Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 jeg har 1000 tinger jeg gjærne vil bli kvitt å tenkte at jeg skal begynne å selge på qxl. klær, sminke , filmer også videre. men hvordan vet man hvor mye det blir i porto.må man veie det å se hvor mye det veier ?
Gjest Sumiko Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Ja, eller du må ta en ca sum. Noen opererer med porto og ekspedisjonsgebyr.
Smørblomsten Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Billigere å lage en felles-salgs-annonse på Finn.no for f.eks klær. Koster 25 kr og da varer annonsen 2 mnd QXL er litt mer styr etter mine erfaringer... Og ja, du må veie hver ting og oppgi hva det blir i porto på auksjonssiden.
monikabrx Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Du kan fint skrive kjøper betaler porto. Du trenger ikke veie ting før du skall sende ut varene. Om du legger ut en vare med startpris på 10 kr eller mindre,koster auksjonen 50øre. Du betaler også 6% i provisjon av salget. Det lønner seg å sette en lav startpris, da dette vekker flere's interesse. Du kan jo selvfølgelig da rissikere å måtte selge en ting til spottpris. Men dette skjer skjelden... Du kan også legge ut auksjonen med minstepris, syntes det tar bort litt av moroa jeg da.. Byr selv aldrig på ting med minstepris,legger heller ikke ut med minstepris selv. Og varen du selger er jo egentelig ikke verdt mere en noen er interesert i å betale alikevell..
Smørblomsten Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 Skriver man "kjøper betaler porto" får man X antall henvendelser med spm om hva porto blir...Så greit å legge det ut med en gang er min erfaring Er det derimot SMÅ ting som folk skjønner blir en lav porto blir d noe annet.
Fru.U Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 Jeg har solgt masse på QXL. Alt fra blader til parabol og båt. Jeg skriver alltid at kjøper betaler porto eller evt kan hente varen hos meg om de skulle bo (eller ha venner som bor) i nærheten. Jeg har ikke hatt en eneste negativ opplevelse og syns ikke det har vært mye styr heller. På posten kan man kjøpe sånne standardpakker til å sende ting i. Får det plass i esken koster det en viss sum uansett vekt. Veldig greit. Jeg anbefaler deg å prøve først med noen gjenstander du ikke syns det er leit om går for en billig penge. Start auksjonen på 1,- og se hvordan det går. Min erfaring er at jeg får mye mer for enkelte ting enn jeg hadde forventet. Lykke til.
Gjest gjesta Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 Selger du en mobil, koster porto 55 kr. Er bare å sjekke på posten sine sider. Er ikke vanskelig i det hele tatt.
monikabrx Skrevet 2. november 2006 #8 Skrevet 2. november 2006 Selger du en mobil, koster porto 55 kr. Er bare å sjekke på posten sine sider. Er ikke vanskelig i det hele tatt. ← Hva mobilen koster å sende, kommer jo ann på hva den veier. Jeg har selv hatt Mange salg på qxl, det er bare et par som har spurt hva portoen blir..
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #9 Skrevet 6. november 2006 jeg har ikke en vekt,så det må si at jeg må kjøpe det før jeg begynner å selge.vil ikke gå i minus vist jeg skal begynne å betale porto :/ men har kjempe lyst å begynne å selge.å skjønner at en vare er så dyr som noen er villig til å gi for den.Men vil bare selge på qxl.vil ha mulighet til å auksjonere bort tinger. et kanskje dumt spørsmål til. hvordan betale til qxl? når det er prosenter av varen som de skal ha? skjønner ikke helt det... ser nå ut som jeg må gå til innkjøp av en vekt?!?
Henna Skrevet 6. november 2006 #10 Skrevet 6. november 2006 Er ikke verre enn at du skriver på siden at kjøper betaler porto etter postens satser. Så tar du det med til postkontoret og veier det der og kjøper norgespakke eller porto, ut fra hva som passer best. Så når auksjon er vunnet kan du opplyse kjøper beløpet han må sette inn, inkl frakt. Eller legg det ut når du lager auksjonen hvis du allerede har sjekket hva frakten koster. Beløpene qxl skal ha kan du betale via nettbank. Betalingsinformasjon får du på "dine sider" når du har laget en qxl-konto.
Gjest montepu Skrevet 11. november 2006 #12 Skrevet 11. november 2006 Du kan fint skrive kjøper betaler porto. Du trenger ikke veie ting før du skall sende ut varene. Om du legger ut en vare med startpris på 10 kr eller mindre,koster auksjonen 50øre. Du betaler også 6% i provisjon av salget. Det lønner seg å sette en lav startpris, da dette vekker flere's interesse. Du kan jo selvfølgelig da rissikere å måtte selge en ting til spottpris. Men dette skjer skjelden... Du kan også legge ut auksjonen med minstepris, syntes det tar bort litt av moroa jeg da.. Byr selv aldrig på ting med minstepris,legger heller ikke ut med minstepris selv. Og varen du selger er jo egentelig ikke verdt mere en noen er interesert i å betale alikevell.. ← hei! Vil bare si at det var artig å se deg her oxo! jeg har kjøpt scrappeting av deg på qxl :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå