Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #21 Skrevet 3. november 2006 Når ble verden så vanskelig å takle at vi trenger bruksanvisning til og med på ungene våre? Er det ingen som lytter til magfølelse og instinkter lenger? Da jeg gikk gravid skal jeg innrømme at jeg leste et tonn barnebøker, før barnet kom. Da barnet kom var alt jeg hadde lest glemt. Alt falt bare helt naturlig. Så langt har de både overlevd og greid seg bra.
Plym Skrevet 3. november 2006 #22 Skrevet 3. november 2006 Forskere og forståsegpåere har sagt sitt i alle år og vil nok alltid holde på med det. ← Selv om noen forskningsresultater viser seg å være feil, så er det klart at vitenskapen i det store og hele gir oss stadig bedre kunnskap. Det er fallet i barnedødeligheten et bevis på, og det er ganske ignorant å hevde noe annet.
Murmelmy Skrevet 3. november 2006 #23 Skrevet 3. november 2006 Mitt barn sover på magen, AW eller ikke....
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #24 Skrevet 4. november 2006 Mitt barn sover på magen, AW eller ikke.... ← Hvorfor?
Gjest Gjesta Skrevet 4. november 2006 #25 Skrevet 4. november 2006 sannsynligvis fordi barnet ønsker det...?
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #26 Skrevet 4. november 2006 Så på hjemmesiden hennes at hun har vært gift 7 (!!!!!!!!!!) ganger. DET er grunn nok for meg til å ikke høre på et kvekk av det hun sier.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #27 Skrevet 4. november 2006 sannsynligvis fordi barnet ønsker det...? ← Ikke nødvendigvis. Legger mor barnet på magen? Isåfall hvorfor. Murmelmy?
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #28 Skrevet 4. november 2006 sannsynligvis fordi barnet ønsker det...? ← Det skal da ikke være opp til barnet å bestemme. Det er vi voksne som skal ta ansvar her. Hvordan kom barnet på at det likte å ligge å sove på magen i utgangspunktet? Jo fordi en smarting lot barnet prøve. Da ha man seg selv å takke.
Lille Grete Skrevet 4. november 2006 #29 Skrevet 4. november 2006 Så på hjemmesiden hennes at hun har vært gift 7 (!!!!!!!!!!) ganger. DET er grunn nok for meg til å ikke høre på et kvekk av det hun sier. ← Hun har en vanskelig barndom bak seg. I boken forklarer hun hvordan det kunne skje at hun ble skilt så mange ganger. At hun ikke har et perfekt liv å vise til, betyr ikke at hun ikke er verd å høre på. Jeg kjøpe Barneboka for noen uker siden, og jeg synes hun er veldig god til å beskrive de ulike aldrene og barns utvikling. Og det skinner hele tiden igjennom at hun er glad i barn, og at hun ønsker barnas beste.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #30 Skrevet 4. november 2006 Jeg synes at de som fortsatt velger å legge babyer på magen til tross for alle advarsler er stokk dumme og uegnet som foreldre. Hvorfor ikke bare droppe barnesete i bilen også, det er tross alt sjelden man er involvert i ulykker?
Gjest Kråkebolle Skrevet 4. november 2006 #31 Skrevet 4. november 2006 Det skal da ikke være opp til barnet å bestemme. Det er vi voksne som skal ta ansvar her. Hvordan kom barnet på at det likte å ligge å sove på magen i utgangspunktet? Jo fordi en smarting lot barnet prøve. Da ha man seg selv å takke. ← Mine barn snudde seg over på magen fra både side- og ryggleie, og jeg regner med at evt nye barn også kommer til å gjøre det. Tar du på deg jobben med å stå ved senga og passe på dem og snu dem tilbake på rygg?
