Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Jeg har fått konstatert at jeg har munnsopp nå etter en antibiotikakur. Har fått Diflucan 150mg tabletter som jeg skal ta en stk av i seks dager. Jeg har nå kommet til dag tre. Føler ikke jeg ser noen forbedring selv om disse tablettene skal være en av de beste for å ta bort harde soppinfeksjoner. (Dyre var de også..over 250kr for 6 tabl.!!!) Er det noen som har hatt de samme problemene og som har noen erfaringer å dele? I dag oppdaget jeg også at jeg har fått en del harde klumper helt bak på tunga og nedover svelget. Ble litt bekymret over hva dette kunne være...Er det normalt??
Gjest gjesta Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Det er relativt vanlig å få munnsopp under og etter en antibiotikakur. dersom de pillene du har fått ikke hjelper så hør med legen om en ny type. Husker ikke helt hva vi gav mot det, men det finnes helt sikkert noe som tar knekken på det.
Gjest Pixie Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Jeg har fått konstatert at jeg har munnsopp nå etter en antibiotikakur. Har fått Diflucan 150mg tabletter som jeg skal ta en stk av i seks dager. Jeg har nå kommet til dag tre. Føler ikke jeg ser noen forbedring selv om disse tablettene skal være en av de beste for å ta bort harde soppinfeksjoner. (Dyre var de også..over 250kr for 6 tabl.!!!) Er det noen som har hatt de samme problemene og som har noen erfaringer å dele? I dag oppdaget jeg også at jeg har fått en del harde klumper helt bak på tunga og nedover svelget. Ble litt bekymret over hva dette kunne være...Er det normalt??
Minya Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Sopp er i det hele tatt en svært vanlig bivirkning av antibiotika, fordi antibiotikaen ikke bare tar de slemme bakteriene, men også de snille. Jenter flest får oftest underlivssopp, noen får sopp i armhulen, andre får sopp i munn og svelg. Det er nest etter hodepine den vanligste bivirkningen. Så ja, det er igrunnen helt normalt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå