Gå til innhold

God mannlig venn

Anbefalte innlegg

Gjest fast bruker ii
Skrevet

Hei, jeg har det siste 1 1/2 året fått en veldig god venn som tilfeldigvis er av det motsatte kjønn. Vi har en helt utrolig kommunikasjon og har det fantastisk morsomt sammen. Vi har begge en forkjærlighet for å gå ut å spise, vi lager også endel mat hjemme i hans leilighet når jeg er på besøk, vi går på kino, går turer, besøker gallerier og ringer hverandre minst 2 ganger om dagen. Kan godt ligge å prate til langt på natt om alle mulige ting.

Jeg bor ikke sammen med kjæresten min akkurat nå pga. skole men han har visst fått vennen min til langt oppi halsen. Han synes vi er for mye sammen og gjør ting han kaller "upassende". Nå har vennen min invitert meg til Barcelona på en langweekend og jeg har så lyst til å dra men kjæresten min kommer til å tilte.

Hvorfor har han sånne problemer med at jeg har venner, er det jeg som ikke ser at det jeg gjør er galt?

Help anyone?

fast bruker ii

Videoannonse
Annonse
Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Jeg tror faktisk at jeg ville droppet tur til Barcelona.

Venner av motsatt kjønn er bra, og du må for all del fortsette å treffe ham. Men jeg synes man kan unngå å gjøre "kjæresteting" sammen med andre enn kjæresten. :)

Gjest LilSweetie
Skrevet

Tja... Ingen av delene? Jeg synes ikke det er rart at at han ikke er begeistret, men samtidig mener jeg ikke du gjor noe galt. Han er vel enten redd for at det skal skje noe, og at kompisen din egentlig legger an paa deg, eller han liker ikke at du har saa tett kontakt med en annen gutt. Eller begge deler.

Gode vennskap er utrolig viktig, og noen av mine beste vennskap er med gutter. Jeg synes ikke du skal "ofre" kameraten din fordi kjaeresten din er skeptisk, men kanskje du kan tilpasse deg litt? For eksempel droppe Barcelona-turen, men fortsette aa vaere sammen med ham ellers.

Skrevet

Jeg ser egentlig ikke noe galt i å dra til Barcelona med en kompis. Men det blir jo en vurderingssak for deg. Dersom kjæresten ikke takler det så kan det jo være greit å la hans følelser få vile på vektskålen også. Om du har planer om å satse på denne kjæresten for fremtiden så må dere vel nesten få satt ting på plass når det gjelder hva han føler, hva du føler, og hvordan ting skal fungere for fremtiden. Like greit å ta praten med det samme så dere vet hvor dere står hen. Ellers kan det bli mange og lange diskusjoner i fremtiden.

Skrevet
Hei, jeg har det siste 1 1/2 året fått en veldig god venn som tilfeldigvis er av det motsatte kjønn. Vi har en helt utrolig kommunikasjon og har det fantastisk morsomt sammen. Vi har begge en forkjærlighet for å gå ut å spise, vi lager også endel mat hjemme i hans leilighet når jeg er på besøk, vi går på kino, går turer, besøker gallerier og ringer hverandre minst 2 ganger om dagen. Kan godt ligge å prate til langt på natt om alle mulige ting.

Jeg bor ikke sammen med kjæresten min akkurat nå pga. skole men han har visst fått vennen min til langt oppi halsen. Han synes vi er for mye sammen og gjør ting han kaller "upassende". Nå har vennen min invitert meg til Barcelona på en langweekend og jeg har så lyst til å dra men kjæresten min kommer til å tilte.

Hvorfor har han sånne problemer med at jeg har venner, er det jeg som ikke ser at det jeg gjør er galt?

Help anyone?

fast bruker ii

Om du trenger hjelp til å forstå at det kan være vanskelig for en av partene i et forhold å forholde seg til det, så vil du sannsynligvis ikke til å forstå din neste kjæreste heller.

Jeg kan love deg 1 ting. Du og din nåværende kjæreste kommer ikke til å holde sammen særlig lenge så lenge du ikke forstår det her. Men det er håp for du er sikkert rundt 17 - 19 år gammel. Du forstår når du blir litt eldre.

Skrevet

Hvordan ville du reagert viss kjæresten din reiste på langweekend med en venninne? Hadde du likt det?

Du kan jo kanskje prøve å sette deg selv i samme situasjon som kjæresten din er, og tenke over hvordan du ville ha reagert. Folk er forskjellige, og godtar forskjellige ting.

Jeg hadde ikke blitt kjempehappy om samboeren min ville reise på tur med en venninne.

Skrevet

Hvorfor må hun være 17-19år?

Jeg er 28 har to kamerater, veldig nære venner de har vært mine venner de siste 6-7 årene og de betyr masse for meg og omvent. Jeg har gjort det helt klar for samboeren min at disse er vennene min og at jeg ikke kommer til å begrense kontakt elle akseptere noen form for sjalusi når det kommer til vennskapet vårt, Jeg vil ha muligheten til å dra ut å møte en eller begge får å ta en kopp kaffe, middag,kino m.m alene uten kjærester innimellom, vi var veldig sammensveiset før det kom forhold inn i bilde og det er ingen grunn til at det ikke sak vere det ennå, det er ikke snakk om noen seksuel kjemi mellom noen av oss bare rett og slett at vi trives i verandres selskap å at vi tilfeldigvis er av motsatt kjønn.

Det var faktisk snakk om at vi skulle til Dublin i sommer, min samboer hadde ikke mulighet ti å bli med, hadde det ikke vært for at det ikke passet ville jeg dratt med de uten samboer og han kunne valgt å ikke like det, men han kunne ikke ha stoppet meg fra å dra.

For meg betyr disse vennene mye og jeg ville ikke bryti det for noen, men det har jeg også gjort klart fra dag en med min saboer og han aksepterer det. Nå er jeg så heldig ar han liker dem i tilleg ;) Og kjærestene til kompisene mine aksepterer og gotar at jeg er vennina til gutta deres, men nå er vi ofte sammen alle sammen også da :)

je syntes det er umodent å ikke stole nok på kjæresten/samboeren sin til å ha venner av motsatt kjønn, skulle det blitt noe mellom de hvorfor skulle man da ventet til ETTER man hadde fått seg et forhold? ville jo være mest naturlig at man ville gjort noe med det tidligere.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg ville følt at tur til Barcelona - kun meg og den nye guttevennen - ville blitt over streken når jeg hadde en kjæreste som attpåtil var negativt innstilt.

I tillegg ville jeg spurt meg selv om hva som var denne guttevennens motivasjoner når han inviterer deg med på langhelgtur.

Bruk heller pengene du ville brukt i Barcelona på en fin helg sammen med kjæresten din! Kompisen din kan du treffe her hjemme.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg skjønner kjæresten din godt. Hvis du prater med han (kompisen) flere ganger om dagen og gjør masse sammen med han og i tillegg vil dra på langweekende med han. Venner er viktig, men om man er i et forhold så bør kjæresten være viktigst. Når du gjør alle disse tingene med kompisen din, får du da tid til kjæresten din i tillegg?

Gjest Bellatrix
Skrevet
Hvorfor må hun være 17-19år?

Jeg er 28 har to kamerater, veldig nære venner de har vært mine venner de siste 6-7 årene og de betyr masse for meg og omvent. Jeg har gjort det helt klar for samboeren min at disse er vennene min og at jeg ikke kommer til å begrense kontakt elle akseptere noen form for sjalusi når det kommer til  vennskapet vårt, Jeg vil ha muligheten til å dra ut å møte en eller begge får å ta en kopp kaffe, middag,kino m.m alene uten kjærester innimellom, vi var veldig sammensveiset før det kom forhold inn i bilde og det er ingen grunn til at det ikke sak vere det ennå, det er ikke snakk om noen seksuel kjemi mellom noen av oss bare rett og slett at vi trives i verandres selskap å at vi tilfeldigvis er av motsatt kjønn.

Det var faktisk snakk om at vi skulle til Dublin i sommer, min samboer hadde ikke mulighet ti å bli med, hadde det ikke vært for at det ikke passet ville jeg dratt med de uten samboer og han kunne valgt å ikke like det, men han kunne ikke ha stoppet meg fra å dra.

For meg betyr disse vennene mye og jeg ville ikke bryti det for noen, men det har jeg også gjort klart fra dag en med min saboer og han aksepterer det. Nå er jeg så heldig ar han liker dem i tilleg ;) Og kjærestene til kompisene mine aksepterer og gotar at jeg er vennina til gutta deres, men nå er vi ofte sammen alle sammen også da :)

je syntes det er umodent å ikke stole nok på kjæresten/samboeren sin til å ha venner av motsatt kjønn, skulle det blitt noe mellom de hvorfor skulle man da ventet til ETTER man hadde fått seg et forhold? ville jo være mest naturlig at man ville gjort noe med det tidligere.

