My Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Hei! Nå har jeg nettopp lastet ned den nye Internet Explorer'n. Jeg synes den virker bra, morsomt at man kan kegge inn egne knapper på verktøylinjen Jeg har ikke fått utforsket den så veldig enda... Har du? Er den noen flere fancy funksjoner jeg bør vite om?
Gjest Kaffomann Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 (endret) Hvorfor jeg skal bruke et produkt som bevisst ødelegger frie weben og i tillegg har færre funksjoner enn f. eks. Firefox og Opera, ser jeg ikke helt poenget med. Som en Opera-medarbeider sa (husker ikke navnet i farta): IE7 er bruktbil med ny lakk. Endret 1. november 2006 av Kaffomann
Dru Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 (endret) Fungerer helt greit, men det eneste som er en forbedring er nok tabbed browsing. Foretrekker helst nettlesere som følger standarder, og som jeg kan tilpasse til de behovene jeg har. IE har fremdeles en lang vei å gå på akkurat det. Artig sak, forresten. IE7 nekter faktisk å fungere dersom en annen nettleser er satt som standard nettleser. Verd å merke seg. Endret 1. november 2006 av Druscilla
Gjest DapperBloke Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Jeg bruker ikke Internet Explorer. Jeg kommer riktignok til å laste den ned i desember når den kommer på norsk, siden jeg har en norsk versjon av Windows. Jeg kommer likevel ikke til å bruke IE7 selv om den er installert, men jeg ser verdien av at versjonene av programvaren på PCen til enhver tid min er så sikre og gode som mulig. Internet Explorer ligger installert men nærmest ubrukt i Windows. Mozilla Suite, og senere Firefox har alltid vært foretrukket. Hadde det vært mulig å fjerne IE på en ordentlig og forsvarlig måte, så hadde jeg gjort det.
Gjest DapperBloke Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Artig sak, forresten. IE7 nekter faktisk å fungere dersom en annen nettleser er satt som standard nettleser. Verd å merke seg. ← Er det virkelig sant? I såfall kommer det ikke på tale å installere den. Dette må undersøkes..
Dru Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 (endret) Er det virkelig sant? I såfall kommer det ikke på tale å installere den. Dette må undersøkes.. ← Jeg har ikke testet det så veldig, kun på jobbmaskinen. Satte Opera som standardleser, og brukte en god time på å skjønne hvorfor IE nektet å gå på nett. Tror den sa noe om plugin content eller noe, men jeg kan jo sjekke igjen. Edit: Add ons disabled, sier den hos meg. Med det resultat at jeg ikke kommer meg på nett, men bare får instruksjon om hvordan jeg enabler add ons. Uten at det hjelper i det hele tatt. Endret 1. november 2006 av Druscilla
Gjest DapperBloke Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Fant denne artikkelen: http://kb.mozillazine.org/Default_browser Men dette dreier seg om preview-versjoner av IE7. Det fremgår at dette er rettet på i nyere versjoner, siden man blir oppfordret til å oppdatere. Har ikke, sånn med en gang i hvert fall, funnet noen relevante linker vedrørende problemet.
Dru Skrevet 1. november 2006 #8 Skrevet 1. november 2006 Det er ikke en pre-release jeg har her heller.
Yme Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 IE er og har altid vært piss! Microsoft er kjeeemp flink til å lage ufærdige og ustabile produkter
My Skrevet 1. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 1. november 2006 Hihi, ikke politisk korrekt å like explorer altså Jeg har prøvd Opera en periode også, men liker explorer bedre
Gjest Kaffomann Skrevet 1. november 2006 #11 Skrevet 1. november 2006 Jeg har prøvd Opera en periode også, men liker explorer bedre ← Da bør du prøve: http://www.mozilla.com/firefox
Nita Skrevet 1. november 2006 #12 Skrevet 1. november 2006 Nå skal jeg ikke prøve å høre ut som jeg vet noe som helst om diverse nettlesere, men jeg har alltid brukt Explorer....lastet ned nyeste utgave etter hvert som de har kommet, MEN i det siste (1-2 månedene) har jeg hatt problemer med at Explorer stenger ned på veldig mange sider..... forferdelig frusterende, det siste stedet den nekter å åpne er på en høgskoles nettside, hvor en venn av meg går på skole. Helt til i dag funket den siden, men nå stenger den også ned lurer på om noen kjenner problemet og hva kan jeg gjøre?
abelille Skrevet 2. november 2006 #13 Skrevet 2. november 2006 Jeg har testet IE7, men oppdaget at det faktisk var en del sider som ikke virket i den. Det var litt tilfeldig ta jeg oppdaget det, og brukte da firefox for å få gjort det jeg skulle, men det var grusomt irriterende. Ble også litt irritert over at de nå har faner, men dersom koden sider target=_blank, så åpner den IE på nytt og legger seg på oppgavelinja. Var en del sånne småting, og endte opp med å nedgradere...
Gjest Kråkebolle Skrevet 2. november 2006 #14 Skrevet 2. november 2006 Jeg var i utgangspunktet godt forøyd med IE7. Den har en del av fordelene fra Opera og Firefox, men det er langt fram. På jobb henter jeg mail fra en Exchange-server, og dette fungerer ikke skikkelig i FF/Opera. Dermed blir det IE til å hente mail med. Men så var det problemene da: Det er umulig å slå av popup-blokkeren, og den bryr seg katta om de sidene jeg har lagt in som sikre. Dermed får jeg lest mail, men ikke svart, med mindre jeg høyreklikker svarknappen og åpner den i ny tab. Jeg klarer ikke å logge in på Jobbens nettsider, så inntil videre blir det null oppdatering der. Designeren har nemlig glemt å gjøre redigeringsverktøyet FF-vennlig. Jeg har satt FF som standard nettleser, og kan dermed ike åpne IE med addons via start-menyen. Via ikonet på skrivebordet går det imidlertid bra. Uansett: IE7 må ut. Jeg håper det går bra å reinstallere IE6, for inntil jeg får ny mailadresse må jeg ha IE tilgjengelig.
TheHairyToothfairy Skrevet 6. november 2006 #16 Skrevet 6. november 2006 Foretrekker nok IE foran Opera, men ser ikkeno poeng i å forlate godklumpen Firefox
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #17 Skrevet 6. november 2006 IE7 støtter egentlig veldig lite nytt i forhold til IE6. Stort sett bare et nytt skin med støtte for tabs. Dette er ikke bra nok! Det som er synd er at folk flest ikke vet hvor mye IE hemmer utviklingen på weben på grunn av sin manglende støtte for moderne teknologier. Med IE sin store markedsandel så kan man rett og slett ikke ta i bruk teknologi som Opera og Firefox har hatt støtte for i årevis.
Anglofil Skrevet 7. november 2006 #18 Skrevet 7. november 2006 Jeg har aktivt brukt Firefox og Opera en god stund, men jeg fortrekker fremdeles IE. Wee.(..) Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå