Gå til innhold

korselett/korsett

Gjest lilletroll

Anbefalte innlegg

Gjest lilletroll

Nå vet jeg ikke om disse to tingene faktisk er det samme:) men jeg er i hvertfall ute etter et korsett....strømpeholder har jeg kjøpt utenom, så jeg er ute etter et som slutter et eller annet sted ved hoftene. Vet noen om det går an å få kjøpt sånn BILLIG noe sted, eller må jeg i spesialforretning og betale deretter???

1212[ Dette Innlegg er endret av: lilletroll den 2002-02-22 14:59 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den bustieren hos Ellos er ganske kort, stopper på magen, ikke hoftene. Men ellers er den fin, om man vil ha det helt enkelt, uten blonder osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Men det er en bustier og ikke et korsett, og de bustierene holder jo ikke noe inne gjør de vel....etter hva jeg har skjønt sitter kjolen penest hvis du har på deg et ordentlig korsett under....og det er DET jeg er ute etter.....ikke hadde jeg noe hell på linkene....(de hadde riktignok korsett på den ene linken, men det var jo av det dyre slaget igjen, så da er jeg jo like langt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For korsett el.lign. som holder inn må du nok dessverre ut med litt penger...

Må du ha strømpeholder utenom da? Hvis du vil ha torselett med strømpeholder, har de noe rimelig (ca 5-600) på http://www.missmary.no - men jeg har selv hatt dårlig erfaring med de når det gjelder å sende katalog, og ser i gjesteboken der at andre purrer på levering av varer...

På brudesalongen Christiane i Oslo har de i alle fall torsolett til 990,- - det er det billigste jeg har sett i brudesalonger.

Har du prøvd i undertøysbutikker? Jeg vet ikke hva prisene ligger på der, men du kan jo kanskje slå opp på http://www.gulesider.no og ta en ringerunde. icon_smile.gif

Lykke til! icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lilletroll

Tidligere når jeg tittet på ellos fant jeg ikke den bustieren men jeg var inne og tittet nå, og det ser da ut til at den er "fast" og kanskje holder bra på plass...noen som har prøvd den??? Ellers synes jeg det bare er perfekt at den slutter midt på magen.....det jeg sa om at den skulle stoppe ved hoftene var en maksimumslengde:) Og grunnen til at jeg skulle ha strømpeholdere utenom er at jeg allerede har kjøpt den:) (på lagersalg hos Lindex:)) Jeg skal se litt rundt på butikker.....jeg kan jo være heldig, ikke sant?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Korsett og torselett, bustier er ikke det samme. Det er mye som blir kalt korsett i undertøysbutikker, men ikke er det. Korsett har snøring, og er gjerne stivere/tykkere for å holde inn mer, kunne tåle innsnøring.

Jeg har kjøpt mitt fra London, kom på ca 1200,- med frakt. Kjempelekkert. Dette bestilte jeg på mål, bryst - liv - hofte. Søkte på corset på nettet og fant en del sider. Jeg har også kjøpt et til en annen kjole fra USA, de er billigere, der søkte jeg på "bustier" og fikk opp mye av begge deler. Dette var faktisk for stort for meg, har lagt det ut på salg på annonsesidene dersom du skulle være interresert. Har lagt ut bilde også.

Det som er meningen med disse er at valken rundt livet ikke skal synes og at man kan dra inn en cm eller to. Da må de være solide, ha min. 6-7 spiler. Samtidig skal de jo ikke synes under kjolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marte - hvor bestilte du korsettene dine?

Jeg har søkt på både bustier og corset, og har funnet mange fine. Men de fleste steder kan man ikke velge cup-størrelse.. Da er det litt vanskelig å vite hva som vil passe..

Jeg kunne godt tenke meg et ordentlig korsett, men jeg synes de fleste har så voldsom push-up-effekt.. Tror ikke det blir så veldig fint under kjolen min..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korsett og torsolette er det samme bortsett fra at korsettet ikke har snorer til strømpene.

Ang. cup-size: Jeg kjøpte torsolette hos Christiane. Jeg valgte den størrelsen som var riktig cup-size, og så syr dem det inn for meg slik at det passer i livet også.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan søke på internett på corset i england eller bustier. Jeg kjøpte mitt hos axfords.no, der kan du skrive målene i cm rundt bysten dersom du er usikker på cupen. Men ser du på online-katalogen så står det hvilke cuper de forskjellige modellene passer til. Du bør også se på den siden som forteller om str valg da det er forskjell på lengdene på de forskjellige modellene. Jeg er i hvertfall kjempefornøyd med mitt, jeg kunne ogsån velge på den modellen jeg valgte (tror det var D28 i katalogen) om jeg ville ha strømpeholdere på den. Den kostet 85£ og kursen er på ca 13 nå tror jeg? Men jeg tror nok at et slikt korsett ikke vil passe under en kjole som er veldig tynn/gjennomsiktig, da vil den kanskje synes. Min kjole har et "korsett" liv så på den vil den ikke synes under. Tynne/gjennomsiktige kjoler er det kanskje bedre med bustier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletroll:

Jeg trodde du hadde bestilt denne bustieren på Ellos jeg?! Eller er det flere som kaller seg "lilletroll" her inne?!

Den satt ihvertfall veldig fint på meg. Kanskje ikke så mye push-up, men veldig fin. Passer best om man ikke har valker. Jeg gleder meg til å bruke min jeg!! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Det er bare meg som er lilletroll, men denne tråden begynte jeg på FØR jeg bestemte meg for, og bestilte den bustieren:)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ja.. nå skjønner jeg. icon_smile.gif

Har du fått bustieren din alt da?!

Ellos pleier å sende ut ganske raskt. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Limer inn fra gamle innlegg:

Har ikke erfaring fra undertøy under brudekjole, men har brukt både torselette og korsett. Synes torselette ikke "strammer" inn og støper kroppen like fint som korsett, og dessuten er korsett vanligvis mer enklere(ikke så mye blonder og dill). Et korsett er det gamle snurpe inn undertøyet, som man kunne se i Moulin Rouge (Nicole Kidman), som f.eks. her. Ellers kan du se et torsolette her med forklaring på forskjellen av dette og korsett.

Du kan finne noen fine korsett på eBay også, det gjorde jeg. Kjempefin og kjempegod kvalitet!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Ja, jeg har fått bustieren!! Det gikk KJEMPE raskt!! Den holder jo egentlig ikke inn noe som helst, men for det første har jeg ikke så mye å holde inn, dessuten har jeg korsettliv på kjolen som ordner det meste:) Den passet fint sammen med mitt andre utvalgte undertøy og det var det viktigste! + at den var kjemperimelig sammenlignet med korsett og sånn da selvfølgelig:) Fornøyd jeg:)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...