Gå til innhold

Latterlig regel om piratkopiering her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir for dumt å ikke la oss snakke om hvordan man laster ned ting fra nett o.l bare fordi det er en ulovlig praksis. Alle gjør det jo likevel. Er da mange andre ting her på forumet som blir diskutert, men som ikke er lov i praksis, uten at det skaper noen følger for tråden det er skrevet i.

Synes dette går litt for langt når folk ikke kan få hjelp til det de lurer på, hvertfall når det er noe så lite viktig som piratkopiering, finnes verre ting i verden enn det.

Dessuten er det vel ikke ulovlig å laste ned fra nettet, det som er ulovlig er vel å dele filene med andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest DapperBloke
Skrevet

Forklaringen er egentlig ganske enkel: Det er pengene som rår.

Der det finnes penger, så finnes det parasitter og marionetter i form av advokater og politikere. Frihetsprinsippene gjelder kun til det punktet hvor de begynner å koste noe i kroner og øre.

Skrevet
Dessuten er det vel ikke ulovlig å laste ned fra nettet, det som er ulovlig er vel å dele filene med andre?

I Norge er det ulovlig å laste ned opphavsrettbeskyttet materiale til eget bruk. Spredning er selvfølgelig også forbudt. Er det ikke opphavsrettbeskyttet så er saken selvfølgelig en helt annen. Har aldri forstått hvorfor dette skal være så vanskelig å forholde seg til.

Gjest Kaffomann
Skrevet

Ytringsfriheten er der. Skaff deg et domene, sleng opp en webside og skriv noen ytringer. KG har ingen ansvar for ytringsfrihet, de kan nekte deg å snakke om rumper om de vil. Akkurat som jeg har rett til å kaste ut noen som sier noe jeg ikke liker i mitt eget hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...