Gå til innhold

Buketten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gode råd?

Jeg vet hvilke blomster jeg skal ha, men ikke når jeg skal bestille de:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Skal du gifte deg "i sesongen", bør du bestille så fort som mulig. Plutselig har ikke butikkene kapasitet til flere buketter til din dato :)

Skrevet
Skal du gifte deg "i sesongen", bør du bestille så fort som mulig. Plutselig har ikke butikkene kapasitet til flere buketter til din dato :)

Takk for svar!

Hm.

Men hva bestiller man da? En bukett, slik man har tenk seg :forvirret: - får man ingen veiledning/prat med de på forhånd?

Jeg gifter meg ikke för om 11 mnd... :sjenert:

Skrevet

Jeg har litt under 8 mnd igjen til bryllupet, og tenker at jeg skal bestille buketten neste uke. (hvis de tar i mot bestillinger så tidlig da...)

Skrevet

Jeg var innom blomsterbutikken som jeg ville skulle lage buketten min ca 7 mnd i forveien. Da reserverte jeg tid, og kikket på bilder og snakket med de om forslag osv.

Selve bestillingen av buketten (nøyaktig hvordan jeg ville ha den) måtte jeg ikke levere før 14 dager før bryllupsdatoen.

Skrevet
Jeg var innom blomsterbutikken som jeg ville skulle lage buketten min ca 7 mnd i forveien. Da reserverte jeg tid, og kikket på bilder og snakket med de om forslag osv.

Selve bestillingen av buketten (nøyaktig hvordan jeg ville ha den) måtte jeg ikke levere før 14 dager før bryllupsdatoen.

Å, Takk :)

Man reserverer altså tid först.. Takk :)

Skrevet

Jeg snakket med forskjellige blomsterforretninger ca 3mnd i før, men bestilte ikke før 1mnd før dagen :)

Det var ikke nødvendig å bestille før i min by (ikke stor), selv om det var midt i sesongen.

Skrevet

Jeg var innom og snakket med blomsterbutikken ca 3-4mnd før bryllupet, og de ba meg bare komme tilbake 2 mnd før.

Det betyr vel at det ikke var områdets mest poppulære butikk til den type anledninger, men de var veldig flinke, og alt ble bedre enn det vi hadde sett for oss! :)

Snakk med butikken og hør hvilken praksis de har.

Skrevet

Noen uker før, maks en måned holder i massevis i min mors butikk. Vi pleier ikke å reservere tid, en kunde er en kunde enten de skal ha en bunt med tulipaner eller brudebukett, vi har alltid tid.

Ofte har bruden med seg et bilde, eller så har vi endel liggende. Bilde av kjolen ber vi også om.

Skrevet

Vi giftet oss i juli, og i mai var jeg i butikken og fikk "bestilt dato". Nå giftet jeg meg på et lite sted, men er glad jeg var såpass tidlig ute siden det var høysesong.

De skrev opp hvilke blomster jeg ville ha.

Deretter var jeg innom dem ca 3 uker før vielsen, hadde med bilde av meg med brudekjolen, og et bilde av type bukett jeg ville ha. Hadde også med brudepiken min, slik at de fikk se høyden på henne (vi skulle ha hengende buketter begge to).

Men jeg har lest og hørt om folk som har bestilt ett år i forveien, for mange legger begrensninger på hvor mange brudebuketter de vil lage til én dag. Kanskje dette gjelder spesielt for populære datoer som 070707?

Skrevet

Takker for alle var :)

Vi har ikke på en "spesielt populär dato", hehe :ler: Så da skulle det vel ikke väre grunn til planlegging av denne aktiviteten för om noen mnd-er ;)

Skrevet

Vi har aldri hatt et tak på hvor mange vi vil lage...

Skrevet
Men jeg har lest og hørt om folk som har bestilt ett år i forveien, for mange legger begrensninger på hvor mange brudebuketter de vil lage til én dag. Kanskje dette gjelder spesielt for populære datoer som 070707?

Vi har aldri hatt et tak på hvor mange vi vil lage...

Jeg vil nok foretrekke å bestille et sted hvor de sier at nok er nok, og ikke ender opp med å lage buketter torsdag for å få tid til å lage alle sammen.... (eller la lørdagshjelpen, som er ufaglært gjøre halvparten). De tar nå tross alt tid å lage disse bukettene! (og neida, jeg påstår jo ikke at moren din gjør det frysepulver, men jeg veit om andre som gjør det)

Dersom man har en populær dato/midt i ferien osv så anbefaler jeg så absolutt å bestille tid hos blomstedekoratøren så snart man hvet hvem man vil ha, for 070707 så kan det være lurt å tenke på det nå snart. Man finne jo enklet noen til å gjøre det, selv rett før, men det var nå det med å bruke den man tror er best og som virker intressert i å lage noe spessielt til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...