Gjest Qet Skrevet 2. november 2006 #1 Del Skrevet 2. november 2006 Hvor lenge før man er ferdig bør man egentlig begynne å søke jobb? Jeg er snart utdannet jurist, blir ferdig i mai. Kan begynne å jobbe 1. juni, men venter gjerne til august (har en større ferie jeg kunne tenke meg å ta først). Når bør jeg begynne å søke? Allerede nå? Skal jobbe i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandel Skrevet 2. november 2006 #2 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg var ferdig i juni og begynte så smått å søke i midten av april. Innen min bransje (helt annen enn din) virket det egentlig ikke som arbeidsgiverne var veldig interesserte i arbeidssøkere som ikke hadde alle karakterene på plass ennå. Likevel vil jeg anbefale deg å begynne å søke før du er ferdig, for det er veldig bra å få trening med å skrive søknader. Jeg brukte lang tid på søknadene og var veldig fornøyd, men når jeg leser igjennom de første søknadene jeg skreiv blir jeg nesten flau. De ble merkbart bedre etterhvert som jeg fikk mer trening. Begynner du tidlig er du kanskje i den heldige situasjonen at du får jobbtilbud før du er ferdig. Det er ikke utenkelig at en arbeidsgiver uansett vil at du skal begynne i august på grunn av avvikling av ferie og eventuell opplæring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå