Gå til innhold

Muntlig eksamen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva skal til for å få fritak fra muntlig eksamen, og få skriftig isteden?

Jeg har hørt om ei som fikk det, men ikke årsaken, og ble litt smånysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hørt om dette. Sikker på at du ikke forveksler det med de som får muntlig i steden for skriftlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På universitetet er det slik:

Hvis du har en legeattest som sier at du ikke kan ha muntlig eksamen, så kan det hende at du kan få skriftlig eksamen istedenfor. Men da må du søke helt i begynnelsen av semesteret (innen registreringsfristen går ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
Jeg tror det er mulighet for å få det dersom man har angst.

hvem får man egentlig bekreftelse på dette fra? Lege/psykolog? Flere kan vel egentlig "spille" angst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem får man egentlig bekreftelse på dette fra? Lege/psykolog? Flere kan vel egentlig "spille" angst?

Tja, du må vel gå en del runder i systemet for å få diagnosen angst, så jeg tror vel ikke akkurat at det er så mange som gidder å gå i gjennom det bare for å slippe en eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mulighet for å få det dersom man har angst.

Det stemmer at det er mulighet for å få dette om man har angst.

Man kan f.eks. også få ene rom under skriftlig eksamen dersom man lider av angst, eller utvidet tid.

Da leverer man inn legeerklæring innen fristen for tilrettelagt eksamen, som kan variere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det  stemmer at det er mulighet for å få dette om man har angst.

Man kan f.eks. også få ene rom under skriftlig eksamen dersom man lider av angst, eller utvidet tid.

Da leverer man inn legeerklæring innen fristen for tilrettelagt eksamen, som kan variere.

Så da er det mulighet for meg som har angst da? Jeg har vært så redd at jeg har valgt å ikke ta muntlig eksamen i det hele tatt, og derfor gått glipp av esentsielle fag.... :tristbla:

Hvem må jeg ta kontakt med for å snakke om dette med angsten? Jeg liker ikke snakke med fastlegen om sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det mulighet for meg som har angst da? Jeg har vært så redd at jeg har valgt å ikke ta muntlig eksamen i det hele tatt, og derfor gått glipp av esentsielle fag....  :tristbla: 

Hvem må jeg ta kontakt med for å snakke om dette med angsten? Jeg liker ikke snakke med fastlegen om sånne ting.

Det er fastlegen din som må henvise deg videre til en psykolog. Hvis du ikke liker å snakke med fastlegen din burde du kanskje skifte fastlege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det mulighet for meg som har angst da? Jeg har vært så redd at jeg har valgt å ikke ta muntlig eksamen i det hele tatt, og derfor gått glipp av esentsielle fag....  :tristbla: 

Liker du ikke snakke med fastlegen om dette bytter du fastlege. Eventuelt kan du gå til privatpraktiserende psykolog, men ventetiden kan være lang og dyrt er det. Man får ikke diagnosen angst og legeerklæring for å slippe muntlig eksamen etter en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...