Gå til innhold

Fy flate hvorfor skal fremmede bry seg om vi har barn !

Anbefalte innlegg

Gjest indiangranny
Skrevet

Faen ta dem :evil: Jeg og gubben var ute og gikk og folk spør og graver norske og utenlandske om hvorfor vi ikke har barn.De tenker ikke så langt at vi nyter livet som det er og har frihet til å gjøre det vi vill her i verden. :briller:

En pakistansk kvinne sa til meg at dere burde få barn så noen ville passe på dere når dere blir gamle.Jeg sa takk for omtanken men det er ingen garanti om ungene vil passe på oss når vi blir gamle.Nå tildags blir en stuet bort på gamle hjem enten det er her,Pakistan eller India.Hun ble litt paff for svaret men er det ikke opp til oss om vi priorierer barn.Jeg og gubben tenker på min helse enn å få barn og han ville ikke utsette meg for denne risikoen.Han vil gjerne at kona hans skal leve og han tatt steget til å sterilisere seg for min del. :lol:

Hilsen en sint

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Indianlady!

Jeg synes det er unødvendig å grave og spørre om dette, men er det folk som er vant til at "alle" har barn, får man prøve å bære over med det. Skjønner at du blir irritert, altså!

Det er DERES valg og det er DERE som skal leve med valgene deres, ikke hvermansen.

Stå på :D

Klem, Diva :D

P.S. Utrolig søt avatar du har,- er det kattepusen din ?

Skrevet

Men, du har jo ei datter fra før av, har du ikke? (som kan passe på dere når dere blir gamle :wink: )

Men jeg skjønner. Det er unødvendig av folk å bry seg/legge seg så mye opp i deres valg og deres liv.

Det der har faktisk irritert meg også. Nå er jeg mye yngre enn deg, men mange av mine venninner har allerede fått unge (selvfølgelig ikke planlagt) også er de SÅÅÅ forundra over at NEI, jeg vil ikke ha barn enda. Og hadde de vært LITT mer forsiktig hadde heller ikke de hatt unger nå og heller ikke planlagt det. Plutselig er det så utrolig utroooolig bra å få unge i ung alder selv om man egentlig ikke har råd til det, og utdannelse er langt fra ferdig og i noen tilfeller er helt alene om ansvaret.

OK..stopper her jeg før jeg blir mer :evil:

Gjest indiangranny
Skrevet
Men, du har jo ei datter fra før av, har du ikke? (som kan passe på dere når dere blir gamle :wink: )

Men jeg skjønner. Det er unødvendig av folk å bry seg/legge seg så mye opp i deres valg og deres liv.

Det der har faktisk irritert meg også. Nå er jeg mye yngre enn deg, men mange av mine venninner har allerede fått unge (selvfølgelig ikke planlagt) også er de SÅÅÅ forundra over at NEI, jeg vil ikke ha barn enda. Og hadde de vært LITT mer forsiktig hadde heller ikke de hatt unger nå og heller ikke planlagt det. Plutselig er det så utrolig utroooolig bra å få unge i ung alder selv om man egentlig ikke har råd til det, og utdannelse er langt fra ferdig og i noen tilfeller er helt alene om ansvaret.

OK..stopper her jeg før jeg blir mer :evil:

Ja min datter har gjort svenske av seg og jeg gleder meg til å bli bestemor i Juli.Men du skjønner jeg er gift for annen gang å da presser de min gubbe selv om han har tatt "Lina" til seg som sin egen datter.

Best å få barn ordnede rammer og jeg har hørt om enkelte som har gjort det forda får de sosiale goder og betalt utdannelse. :evil: Men det er heldigvis ikke alle som gjør det,men en kan bli skilt også en har ingen garanti på hvor lenge et ektskap varer desverre.

Gjest Anonymous
Skrevet

indianlady.er ikke du selv sammen en indisk mann? bare lurte jeg, godt mulig jeg husker feil! men hvorfro er du så imot dem som spør og graver da? alle har da vel lov å spørre og alle har da vel lov å tenke sitt. kanskje ikke riktg og sette det på dere men...

Skrevet

Jeg regner med at det stort sett er folk som kjenner dere som spørr? hvis det er det så skjønner jeg at dere blir irriterte. det er jo tross alt deres valg. håper de nærmeste forstår hvorfor dere ikke vil ha barn, og slutter og spørre.

Det er mange grunner til at man ikke får barn, og noen av de grunnene har man jo ikke lyst til og snakke med alle om

Gjest Anonymous
Skrevet

Er ikke du litt oppi åra, du da? Nei, da skjønner jeg ikke hva dem maser om.

Gjest indiangranny
Skrevet
indianlady.er ikke du selv sammen en indisk mann? bare lurte jeg, godt mulig jeg  husker feil! men hvorfro er du så imot dem som spør og graver da? alle har da vel lov å spørre og alle har da vel lov å tenke sitt. kanskje ikke riktg og sette det på dere men...

Nei jeg er ikke sammen med en indisk mann men gift med han så det er litt forskjell.Gjest ville du likt at fremmede folk gikk å spurte deg om det samme,vi kjenner ikke de som spør.Hva mener du å tenke sitt ?Dette var et ullent spørsmål har du noen baktanker kankje.

Gjest indiangranny
Skrevet
Er ikke du litt oppi åra, du da? Nei, da skjønner jeg ikke hva dem maser om.

Typisk gjestesvar dette her.En kan bli gravid selv om en er oppe i åra når en ikke bruker prevangsjon

Skrevet
men hvorfro er du så imot dem som spør og graver da? alle har da vel lov å spørre og alle har da vel lov å tenke sitt

har alle lov til å spørre hvem som helst om personlige ting fordi om de selv er nysgjerrige?? for en holdning! dette med barn eller ikke er en utrolig personlig ting, og for alt hva den nysgjerrige vet, så kan det hende at paret (nå tenker jeg generelt, ikke på indianlady og mannen) prøver å få barn uten å bli gravide - noe som kan være en utrolig sår ting. for alt hva nysgjerrigperen vet, kan det hende at paret har spontanaborter bak seg eller at det er andre personlige ting som gjør at det ikke er mulig å få, eller at det ikke passer å få barn.

en ting er om nære venner spør på en hyggelig måte, men at gud og hvermann skal ha rett til å spørre om slike ting, det synes jeg ikke hører noe sted hjemme! tenke sitt har selvfølgelig alle lov til, men alle tanker trenger ikke omformes til verbale aktiviteter....

Skrevet

Det befinner seg liksom litt i skjæringspunktet mellom vennlig interesse og regelrett invasjon det der spørsmålet. jeg forstår fullt ut din frustrasjon rundt dette......det er nok forferdelig mye prekalkulering rundt dette tema, kan jeg tenke meg. Og at dette går inn på deg.....veldig forståelig.

Men.....av og til kan det være slik fatt at når man er litt irritert på et fenomen, at man tolker innspill innenfor dette temaet i tråd med ens irritasjon. Uansett, så vil det være anstrengende for deg å motta spørsmålet, fordi du på en måte hele tiden forsøker å lese signalene som gis under spørsmålsstillingen opp langs hvorvidt det er vennlig interesse eller ren invasjon.

Uansett......så vil jeg takke deg. Rett og slett fordi i svært beskjeden gra har vært oppmerksom på dette. Således har du gitt meg et lite verktøy til hjelp i å kalibrere min oppførsel.

Milo

Skrevet

Jeg har selv en onkel som ble samboer med sin kjære i "voksen" alder. Husker vi var på et stort familieselskap, hvor en av av tantene hans (hun må ha vært 75-80 år) spurte om de ikke skulle ha barn snart. Jeg husker fortsatt min nye tantes måpende munn og min onkel som prøvde å le det bort.

