Gå til innhold

Vi får oss en hund

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har tidligere skrevet at jeg og samboeren skal få en hund. Vi har hele tiden tenkt at det blir en valp. Men nå viser det seg at han har en venn som vil gi oss hans hund som er 3-4 år gammel.

Bør vi ta den imot?

Hva slags problemer kan vi oppleve ved å ha en hund som vi selv har ikke dressert?

Hva bør vi være ops på når vi overtar en annen sin hund?

Selv om den er 3-4 år, så kan den fortsatt dresseres hvis den ikke er godt nok dressert?

Endret av May Helen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunder omplasseres nærmest daglig, og det går gjerne greit. Og det er ikke sant som ordtaket sier: Du KAN lære en gammel hund nye triks. :)

Det dere må tenke på er om dere virkelig ønsker denne hunden (siden dere hele tiden har tenkt på valp); om dette er rasen for dere; hva som er årsaken til at hunden blir gitt vekk (adferdsproblemer kan være tøffe tak); og om dette er tidspunktet for dere selvsagt.

Skrevet

Siden dere kjenner eieren, kan dere jo treffe hunden noen ganger, slik att dere får sett om dere passer sammen.

Hunder kan vennes til det meste.. :)

Hva slags hund er det?

Er det hen hund som passer deres livsstil??

Om det foreks. er en fuglehund, må dere vere glad i laaaange turer, da de har veldig stort aktivitets behov. osv.

Skrevet

Det er en strihåret dachs. Det er akkurat den rase hunden vi ville ha. Bare at denne er noen år gammel.

Det er en jakthun. Og det er derfor vi valgte denne rasen. Akkuratt denne hunden har allerede vært på jakt, så da passer det bra.

Skrevet

Hvis det er en rase dere kunne tenke dere,og har kunskaper om er det jo bra.

Spør om å få passe hunden en dag, og se om dere passer sammen.

Men hunder kan vendes til det meste,og læres det meste.

Dere må evt. ta tiden til hjelp.

En valp trenger stort sett mye mere jobb, så jeg ser ikke på det som noen ulempe att hunden er voksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...