Ser du det jeg har uthevet. Innimellom. Sånn som jeg leser innlegget til ts så har hun ikke kontakt med kompisen av og til, men masse.

Skrevet

Help anyone?

fast bruker ii

Wow! Tror jeg også hadde reagert! Før jeg leste hele innlegget, var min første tanke; Hvorfor er dere bare venner??

Gjest Gjest_anne_*
Skrevet

Jeg skjønner GODT at typen regerer, og en tur til barcelona bare dere to blir helt feil! Jeg har også kompiser at det annet kjønn, men det er nå en gang slik at de er av det annet kjønn, og da bør man kanskje begrense enkelte ting. En veninne kunne du kanskje dratt på hyttetur med og delt seng med, med ikke en kompis, og det er ganske nauturlig, og burde ikke kreve masse forklaring for å forstå det.

Forøvrig synes jeg også det høres i overkant ut å ringes to ganger daglig, og prate til langt på natt, hadde godt forstått om typen blir lei dette. Man kan godt ha gode venner av det annet kjønn, men for meg høres det ut som om det er mer..........

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)
Forøvrig synes jeg også det høres i overkant ut å ringes to ganger daglig, og prate til langt på natt, hadde godt forstått om typen blir lei dette. Man kan godt ha gode venner av det annet kjønn, men for meg høres det ut som om det er mer..........

Fullstendig enig.

Endret av Bellatrix
Skrevet

Hovedinnlegger her.

Nei det er ikke noe seksuelt mellom oss, vi er som sagt bare gode venner med en utrolig kjemi. Turen til Barcelona er også litt yrkesrelatert, ikke bare ferie. Fly og hotell er booket så jeg kan ikke bare avlyse. Kjæresten min er dessuten bortreist når vi skal reise.

Skrevet

Jeg er sjalu av meg, og har aldri tolerert at typen hadde et så nært forhold til ei venninne...

Skrevet

Jeg skjønner kjæresten din jeg. Kontakten høres alt for tett ut for at jeg kunne leve med det. Nå vet jeg ikke om du og kameraten har snakket om følelser, men uansett hva han sier så er det ikke sikkert han vil inrømme at han har følelser for deg selv om han i realiteten har det. Du ser jo kameraten like mye som andre ser/snakker med sin partner!

Skrevet
Hovedinnlegger her.

Nei det er ikke noe seksuelt mellom oss, vi er som sagt bare gode venner med en utrolig kjemi. Turen til Barcelona er også litt yrkesrelatert, ikke bare ferie. Fly og hotell er booket så jeg kan ikke bare avlyse. Kjæresten min er dessuten bortreist når vi skal reise.

Meget mulig at det ikke har vært noe seksuelt ennå, men det hender rett som det er at "gode venner med en utrolig kjemi" også utvikler en seksuell kjemi. Når dere i tillegg reiser bort bare dere to til utlandet forstår jeg meget godt at kjæresten din reagerer. Du leker med ilden når du har et så tett forhold til en annen mann når du samtidig har kjæreste. Det er utallige tilfeller at "det skjedde bare..."

Skrevet

Helt ærlig så hadde jeg heller ikke likt det om typen min hadde en så god "venn". Hvorfor ikke se om det kan bli noe mer enn vennskap mellom dere? Høres ut som dere er som skapt for hverandre UTEN at jeg skal blande meg opp i det forholde du er i dag.

Gjest Gjest_Margrete_*
Skrevet

Fast bruker, du må selvsagt få lov til å ha mannlige bestevenner. Det er leit at kjæresten din er sjalu. Du skriver mye om de to guttene, men mindre om hva du selv har gjort for å få kjæresten mindre sjalu og bestekompisen litt mindre interessert. Han bruker jo veldig mye tid på deg, har han ikke et liv utenomeller andre venner :sjenert:

Liker du litt spenning i tilværelsen - to menn som viser interesser - eller kompenserer du for at kjæresten din ikke er der ? Hvis det er de siste bør du tenke deg godt om, da er det et dårlig grunnlag for vennskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...