Karoline Skrevet 29. januar 2003 #1 Del Skrevet 29. januar 2003 Vi har fått to vannlekkasjer på kjøkkenet og kontoret. Vi kontaktet rørlegger med en gang vi oppdaget den første lekkasjen, dvs ca fem minutter etter at den startet, så vi klarte heldigvis å begrense skaden. Etter at rørleggeren hadde vært og ordnet opp, og satt på vannet igjen (etter et par uker - uten vann på kjøkkenet), fikk vi ny lekkasje - i oppvaskmaskinen, og ny runde med rørlegger/skadebegrensingsfirma. Viste seg at skadene hadde oppstått samtidig - men det lekker jo ikke av en oppvaskmaskin uten vann! Saken har nå gått sin gang - med tørking, ny lekkakje, ny omgang med tørking, osv. Idag hadde snekkeren vært her og fjernet parketten på halve kjøkkengulvet, så det må byttes ut. Sammen med halve taket og en del av en vegg i kontoret. I forbindelse med kjøkkengulvet, må de pusse og lakke gulvet i både stue og kjøkken - siden de henger smmen, og det ikke er dørterskel mellom. Det jeg lurte på er hvor i alle verdens dager gjør vi av oss, mens de driver med gulvet? Vi har to newfoundlansdhunder, som jo legger igjen en mengde hår daglig... 8) (og det passer jo godt sammen med lakk) Dessuten tar vel pussing og lakkering av gulv minst en uke? Saken er jo en forikringssak, så det er ikke pengen som er bekymringen - men hva vi kan forvente oss framover. Noen som har noen erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 30. januar 2003 #2 Del Skrevet 30. januar 2003 Jeg aner ikke hvordan forsikringselskapene ordner slike ting, men de burde vel kunne dekke en kortidsleie for dere hvis dere ikke kan flytte inn hos noen venner midlertidig? Og hvis det blir problemer å ta med seg to hunder til et nytt sted, så ville jeg sjekket om de dekket opphold for dem på kennel. Synes veldig synd på deg akkurat nå. Vi hadde nemlig en stor lekkasje for noen år siden og måtte rive ned det ene badet samt store deler av taket i gangen. Veldig morsomt, - not! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå