Gjest Mona_Mus Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Hvordan legger man opp brudekjolen for at det skal se pent ut? Jeg kan ikke se for meg hvordan en kan legge opp en slik "krevende" kjole og at det ser pent ut? Bekymrer meg littegrann for dette så jeg lurer på om noen har sett en opplagt brudekjole? synes stingene gjennom, liksom? er det "gammeldags" å legge opp kjolen, kanskje? har ikke peil på dette jeg, nei
MarianneHR Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Min kjole måtte legges opp 10 cm. Ikke noe problem, synes ikke i det hele tatt. Men det er viktig at det er noen som vet hva de driver med som utfører det. Jeg har såpass lite syerfaring, at jeg aldri hadde funnet på å gjort det selv.
Susan Sto Helit Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Skulle tro de spretter opp en søm, bretter innover, og syr igjen på samme måte som det var sydd fra før. Kjolen min ble bare lagt opp i overdelen, og der ble det hvertfall gjort sånn. Men hun som gjorde det var kjempeflink, og jobber mye med brudekjoler. Kunne ikke se det etterpå i det hele tatt. (Og alt stoffet er der, så den kan fint justeres tilbake igjen.)
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Det er mange måter å gjøre det på, men en dyktig fakperson får dette fint til uten at det blir synlig. Det som er viktig er at du hører med brudesalongen om den er egnet til å legge opp så mye som du ønsker, for det er nå slik at ikke alle kjoler kan passe til alle. Dersom den er 10 cm for lang og har et broderi nederst så må det hele løftes fra livet, og DET er krevende og kan fort bli miss for da blir skjeringen på skjørtet gal. Eventuelt om den er havfrueformet og for lang, kan fort bli tull det også Så pass på å tenke på det før du kjøper kjolen, kjøper du brukt så kan du jo måle hvor mye for lang og spørre en syeske om det er mulig å fikse det (vis bilde av kjole, forklar hvor mye for gal den er. PS: det er ikke gratis å få gjort slik skikkelig.
Søta Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 Neida d blir pent d. Mange kjoler legger de ikke opp slik du tenker, men om det er en søm lenger oppe på kjolen kan de også ta opp den og dra opp kjolen om du skjønner hva jeg mener. Er det de gjør med blondekjoler - for blonder blir ikke pent å legge opp på den vanlige måten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå