Gjest Gjest_wilma_* Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Hei! Jeg er medlem av statskirken, men har hatt planer om å melde meg ut lenge da jeg ikke har noen grunn til å være medlem. Jeg skal gifte meg til sommeren og har lyst til å ta dette gjennom HEF. HEF krever at minst en av brudeparet er medlem. Da må jeg melde meg ut av statskirken og inn i HEF. Noen tips til hvordan jeg skal gå frem? Jeg skjønner selvsagt at jeg må ta noen telefoner, det er bare det at jeg har telefonskrekk... Så det jeg lurer mest på er hva jeg skal si om hvorfor jeg vil bli medlem av HEF? Hva sa dere? Blir litt teit å si: nei du skjønner, jeg skjal gifte meg og da må jeg melde meg inn for å få dere til å gjennomføre vielsen...
Gjest Gjest_wilma_* Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 ...og kan jeg "booke" dem for vielse med en gang, det tar vel litt tid å få meg ut av statskirken og inn i HEF.
Gjest gjesta Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Gå til http://www.human.no/, der finner du skjema for både utmelding av statskirken og innmelding i HEF. Har telefonskrekk selv, og meldte meg inn uten å trenge å ringe til noen. Deretter må du sende en e-post (du finner adresser på nettsiden) om vielse, og så blir du oppringt etterhvert.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Takk for svar! Det hørtes mye greiere ut...
Gjest Svimle Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 Jeg tok kontakt med fylkeslederen i "vigsels-fylket" i HEF pr mail, og fikk faktisk booket vigselen før vi ble medlemmer. Nå skulle vi gifte oss på en helt annen kant av landet enn hvor vi er bosatt, og fikk tidlig bekreftelse på at de kunne vie oss på valgt dato. Både for vår egen del, og for gjestenes del, i og med at det ble lang reisevei for oss og vi tidlig måtte bestille billetter. Vi hadde en tett og god kontakt med HEF helt fram til bryllupet, som selvsagt ble en opplevelse! Lykke til!
flickan Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 Jeg tok kontakt med fylkeslederen i "vigsels-fylket" i HEF pr mail, og fikk faktisk booket vigselen før vi ble medlemmer. Nå skulle vi gifte oss på en helt annen kant av landet enn hvor vi er bosatt, og fikk tidlig bekreftelse på at de kunne vie oss på valgt dato. Både for vår egen del, og for gjestenes del, i og med at det ble lang reisevei for oss og vi tidlig måtte bestille billetter. Vi hadde en tett og god kontakt med HEF helt fram til bryllupet, som selvsagt ble en opplevelse! Lykke til! ← Ble dere vigslet av ei som heter Helga?
Gjest Gjest_wilma_* Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 Takk for tips! Jeg ringte like greit med en gang bare for å bli ferdig med det... Og jeg fikk hvertfall beskjed om at det burde gå i orden. De skulle dele ut vigsler i februar. Tvitvi..
Gjest Svimle Skrevet 2. november 2006 #8 Skrevet 2. november 2006 Ble dere vigslet av ei som heter Helga? ← Nei, hun heter Mona. Hun er ikke fylkesleder lengre, men var det i fjor (i fylket hvor vi giftet oss).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå