Gjest Embla s Skrevet 29. januar 2003 #1 Skrevet 29. januar 2003 ansiktshuden min er tørr og sensibel. Jeg har en del allergi. Trenger gode forslag til produkter. for tiden bruker jeg Clarins' produktserie. Dagkrem/nattkrem og serum i Clarins "hypoallergenic" serie, kuldekrem, vaskekrem, 3-in one cleansing tonic er vanlig Clarins. Har brukt Clarins veldig lenge, lurer på om det er smart å skifte produkter/merke fra tid til annet, ev. om det finnes bedre alternativer for meg. Når det gjelder hudpleiesalonger har jeg fått litt skrekken; var i en salong. Forklarte mitt problem (allergi, tørr hud), hvorpå "eksperten" ga meg en fryktsyre-behandling. til og med jeg skjønner at det ikke er spes. lurt for en hudtype som min :evil: Tenker at jeg var ekstremt uheldig, og at det er av betydning hvilke salong man går til. Så: Noen gode tips?
Skravla Skrevet 29. januar 2003 #2 Skrevet 29. januar 2003 Hei Jeg har også tørr og sensitive hud. Den blir til tider så rød at hvis jeg går ut uten dekk-krem så stopper trafikken Det som hjelper meg er Decleor - Harmonie Jour og Rose d'orient oljen. Bruker i tillegg rensekrem for tørr hud. Min hudpleier er veldig flink (synes jeg). Har vært hos henne i dag og er i 7. himmel. Massasje og masse deilig pleie.
Gjest Embla s Skrevet 29. januar 2003 #3 Skrevet 29. januar 2003 Skravla: Kan du gi meg navnet på din hudpleier? Høres ut som vi har den samme kjedelig hudtypen.. Selges Decleor i vanlige parfymerier eller kun hos hudpleier?
Litago Skrevet 29. januar 2003 #4 Skrevet 29. januar 2003 Heisan Embla. Tror ikke det er lov til å reklamere for spesielle salonger her, så jeg tør ikke å anbefale deg den jeg brukte da jeg bodde i Norge. Men jeg tror du er i trygge hender så lenge du går til en hudpleiesalong hvor de som jobber der er autoriserte hudpleiere. Fruktsyrebehandling på tørr og sår hud????? Håper du gikk tilbake og klagde! :evil: Jeg har også veldig allergisk hud og tåler ikke Clarins. Vet at jeg er en av de få, så det er godt at du ikke har samme problemet. :D Huden min trives veldig godt med både MD Formultaion og Decleor. Yndlingserien min er Guerlain, men den er forholdsvis dyr. Lykke til med å finne dine hudprodukter!
Cilla Skrevet 30. januar 2003 #5 Skrevet 30. januar 2003 Tror du helt fint kan skrive navnet på den hudpleiesalongen du anbefaler, så lenge du ikke driver personlig hets mot en de ansatte der......... Dermalogica er fin for sensitiv hud.
starie Skrevet 30. januar 2003 #6 Skrevet 30. januar 2003 Jeg sverger også til Dermatologica. Var litt skeptisk i begynnelsen, men etter mange kurs og mer produkt- og ingredienslære er jeg helt frelst
Cilla Skrevet 30. januar 2003 #7 Skrevet 30. januar 2003 Var hos hudpleier som førte dermalogicas produkt i går. Har brukt MD Form. men har hørt så mye bra om derm. Har bare renset huden med derm. i dag og i går kveld så det er vel litt for tidlig å si om jeg er fornøyd. kjøpte et reise sett med fire produkter i pluss jeg fikk masse prøver. Men lurer på en ting; jeg renser først med anti bac skin wash. Deretter skal jeg ha på special clearing booster på kvisene. Og deretter fuktighetskrem (oil control lotion) på hele ansiktet, men skal jeg unngå å ha krem der jeg har smørt på denne boosteren eller kan jeg bare smøre over det hele. Blir jo litt travelt å måtte smøre rundt kvisene( har fått en del kviser i det siste, selv med MD). Har lyst på alt mulig fra dette merket, men får vel vente noen uker å se hvordan resultatet blir! Fikk håndmassasje mens jeg lå med masken i går,DET var deilig det!
ivanka Skrevet 30. januar 2003 #8 Skrevet 30. januar 2003 ikke for å være kjip, men jeg vil bare gjøre oppmerksom på at anti-bac skin wash fra dermalogica inneholder triclosan, som er en skikkelig miljøversting av et stoff, og som bidrar til fremveksten av antibiotikaresistente bakterier. og det er faktisk et stort og voksende problem, selv om det er noe man helst ikke vil tenke på er sannsynligheten stor for at mange av oss vil merke konsekvensen av at vi fortsatt er så slepphendte i forhold til denne problemstillingen. triclosan brytes ikke ned i naturen, så alt du spyler ut i vasken av dette stoffet fortsetter å virke i ubestemt tid der det havner (sjøen). så er det selvfølgelig enhvers eget valg hvorvidt de vil ta et ansvar i forhold til dette, men nå har jeg ihvertfall prøvd å bidra til at dere kan gjøre et informert valg...
Cilla Skrevet 30. januar 2003 #9 Skrevet 30. januar 2003 hmmmmm...det visste jeg ikke! Trodde Dermalogica var kjent for være så "naturlig" i forhold til andre produkt?? Ifølge www.tekon.no er "Dermalogica’s produkter har markedets høyeste innhold av naturlige, aktive plantestoffer, men er like kjent for å utelate billige, unødvendige og til tider skadelige ”fyllstoffer” som mineraloljer og lanolin, kunstige parfymer og fargestoffer og uttørrende alkoholer. " Er dette noe andre tenker på ved valg av slike produkter????
Gjest Gjest_Karin_* Skrevet 22. april 2009 #10 Skrevet 22. april 2009 Jeg bruker bare kaldpresset økologisk jojobaolje fra topp til tå. Oljen kan brukes på tørr og fet hud. Den normaliserer nemlig huden. Jeg kjøper den på nettet. Det er viktig at det er kaldpresset økologisk jojobaolje, da det fins mange forskjellige kvaliteter som ikke fungerer så bra.
Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 23. juni 2009 #11 Skrevet 23. juni 2009 hmmmmm...det visste jeg ikke! Trodde Dermalogica var kjent for være så "naturlig" i forhold til andre produkt?? Ifølge www.tekon.no er "Dermalogica’s produkter har markedets høyeste innhold av naturlige, aktive plantestoffer, men er like kjent for å utelate billige, unødvendige og til tider skadelige ”fyllstoffer” som mineraloljer og lanolin, kunstige parfymer og fargestoffer og uttørrende alkoholer. " Er dette noe andre tenker på ved valg av slike produkter???? Dermalogica bruker mineraloljer i flere av produktene sine. Det fins flere navn på mineraloljer, så se etter bak på produktet Vaselin Vaselin oil Oleum vaselini Parafin Parraffinum Liquidum Paraffin oil Liquid paraffin Petroleum Oleum petrolen Petrolatum Hvit mineralolje Medisinsk hvitolje Ceresin Dimethico Ozokerit (brukes i maskara) Polyisobutene (brukes i lepomade) E 905 Mineraloljer er miljøbelastende og skadelig for mennesker og dyr. Lanolin er ikke skadelig.
Gjest Raptuza Skrevet 24. juni 2009 #12 Skrevet 24. juni 2009 Clinique og Avene har gode produkt for sensitiv/tørr hud. Har sjølv den hudtypen og brukar hudpleie frå desse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå