Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker jeg kjøpte den en gang for lenge siden, sånn reseptfri 5%, den sved og klødde, brukte jeg den feil kanskje?...

Hva gjør dere? Funker den faktisk?... Alle meninger mottas med takk! ;)

Skrevet

Du er kanskje allergisk mot virkestoffet i Basiron? Benzoylperoksid.

Men uansett, kløe og svie er aldri bra. Jeg ville sluttet med det.

Skrevet

Spør legen om han/hun kan skrive ut Dalacin lotion til deg heller :) Den funker..

Skrevet

jeg brukte den for noen år siden, men jeg ble veldig rød, kløende og flassete av den. jeg brukte antageligvis alt for mye, det er viktig å kun smøre et tynt lag på de utsatte områdene..!

men nå bruker jeg Brevoxyl, og synes den funker meget bra:) har hvertfall ikke blitt rød og tørr av den:)

Skrevet
jeg brukte den for noen år siden, men jeg ble veldig rød, kløende og flassete av den. jeg brukte antageligvis alt for mye, det er viktig å kun smøre et tynt lag på de utsatte områdene..!

men nå bruker jeg Brevoxyl, og synes den funker meget bra:) har hvertfall ikke blitt rød og tørr av den:)

Husker jeg så den ògså, den er et annet kvisemiddel, sant? Reseptfri, sant? :)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Jeg syntes ikke Basiron funker noe særlig. På meg har den rett og slett ingen virkning i det hele tatt.

Skrevet (endret)

Synst det var ikke så lenge siden alle snakket bra om Basiron (at det hadde hjulpet dem) her på KG, eller er det bare jeg som må ha drømt... :ler: ?

Endret av Lanyah
Skrevet
Husker jeg så den ògså, den er et annet kvisemiddel, sant? Reseptfri, sant? :)

ja, reseptfri:) den er litt mer gel-aktig enn Basiorn, også tror jeg ikke den er så sterk som basiron heller:)

Skrevet (endret)

Eg har ein tube Basiron liggande som eg pleier ta på dersom eg får sånne vonde ekle kviser, og eg syns faktisk dei tørkar ut over natta. Men det raude kviseutslettet forsvinn ikkje :sur:

Endret av Årolilja
Skrevet (endret)

Jeg fikk for en god tid tilbake anbefalt Basiron Face Wash av hudlege. Den skulle brukes før Skinoren. Vasken var spesiell, den skulle sitte på huden en stund, og sånn som jeg husker det så sved og stakk det noe. Jeg er nokså sikker på at hudlegen min sa at det kom og skulle det også gjøre.

Jeg ble etter noen uker (5-6??) helt fin igjen, og har ikke vært plaget siden. Men så kom utbruddet av kviser pga en stor traumatisk opplevelse i livet. Jeg har aldri slitt med uren hud i hele mitt liv.

Endret av Xavia
Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Jeg har også en basiron liggende på badet. Bruker den litt i ny og ne når det dukker opp stygge kviser. Aldri opplevd at den klør eller svir. Den hjelper på "vanlige" kviser, men noen er rett og slett for hardnakkede og basiron klarer ikke ta knekken på de like fort. Ikke noe vidundermiddel igrunn, men greit innimellom :)

Skrevet
Ikke noe vidundermiddel igrunn, men greit innimellom :)

Vidundermiddel? Nei, det er det ikke! For å få resultater fikk i hvert fall jeg beskjed om å bruke den hver dag, morgen og kveld. Ikke bare innimellom.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Vidundermiddel? Nei, det er det ikke! For å få resultater fikk i hvert fall jeg beskjed om å bruke den hver dag, morgen og kveld. Ikke bare innimellom.

Det var det jeg mente, at det ikke er et vidundermiddel. Men for meg funker det når jeg bruker det noen dager sammenhengende en gang imellom. Jeg er dårlig til å forklare :tunge1:

Skrevet

Den har funket på meg og, men da har jeg overdrevet brukingen på problemområder. Kvisene forsvant over natten de. Brukte også å smøre det under dagkremen av og til.

Annonse
Skrevet

Jeg synes Basiron funker ganske bra på meg, dvs den tar knekken på kviser, men problemet er at den er for sterk til å bruke daglig. Da blir huden rød, tørr og svir. Og hvis huden blir for irritert, får jeg mer kviser... ond sirkel. Jeg har derfor brukt den ca en gang i uken, om natten, men det er egentlig ikke nok til å holde kvisene i sjakk. Nå har jeg byttet til et mildere alternativ, en benzoylperoksidgele med 2,5% (Basiron har 5%). Kjøpte den på nett, og har brukt den et par uker. Det er ikke noe vidundermiddel, men det hjelper sakte men sikkert, nettopp fordi huden tåler at den blir brukt hver dag (eller i hvert fall hver natt, og vanlig fuktighetskrem på dagtid).

Skrevet

Brulidine sårkrem virker veldig bra på meg hvis jeg har stresshud. Den brukes vanligvis på tatoveringer. Selges på apotek.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...