i vekt, jeg ser mer på rævstørrelse
Gjest Catwoman Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 Forøvrig var det ikke hu på 46kg som kommenterte vekta mi, det var en gutt, på noe å 60kg... men menn har ofte ikke peiling på hva jenter veier - og hva som er lite/mye - det er min erfaring ihvertfall. De tror gjerne vi veier mye mindre enn vi gjør.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 jeg er 1.60 og veier 50 så da må jeg være SMELLFEIT i forhold til deg! Hent Kari Jaqueson til å kjefte på meg og fortelle meg det er MIN FEIL at jeg er så jævlig tjukk :--D
Trampe Skrevet 2. november 2006 #8 Skrevet 2. november 2006 Jeg har visst ingenting å gjøre i denne tråden jeg da, om dere på 50 - 56 kilo er feite
Gjest gjesta Skrevet 2. november 2006 #9 Skrevet 2. november 2006 Jeg har visst ingenting å gjøre i denne tråden jeg da, om dere på 50 - 56 kilo er feite ← Kanskje vi kan lage vår egen tråd?
Gjest niomi Skrevet 2. november 2006 #11 Skrevet 2. november 2006 (endret) Den tråden må nok jeg også være med i... Endret 2. november 2006 av niomi
Yme Skrevet 2. november 2006 #12 Skrevet 2. november 2006 (endret) Det her har vi (jeg og han der) sitti å diskutert en stund nå, å vi har kommi fram til at 56 kilo på en som er 1,70 ikke er i nærheten av å være tykk. Vi lurer på om en på den høyden faktisk burde veie litt mer. Vi føler at høyden din, minus sirka 10, er en bra målestokk(men det varierer jo, fordi folk har forskjellig kropstype). Vi er også enige om at jenter ofte veier mindre enn det vi (gutter generelt) ville trodd. Når man tar sånt på øyemål, så går man jo utifra segselv, å gutter har jo en mye større og tyngre kropsbygning enn jenter, derfor er det litt vansklig for oss å forstå att dere i det heletatt kan eksistere med den lille vekta deres. Det at det faktisk finnes jenter som veier under 50 kilo, er jo helt utrolig! Hvordan i all værden går det ann? Vi sier ikke att det er stygt det heller, fordi folk har, som sakt, forskjellige kropstyper og kler dermed forskjellig vekt. Edit: I dette inlegget har vi vært extremt obs på å ikke såre noen, så om noen, på enleraan merksnodig måte, greier å bli såra og/eller snurt, så håper jeg du kan venne det andre kinnet til (sån at jeg kan slå der og ) Endret 2. november 2006 av Yme
Gjest Norwegian Blue Skrevet 3. november 2006 #13 Skrevet 3. november 2006 Flott at folk her inne har litt mer fornuftige holdninger til vekt enn folk der ute you regain my belief in humankind Og du var flink til å ikke såre noen Yme. Jenta på 46kg er ei skikkelig søt jente som alle gutter forelsker seg i, så jenter under 50kg trenger jo ikke å være uattraktivt heller. Jeg er av den oppfatning, som andre her, at det er veldig induviduelt med vekt, og at hva som kler den enkelte. Og jeg håper at andre også ser det på den måten istedet for å henge seg opp i hva de veier i forhold til andre. Jeg er godt fornøyd med vekta mi, kunne gjerne veid litt mer også. Og uansett blir det latterlig å veie 50-70kg og klage over at man er tjukk, når andre på over hundre kg virkelig sliter med overvekta. Det blir som å klage over litt vondt i foten til en som har amputert beinet.
Yme Skrevet 3. november 2006 #14 Skrevet 3. november 2006 Flott at folk her inne har litt mer fornuftige holdninger til vekt enn folk der ute you regain my belief in humankind Og du var flink til å ikke såre noen Yme. Jenta på 46kg er ei skikkelig søt jente som alle gutter forelsker seg i, så jenter under 50kg trenger jo ikke å være uattraktivt heller. Jeg er av den oppfatning, som andre her, at det er veldig induviduelt med vekt, og at hva som kler den enkelte. Og jeg håper at andre også ser det på den måten istedet for å henge seg opp i hva de veier i forhold til andre. Jeg er godt fornøyd med vekta mi, kunne gjerne veid litt mer også. Og uansett blir det latterlig å veie 50-70kg og klage over at man er tjukk, når andre på over hundre kg virkelig sliter med overvekta. Det blir som å klage over litt vondt i foten til en som har amputert beinet. ← Ja, vi liker Yme... Yme er digg. Yme er flink til å ikke såre folk
Lillemor Gull Skrevet 3. november 2006 #15 Skrevet 3. november 2006 Hvor høy er egentlig hun på 46 da?
Minien Skrevet 3. november 2006 #16 Skrevet 3. november 2006 (endret) Jeg er 167 høy, og veier 71 kilo. Det syns jeg er for mye. Jeg vil veldig gjerne ned til rundt 60 kilo, da tror jeg at jeg vil se "tynn" ut (har en tung beinbygning). Går nå inn i størrelse 38-40, og bruker 30-31 tommer i livet på andre bukser. Tror ikke jeg klarer å bli noe mindre enn 38 uansett hvor mye jeg går ned, pga hoftebeina mine. Endret 3. november 2006 av Minien
Gjest Norwegian Blue Skrevet 3. november 2006 #17 Skrevet 3. november 2006 Hvor høy er egentlig hun på 46 da? Ho er lita, rundt 160cm, og ho ser bare "liten og søt" ut, ikke spinkel. Men jeg syntes alikevel det er ganske lite og ikke ei vekt å strebe etter for et voksent menneske. Jeg veide vel 46kg når jeg var 12, fremdeles var ganske lav og ikke hadde fått pupper og lår ennå, og da ble jeg fora som en gris av mamma som syntes jeg var altfor tynn.
Gjest gjesta Skrevet 3. november 2006 #18 Skrevet 3. november 2006 Oj.. Når jeg var 163 og 48 kg så jeg ut som jeg hadde anorexia.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 3. november 2006 #19 Skrevet 3. november 2006 Den type diskusjoner som trådstarter forteller om er grunnen til at jeg ikke har vært på en vekt på kanskje 7 år.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 3. november 2006 #20 Skrevet 3. november 2006 Den type diskusjoner som trådstarter forteller om er grunnen til at jeg ikke har vært på en vekt på kanskje 7 år. Tror jeg og skal begynne med det. Så lenge jeg er fornøyd med meg selv er det ingen grunn til å vite vekten. Jeg har ikke vekt her, men veide meg mye i sommer når jeg var hos foreldrene mine fordi jeg var redd for at jeg ikke la på meg igjen etter en periode jeg var mye syk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå