Gå til innhold

Hva er det med Ventelo Bluecom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Større møkkeselskap skal man lete lenger etter. Ikke èn eneste faktura klarer de å sende ut riktig. Å rette på dem er de ikke i stand til. Ringer man kunderservice får man bare beskjed om å betale den, de kan ikke slette fakturaer eller sende kreditnota, men skal rette det "neste gang". Noe som selvsagt ikke skjer. (Jobber selv med regnskap så jeg finner det merkelig at selskapet overhodet ikke kan rette opp feil som gjelder penger!!!) I tillegg skjer det jo ingen kommunikasjon i selskapet. Det kundeservice lover (f.eks. en mnd gratis abonnement som plaster på såret pga dårlig kundeservice), får aldri fakturaavdelingen vite om. Det er jo ikke annet en rot. Nå jeg prøvd å si opp abonnementet mitt i 3 måneder. Har sendt e-post 3 ganger, men den finner ikke kundeservice. Hva er det med dette selskapet???

Skrevet

Hva det er med dem kan jeg ikke svare deg på, for det lurer jeg faktisk like mye på selv. Er heldigvis ikke kunde hos dem lenger, og skal aldri bli det igjen. De virker veldig useriøse.

Skrevet

Jeg har og hatt problem med dem, bl.a så fikk jeg ikke gratis måned med surfing, de la til et tillegg for montør som jeg mente var feil + noe annest småsnusk. Etter ca 10 mail til dem, der jeg kun fikk svar på et par av dem, ga jeg opp og fant ut at det var bare å ta tingene i egne hender (eller hva det heter...) Det endte med at jeg regnet ut hva jeg mente var rette sum, og sendte mail til dem om at det var det beløpet jeg kom til å betale. Hvis dem ikke ga meg tilbakemelding innen den og den dato, så regnet jeg med at de godtok min sum som korrekt... Jeg hørte selvfølgelig ikke noe fra dem, og betalte "min" sum inn, som var over 1000 kroner lavere enn det de mente... Har ikke hørt noe fra dem om dette, og har heller ikke fått noen purring - og dette er over 3 mnd siden....

Skrevet

Å der har jeg også hatt problemer i det siste... Flyttet i sommer, så mye trøbbel med å få linja opp å gå.

Ringe kundeservice tar evigheter, mail får en svar på lange tider etterpå. Fikk i tillegg 1000 ekstra for montør jeg mente jeg ikke skulle ha på forrige faktura. Ringte, ja dette skulle de sjekke. Jeg trang ikke å betale før jeg hadde fått en tilbakemelding. Noe jeg ikke fikk og forfallsdato nærmet seg.

Sendte en mail. 2!!! dager etter fikk jeg et automatisk svar på at de hadde motatt den... Men da ble jeg trekt de 1000 kronene. Trang bare å true med å trekke meg som kunde, var på tanken på å kontake forbrukerområdet...

Tips, så på FBI forbrukerinspektørene her om dagen. Der skulle de sjekke service nivået i Norge. Kunne legge inn hvilke selskaper en som kunde ikke er fornøyd med på nettsida dems. Jeg mener Ventelo Bluecom fortjener en nominasjon der.

Skrevet

Har hatt telefon fra Bluecom i 3 år og vært veldig fornøyd med de ekstremt lave prisene på tellerskritt. Nå har vi også fått adsl og etterhvert ip telefon. Håper da det går bra... Har hatt litt problemer med å få tilsendt brev til riktig adresse, men ellers fungerer det tekniske greit.

Modemet måtte tilpasses første gang det var i bruk. Da fikk jeg beskjed om at hvis de måtte sende ut montør for å sjekke linjene fikk jeg et gebyr på 750 kroner. Det var informasjon som jeg ikke hadde fått ved kontraktsinngåelse, og det sa jeg fra om - ingen montør på min bekostning. Linjene får de sørger for selv. Det var helt greit.

Kundebehandleren var stort sett grei under hele samtalen. Han forklarte det sånn at mange ringer til telefonselskapene og sier at "internett ikke fungerer". Hvis linjene er stabile og trafikken går greit, er det ofte vi brukere som gjør feil.

Vi kobler feil mellom alle boksene, setter opp for mange brannmurer og bruker feile kabler. Så jeg forstår at de skremmer oss med gebyrer for å forhindre at de sender ut montører i tide og utide (spesielt når de selv kjøper disse tjenesten fra et annet selskap og det er lite montører i sving).

Det var tydelig at han hadde en sjekkliste for vi gikk gjennom hver eneste kobling og kabel for å være sikker på at jeg hadde gjort alt rett. Er egentlig fornøyd jeg, skal også få efaktura slik at jeg slipper det tullet med brev i posten som ikke kommer frem.

Skrevet

Kundeservice hos Bluecom er en vits.

Skulle oppgradere linja mi i juni og ble uten internett en uke. Forskjellige mennesker på kundeservice hver gang du ringer og de spør om det samme og uansett hva du sier må du starte og restarte.

Ingen som kunne fortelle meg hvorfor jeg var nettløs og alt skulle bli fikset innen noen timer (i en hel uke)

Tar dem en hel uke å få feilmeldinger opp til teknisk og de skylder alltid på telenor,,,,

Jeg jobber hjemmefra og er avhengig av oppkobling for å utføre jobben min - å holde kontakten med arbeidsplassen - ingen spøk å være nettløs i en uke da...

Skrevet

Huff da, høres ut som telenor for 6 mnd siden. Det var årsaken til at vi byttet. Skal vekk derfra på mobiltelefonene også etterhvert.

Teleselskapene har generelt sett store problemer med kundehåndtering.

Skrevet

Jeg har vært kunde hos bluecom i 6 år og er stort sett fornøyd. Jeg har flyttet to ganger på denne tiden og det har gått smertefritt. Det har vært feil med fakturaen noen ganger, men det har hver gang løst seg med en liten telefon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...