Gjest Miloine Skrevet 4. november 2006 #32 Skrevet 4. november 2006 (endret) Uansett, Det ene året er det best å legge barnet på magen og det andre året er det best å la dem ligge på ryggen! Barn skal "dette året" ikke ligge på magen! Mest sansynlig fordi barnet har lett for å evt vri hodet sitt med åpen munn ned i puta! Når barnet ligger på ryggen kan barnet fort begynne å få psteproblemer pga. evt snorking der tunga kommer i veien for luftveiene, og/eller barnet kan få dynen over hode og bli kvelt på den måten! Legg barnet slik du tror den sovner lettest! Ferdig, og FYR LØS! Endret 7. november 2006 av Madeline
Gjest Kråkebolle Skrevet 4. november 2006 #33 Skrevet 4. november 2006 Jeg fyrer løs: Jeg er 110% enig med Miloine!
Gjest Miloine Skrevet 4. november 2006 #34 Skrevet 4. november 2006 (endret) Jeg fyrer løs: Jeg er 110% enig med Miloine! ← Takk, det var hyggelig Endret 7. november 2006 av Madeline
Totalya Skrevet 4. november 2006 #35 Skrevet 4. november 2006 (endret) Det ene året er det best å legge barnet på magen og det andre året er det best å la dem ligge på ryggen! ← Nå går forskningen framover da... Endret 4. november 2006 av Totalya
Gjest Gjesta Skrevet 5. november 2006 #36 Skrevet 5. november 2006 (endret) Jeg fyrer løs: Jeg er 110% enig med Miloine! ← me too. Endret 7. november 2006 av Madeline
Litt Lost Skrevet 5. november 2006 #37 Skrevet 5. november 2006 (endret) Det skal da ikke være opp til barnet å bestemme. Det er vi voksne som skal ta ansvar her. Hvordan kom barnet på at det likte å ligge å sove på magen i utgangspunktet? Jo fordi en smarting lot barnet prøve. Da ha man seg selv å takke. ← Vel, vel... Jeg har barn som ikke sov på ryggen - fra fødsel. Da våknet de hele tiden og måtte ligge på magen min i stedet. Etter x antall uker der jeg var madrass for mine små både på dag og nattestid, fant vi ut at side og mageleie var det som funket. Jeg har en sprell levende fireåring, er takknemlig for det. Har en på tre mnd som vi fortsatt prøver å få til å sove på rygg innimellom. Resultatet er at hun våkner uansett. Kall meg uvitende, dum osv. Jeg går i alle fall ikke på underskudd når det gjelder krefter til å ta meg av mine barn. Jeg er en som ikke klarer ligge på rygg selv og sove. Jeg sovner kun i sideleie og har gjort det så lenge jeg kan huske. Endret 5. november 2006 av Litt Lost
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #38 Skrevet 5. november 2006 Hun har mange flotte synspunkter på ting, og hver gang jeg leser boken blir jeg motivert til å bli en enda bedre mor for barna mine. Men dama er jo litt spesiell da, og de tingene som står om at barnet skal sove på magen er jo bare å se bort i fra. Det står jo opplyst helt foran at det er anbefalt at spedbarn ikke sover på magen i Norge.
melina Skrevet 5. november 2006 #39 Skrevet 5. november 2006 Litt off topic... Men er det ikke ok at barn sover på magen når de har lært seg å rulle rundt selv? Trodde det jeg da :klø: Lillejenta mi på snart 10 måneder snur seg mye rundt om natta og liker å sove både på mage, rygg og side. Hadde ikke blitt mye søvn på meg hvis jeg skulle tl enhver tid passe på at hun sov på rygg......
Gjest Kråkebolle Skrevet 5. november 2006 #40 Skrevet 5. november 2006 Litt off topic... Men er det ikke ok at barn sover på magen når de har lært seg å rulle rundt selv? Trodde det jeg da :klø: ← De mest fundamentalistiske gjestene i tråden mener nok det, men de har nok ikke fagfolkene med seg. Jeg regner med at disse kommer til å ansette babysnuere på nattskift den dagen de sjøl får barn. La vesla di sove slik ho vil, og la ikke folk som bare er ute etter å provosere og skape utrygghet få vinne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå