Gjest nybegynner Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Skal man klippe håret mellom poteputene (under bena) på hunden? Skal man i så fall klippe håret helt ned?
Trillrund Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Det avhenger vel av hvor mye hår hunden har... Vi klipper på våre hunder, bruker da en potesaks, og klipper så mye som jeg får til. Det ser penere ut på utstilling (spriker ikke så mye med tærne) og det fester seg mindre snø og skitt...
Imax Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Hva slags hund har du? Jeg har puddel og barberer hundens poter en gang i måneden. Men har du annen rase, er jo ikke det nødvendig. Samtidig ser jeg at mange raser, spesielt de langhårete, har hår mellom tredeputene på potene, og da drar man inn mye møkk om høsten og det klumper seg med snø om vinteren. Kjøp en potesaks (rund i endene, sånn at man ikke stikker) og klipp unna det verste.
Gjest Shoreh Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Potesaks med butt tupp er et absolutt krav, ingen ansvarlig hundeeier bruker noe annet. Kutt i potene med en skarp saks er svært smertefullt for huden. Hårene trenger ikke klippes helt ned, bare ta det verste så snø og skitt ikke fester seg for mye.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 Takk for tips! Det er mye rart man må lære seg når man nettopp har fått seg hund... Hunden vår er en gordon setter, og jeg ser at det begynner å komme en del pels mellom poteputene. Jeg skal kjøpe meg en potesaks.
Gjest Shoreh Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 (endret) Takk for tips! Det er mye rart man må lære seg når man nettopp har fått seg hund... Hunden vår er en gordon setter, og jeg ser at det begynner å komme en del pels mellom poteputene. Jeg skal kjøpe meg en potesaks. ← Potesaks får du i en Zoo butikk. Elsker Gordonsettere, hadde 3 stykker når jeg vokste opp Endret 2. november 2006 av Shoreh
Gjest Ninakanin Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 Takk for tips! Det er mye rart man må lære seg når man nettopp har fått seg hund... Hunden vår er en gordon setter, og jeg ser at det begynner å komme en del pels mellom poteputene. Jeg skal kjøpe meg en potesaks. ← grattis med gordon! jeg har også en
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå