Gjest kg og jobb don't match, derf Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Jeg skal se film sammen med klassen min, 16-17 år gamle gutter. Er det noen som har forslag til en film de kan synes er interessant som JEG også orker å sitte og se på? De foreslår jackass og American Pie, de er uaktuelle. Jeg vil ha en film med litt mer mening i, som det går an å si litt om i ettertid. Forslag please??
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 clockwork orange - da lærer du dem å ikke sloss samtidig som de får se pupper (bare ikke på samme måten som i disse idiotiske filmene de vil se ) Da bør alle bli fornøyd.
Gjest Shoreh Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Terkel i Knipe. Tar opp mobbing, vold og selvmord og er hysterisk morsom.
Gjest Deception Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 American History X; utrolig bra film, om enn litt ubehagelig, og tar opp temaer omkring nynazisme og vold som kan forme basis for debatt i ettertid.
Gjest Tweek Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 Har ikke sett clockwork orange, men er enig med terkel. Morsom film
Gjest *Snart medlem* Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 clockwork orange - da lærer du dem å ikke sloss samtidig som de får se pupper (bare ikke på samme måten som i disse idiotiske filmene de vil se ) Da bør alle bli fornøyd. ← A Clockwork Orange har vel 18-årsgrense, og dermed bør kanskje en lærer frastå fra å se den sammen med 16-17-åringer? (Antar at TS er læreren deres...) Da jeg gikk på ungdomsskolen så vi Schindlers Liste - vet ikke om den går over grensen for hvor seriøs film du ønsker å ta dem med på?
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 American History X; utrolig bra film, om enn litt ubehagelig, og tar opp temaer omkring nynazisme og vold som kan forme basis for debatt i ettertid. ← Denne tenkte jeg på også. (Men Terkel er kul den og..)
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 2. november 2006 #8 Skrevet 2. november 2006 For alt vi vet kan det være en sisteklasse på videregående, jeg står på mitt
Gjest prestekrage Skrevet 2. november 2006 #9 Skrevet 2. november 2006 (endret) Med fare for rettskrivningsfeil her: I tillegg til American History X vil jeg på det varmeste annbefale filmen "Higher Learning". Kom på: The wave... Endret 2. november 2006 av prestekrage
Gjest *Snart medlem* Skrevet 2. november 2006 #10 Skrevet 2. november 2006 For alt vi vet kan det være en sisteklasse på videregående, jeg står på mitt ← Hun skriver 16-17-år, og vi må vel anta at hun vet hvor gamle elevene sine er Men hvis det er en sisteklasse på videregående, støtter jeg forslaget ditt.
Gjest Fantus Skrevet 2. november 2006 #11 Skrevet 2. november 2006 Kom på: The wave... ← Helt enig. Denne så vi på videregående og den gjorde inntrykk på hele klassen.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 2. november 2006 #12 Skrevet 2. november 2006 Jeg leser nå for fort til å få med meg alt :D men 18årsgrense eller ikke, det er en film, og hvis de ser den med en voksen er det jo ikke så gæli.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 2. november 2006 #13 Skrevet 2. november 2006 Jeg leser nå for fort til å få med meg alt :D men 18årsgrense eller ikke, det er en film, og hvis de ser den med en voksen er det jo ikke så gæli. ← 18-årsgrensen er absolutt i motsetning til de lavere aldersgrensene, så de under 18 har strengt tatt ikke lov å se filmen selv i følge med voksne. http://film.medietilsynet.no/Film/Om_aldersgrenser Men dette er off-topic
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. november 2006 #14 Skrevet 2. november 2006 Anbefaler A Clockwork Orange på de høyeste, den har mange seriøse tema som fri vilje og vold i sammfunnet. Bruken av klassisk musikk er utroligt, også de spesielle kameravinklende. Elevene blir kansje veiledet av all volden og puppene, men du sitter igjen med en av de beste filmene som noenn sinne er laget.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 2. november 2006 #15 Skrevet 2. november 2006 Enig med gjestegjesten! Terkel lærer bare folk at vold er kult, voksenbrus fra onkel er kult og hans bongrøyking mens han sitter på hjelpefonen! Iallfall av det jeg har observert, familiemedlemmer begynte å banne pga den filmen :klø:
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #16 Skrevet 2. november 2006 En lærer jeg kjenner viste Pulp Fiction for en 10. klasse, med støtte fra sine kolleger. Utrolig bra film, med masse å snakke om. I tillegg er den såpass gammel at mange ikke har sett den.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #17 Skrevet 2. november 2006 American History X var min første tanke også. Ser det er mange som har foreslått det før meg, så da støtter jeg dem!
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #18 Skrevet 2. november 2006 Vi så Dead Poets Society i 2. klasse på videregående. Det var glimrende.
Gjest gjesta Skrevet 2. november 2006 #19 Skrevet 2. november 2006 Vi så "Requiem for a dream" på skolekino da jeg gikk på videregående. Utrolig sterk film som handler om rusmisbruk. Men det er ikke akkurat en film man ser og så går hver til sitt og ferdig med det. Kjekt å sette seg ned å prate litt om det man har sett etterpå, for den er ganske ekkel. Men som en kompis sa, dersom den hadde vært pensum på ungdomskola hadde ikke noen blitt rusmisbrukere.
Latee Skrevet 2. november 2006 #20 Skrevet 2. november 2006 I tillegg til American History X vil jeg på det varmeste annbefale filmen "Higher Learning". ← Enig her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå