Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Jeg hadde ikke noen søtsaker hjemme, så jeg ga ingenting, men barna oppførte seg flott dem. Men til neste år, hvis jeg ikke glemmer det igjen, hva ga dere? Og hvr mye gir man til hvert barn eller til hver barnegruppe?
Gjest Turi Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Jeg lager små poser. Vanligvis med en klementin som jeg tegner gresskar-øyne og munn på (kjempepopulære, de ryktes...) og et par sure lisser e.l. I år fant jeg ikke gode klementiner, så jeg bakte sjokolade-browniesmuffins og ga de den sammen med en marshmellow (fyller godt opp ) og et surt snøre (unger elsker surt...) Det var også populært.
Malama Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Hadde en skål med twist og karameller og lakrsikarameller som de fikk plukke seg et par tre ting ifra vi (tror nok noen av dem tok litt mere da...) Vi fikk faktsik bare EN barnegruppe på døra, så skåla inneholder MASSE snop enda, tipper min forlovede koser seg da ja (mistenker at han overhandler snop til Halloween fordi han da vet det blir noe tilovers...) Jeg hadde forventet mer besøk da, vi bor i et barerikt borettslag, men det var bare denne ene gjengen som kom. De var utkledde, de takket pent, og det var en positiv opplevelse
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Kjøpte en pose fruktkarameller (slike som er innpakket individuelt) og billige Halloween-sjokolader fra -nille. Ga en sjokolade eller karamell til hvert barn (sjokoladefigurene gikk selvfølgelig først). Alle oppførte seg forsåvidt pent (må skryte av at det her i nabolaget ikke er noen som utfører knep selv om de får til svar at noen ikke feirer halloween), og 90% av ungene takket pent og hadde full forståelse for at det var en godteri til hvert barn. Noen svært få (3 stk) "graspet" oppi godtebollen og skulle raske med seg 4-5 sjokolader/karameller i et grep, men da ga jeg grei beskjed om at med så mange barn innom blir det èn godter på hver! To av barna prøvde seg med å gå to ganger til de husene der det var godteri, men de fikk også beskjed om at de allerede hadde fått "service". Det får være måte på! (De aller fleste hadde 6-7 godter i posen sin da de kom til oss, så det var absolutt ikke synd på noen av dem).
Gjest Madeline Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Jeg kjøpte en pose som inneholdt små esker med smarties. I tillegg kjøpte jeg en pose som inneholdt mange små poser med gelefigurer. Jeg ga en liten pose med gelefigurer eller en eske smarties til hvert barn som var på døra i går.
Gjest Elfrida Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 Jeg kjøpte twist (ok da, litt til meg selv...), fruktkarameller (mamba) og smørbukk. Jeg liker best å gi bort ting som er pakket inn individuelt. Siden det nesten ikke var noen som kom ga jeg 3-4 forskjellig ting til hvert barn, og maasse til den siste lille jenta som var innom. Stakkar, tenk å være så desperat etter godteri at man jabber rundt i slaps og vind i mørket og ringer på hos fremmede.
Gjest Gjesta Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Jeg gir kun bort ting som er pakket inn, og mine unger får kun lov til å ta i mot det som er pakket inn.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #8 Skrevet 1. november 2006 Jeg gir kun bort ting som er pakket inn, og mine unger får kun lov til å ta i mot det som er pakket inn. ← Du har noen merkelige tanker om dine medmennesker Klart vi tørker av oss snørra på godteri som ikke er innpakket og gir det videre. Det uten snørr fyller vi med gift.
Gjest Elfrida Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 Det er ikke uvanlig at foreldrene nekter ungene å spise ting som ikke er pakka inn, og da ser ikke jeg noe vits i å gi det bort.
Gjest Gjesta Skrevet 1. november 2006 #10 Skrevet 1. november 2006 Du har noen merkelige tanker om dine medmennesker Klart vi tørker av oss snørra på godteri som ikke er innpakket og gir det videre. Det uten snørr fyller vi med gift. ← Det kan du si. Eller det har med en generell respekt for bakterier å gjøre, all den dag jeg har et barn som har særdeles dårlig immunforsvar.
Gjest Gjesta Skrevet 1. november 2006 #11 Skrevet 1. november 2006 Det er ikke uvanlig at foreldrene nekter ungene å spise ting som ikke er pakka inn, og da ser ikke jeg noe vits i å gi det bort. ← Nei de fleste jeg kjenner kaster det rett i søpla
Gjest Bellatrix Skrevet 1. november 2006 #12 Skrevet 1. november 2006 Vi kjøper ikke inn godteri for halloween ettersom vi selv ikke feirer den på noe som helst vis. Likvel fikk de 4 barna som var her litt karameller som vi tilfeldigvis hadde.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #13 Skrevet 1. november 2006 Ingenting. Hvorfor skal vi som foreldre proppe sukker i barna våre bare fordi noen i USA synes det er fornuftig?
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #14 Skrevet 1. november 2006 Ingenting. Hvorfor skal vi som foreldre proppe sukker i barna våre bare fordi noen i USA synes det er fornuftig? ← Jeg håper at du ikke gir barna dine sukker i det hele tatt, ellers så var det der bare tåpelig sagt. Halloween er EN dag i året. Lørdager er en dag i uka, hører ingen klage på det.
Amalie_85 Skrevet 1. november 2006 #15 Skrevet 1. november 2006 Jeg kjøpte ikke inn noe jeg. Men så var det ikke noen her heller. Heldigvis. For jeg syns ikke den tradisjonen hører oss til, så jeg lar vær å ta en del i den.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #16 Skrevet 1. november 2006 Det kan du si. Eller det har med en generell respekt for bakterier å gjøre, all den dag jeg har et barn som har særdeles dårlig immunforsvar.← Da bør du gi det barnet skikkelig kost så det får et bedre immunforsvar. Blir det barnet med dårlig immunforsvar bedre av at den andre barnet heller ikke får lov til å spise denne helt forferdelige skadelige bakteriematen?
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #17 Skrevet 1. november 2006 Det er ikke uvanlig at foreldrene nekter ungene å spise ting som ikke er pakka inn, og da ser ikke jeg noe vits i å gi det bort. ← Jo det er det.
Gjest Primula Skrevet 1. november 2006 #18 Skrevet 1. november 2006 Helt enig i at godteriet bør være innpakket. Vi ga sånne små fruktkaramellstenger og kjærlighet på pinne.
Leo Skrevet 1. november 2006 #19 Skrevet 1. november 2006 Jeg synes jo det blir litt merkelig å stille krav til det man får når man rent faktisk går rundt og tigger jeg da, men meg om det På den annen side er det på alle måter hensiktsmessig at godteriet er innpakket, så derfor kjøpte jeg en pose innpakkede Halloween-sjokolader som ungene fikk 2 - 3 stykker av hver. (En av ungene fikk også en hundepose fra rullen i gangen fordi h*n sto med masse godteri i hendene. Litt merkelig kanskje, men hundeposer er jo like rene som andre poser også jeg syntes det ble for dumt med en RIMI-pose også... )
Gjest Gjesta Skrevet 1. november 2006 #20 Skrevet 1. november 2006 Da bør du gi det barnet skikkelig kost så det får et bedre immunforsvar. Blir det barnet med dårlig immunforsvar bedre av at den andre barnet heller ikke får lov til å spise denne helt forferdelige skadelige bakteriematen? ← *rister på hodet* Vet du hvor de selger hvite blodlegemer? I så fall, fortell meg slik at barnet mitt kan spise uinnpakket godterier og ikke blir alvorlig mentalt forstyrret.......................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå