Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Jeg har nettopp flyttet for meg selv, og har igrunn ikke peiling på strøm.. Hva er egentlig prisen? Når det står at prisen er f.eks. 67,53 pr/kwh, er det da inkludert nettleie? Og hva er egentlig prisen på det? Jeg har brukt 1700kwh de siste 2 mnd.. Hva kan jeg forvente å få på regningen da? Vet at det varierer fra strømleverandør til strømleverandør, men greit å ha noe å forholde seg til.. Har prøvd å søke om det, men skjønte ikke så mye av det..

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp flyttet for meg selv, og har igrunn ikke peiling på strøm.. Hva er egentlig prisen? Når det står at prisen er f.eks. 67,53 pr/kwh, er det da inkludert nettleie? Og hva er egentlig prisen på det? Jeg har brukt 1700kwh de siste 2 mnd.. Hva kan jeg forvente å få på regningen da? Vet at det varierer fra strømleverandør til strømleverandør, men greit å ha noe å forholde seg til.. Har prøvd å søke om det, men skjønte ikke så mye av det..

Prisen er uten nettleie.

Så dersom du bruker 1700 kWh til den prisen, må du betale 1700 kWh * 67,53 øre/kWh /100 øre/krone = 1148,01 kr.

I tillegg må du betale nettleia, som som regel består av et fastledd pr år (Hafslund f.eks. har 1000 kr i fastbeløp) + et "energiledd", altså en pris for hver kWh strøm du bruker som går gjennom nettet deres. "Energileddet" varierer i pris sommer og vinter, og er dyrest om vinteren.

Skrevet

gå inn på konkurransetilsynet sin side der finner du informasjon om de forskjellige :)

Skrevet

takker for svar :) nå skjønner jeg litt mer..

Skrevet

Vi har nettleie som ligger over forbruket, så selv om vi også bare har brukt 1700 kW siste kvartal, ble regningen 2500,- kr. Surt!!

Skrevet

Nå har jeg lest av strømmen og jeg har brukt 1050 kwt. Forhåndutregningen på nett viser at eg skal betale 1534.00 kr. har kombipris. dvs vi har bindt opp halve til fastpris som er 48 øre. Andre halvparten er flytende. summen er med fastavgift og moms.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...