Gå til innhold

Brudekjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så redd for at jeg ikke skal finne noe jeg liker...

Har derfor tenkt å bruke to år på å kikke? Er dette altfor tidelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bestemmer jo helt selv når du vil begynne å kikke, men jeg tviler på at du trenger to år med prøving i salonger..

Hvordan skal du gjøre det? Se på kjoler i to år og så kjøpe til slutt? I såfall kan det jo hende at den kjolen du likte for to år siden ikke lenger selges, eller er vanskelig å få tak i...

Eller hvis du finner en kjole med en gang som du liker, er ikke sikkert du er like begeistret om to år..

Uansett, tror jeg fint du kan bruke to år på å lete etter kjole hvis du vil det. Det er jo ingenting som er morsommere enn å prøve brudekjoler. :ler: Så kjør på sier jeg..

Men hvis det kun er fordi du er redd for å ikke finne noe du liker, tror jeg ikke det spiller noe rolle om du leter i ett eller to år....I den store jungelen av kjoler som finnes der ute, er jeg overbevist om at du vil finne en du liker i løpet av kort når du først begynner å prøve. Men å kikke på nettet, i blader, osv er kjempelurt for å få en formening om hva slags kjole du vil ha..

Lykke til og kos deg!

Skrevet

Jeg begynte å se 14 mnd før bryllupet.....dvs i butikker....hadde jo drømt på nett i mnage mnd før det...

Kjøpe kjole 13 mnd før...

Nå er det bare 4 mnd igjen til dne skal brukes.....

Skrevet

Det er nå 2 år siden vi forlovet oss og jeg har vel kikket på kjoler siden da (i blader og på nett), men jeg har kun hatt to besøk i brudesalong. Og forrige helg kjøpte jeg kjole.

Jeg ville nok ikke flydd rundt å prøvd kjoler i 2 år før bryllupet.

Skrevet

Har ikke tenkt å bruke masse tid på lete og kjøper når jeg finner noe jeg liker. Men kan bruke månedsvis på å finne en vanlig kjole jeg har lyst på.

Så er derfor redd for at det plutselig kun er et par måneder igjen og jeg ikke har funnet noe... Finner jeg noe med en gang så er det jo bare bra :)

På svarene ser det ut som det er litt forskjellig hvor lang tid man bruker, så da begynner jeg også å kikke snart!

Tusen takk for alle svar!

Skrevet

Det er litt dumt å begynne for tidlig, for dersom du finner noe nå og kjøper, så blir du sittende med den kjolen du liker i år, og det er jo ikke nødvendigvis den du ville like mest om to år.

Det er nok lurt å titte seg rundt, konstatere at det er mye fint eller ei der ute, og vente med handlinga til det ikke er mer enn et år igjenn,. Men det er slik jeg ville gjort det, og jeg er jo ikke deg ;)

Skrevet

Du skal begynne mer enn "et par måneder før", for de fleste plasser har leveringstid på kjolene, jeg har vært borti plasser som sier 5-6 måneder.

To år er nok noe tidelig, men det er jo ingenting i veien for å gjøre det om du vil. (Men ja, kjøp kjolen når du har bestemt deg, du kan risikere at den går ut av produskjon dersom du finner den nå, og ikke kjøper før om halvannet år)

Jeg begynte ca 8 måneder før bryllupet, og håper å ha bestemt meg, valgt og kjøpt i løpet av november (jeg får mamma og forloveren min på besøk om to uker, de bor "halve landet unna", og da skal vi helst velge kjolen min før de drar) Da har jeg kjolen i god tid før St.Hans som er den store dagen for oss.

Jeg begynte jo å titte litt på nett fra det øyeblikk jeg var forlova da (1 år før bryllupet) men ikke i butikker.

Skrevet

Jeg var sikker på at jeg kom til å bruke laaaang tid på å finne en kjole som jeg synes var fin og som passet min fasong. Men - jeg fant kjolen med stor K i den andre butikken jeg var i, så det var absolutt ikke så vanskelig som jeg trodde!! Jeg begynte da å kikke ja 10 mnd før bryllupet, og det holdt som du skjønner i massevis.

Men - det er jo ofte 4 mnd levering på kjolene, så jeg ville kansje begynt et års tid i forveien var jeg deg.

Skrevet

Eg begynte å sjå i butikkar i september, og fant kjolen etter eit par veker og fem butikkar. Den hadde 3-4 mnd bestillingstid, så den kjem i februar. Eg skal ikkje gifta meg før i august, men syns det var godt å ha god tid, og sleppa å tenka på at den ikkje skulle bli ferdig i tide. Det er godt å ha bestemt seg, og eg blir berre meir og meir fornøgd med valet mitt.

Skrevet

Også kommer jeg til å bo i Finnmark på den tiden jeg skal gifte meg, regner ikke med at de har det beste utvalget der... Så hvis jeg skal få sydd den inn så er det vel best å begynne litt tidelig?

Skrevet

da mannen min fridde, begynte jeg å prøve kjoler med en gang!!!! og vi hadde satt bryllupsdatoen nesten to år frem i tid. Men det er jo det som er moroa med en lang ventetid, at man kan kose seg masse med slike forberedelser!

Drømmekjolen fant jeg 9 mndr før bryllupet. Det var kjærlighet ved første prøving :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...