Vi niesene reagerte på at noen kunne spørre om noe sånt noe. En ting er hvis man er nygifte og er 25 år, da er det mer naturlig. Men møter man sin kjære når man har fyllt førti så er det et personlig valg om man vil ta sjansen på å få et barn, som jo er større risiko enn når man er 30 og ikke alltid en gang mulig, eller leve livet som man er vant til.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan kan fremmede mennesker vite at dere ikke har barn (sammen)?

Når man er såpass voksen at man skal bli bestemor, har man vel ikke alltid eventuelle barn med seg.

Skrevet

Jeg har inntrykk av at folk generelt kommenterer/spør om to ting:

1) været

2) om man har barn

Noen ganger er rekken omvendt, dvs. man spør om barn først for deretter å redde seg ved å prate om været! :D

Vi som av ulike grunner ikke har barn må takle dette. Jeg har testet ut ulike svar:

"Vi har bestemt oss for ikke å få barn" skaper bare protester fra den som spør. Han/hun vet best!

"Vi synes vi er for gamle" gir samme reaksjon. Du blir fortalt om alle deres venner som har barn på din alder.

"Vi kan ikke få barn" avleder masse spørsmål om hvilke tester man har tatt, og om man har vurdert adopsjon. Enkelte blir så lei seg fordi de har spurt at du må bruke resten av kvelden på å trøste dem. Jada! :roll:

Jeg har ennå ikke svart "det har du ingenting med" fordi jeg fremdeles er en smule høflig. Dumt, men sant!

Tror vi bare må akseptere at folk bare er sånn! Vi som er godt voksne er vant til å takle disse spørsmålene. Men jeg synes synd på de yngre som ikke er vant til det ennå.

:briller:

Hilsen ku uten kalv

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Ha Ha, jeg kan kjenne meg igjen i det Litago skriver. Folk er utrolig tankeløse når det kommer til diskusjonen barn- ikke barn. Jeg får ofte høre "du er bare redd for figuren din" av folk som ikke kjenner meg.

Milla

Skrevet

Nå er ikke jeg så plaget med dette da i og med at jeg er ganske ung enda.

Men det virker som om de fleste mener at jenter skal være så begeistret for barn. Selv er jeg ikke det og har slett ikke lyst på egne barn. Senere kanskje, hvem vet.

Leste i denne ukens KK om et par som bevisst hadde valgt bort barn. De ville ha tid til å leve og gjøre det de hadde lyst til og så var det noen mer personlige grunner og.

Kollegaene hennes reagerte veldig når hun fikk redusert stillingen sin til 80%, hun hadde jo ikke barn!?!

Jeg kan forstå at noen syns det er rart at en kvinne ikke vil ha barn, men jeg kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å respektere det.

Skrevet

Jeg snakket med en kjenning for et par dager siden - har ikke snakket med henne på et par år, men hun hadde nå fått med seg at vi hadde giftet oss. Andre setningen var "er det noe barn på gang". Jeg gadd ikke svare n gang bare begynte å snakke om noe annet - det jeg faktisk ringte henne for.

En annen jeg kjenner, klarte å bli smelt på etter en ons (stilig) og tok ansvaret å fødte barnet. Det er helt greit. Hun flyttet senere sammen med barnets far også. Så det er ikke noe galt i dette. Det hadde nok blitt dem uansett. Men - å smelle ut av seg at "du burde få barn du også" - fikk meg til å virkelig lure.

Jeg "burde"?

Og jeg har blitt spurt høylytt i butikken av foreldrene til en gammel klassevenninne om jeg ikke skulle få barn - jeg var jo gift og alt. Min gamle klassevenninne var gift i 8 år før de fikk til en liten sviske ved ørtende prøverørsforsøk eller noe i den stilen. Og når ikke foreldrene hennes en gang skjønner at den slags kan være vanskelig, ja, hvem skjønner det da?

Jeg er som Litago - jeg er for høflig. Neste gang skal jeg begynne å hulke og fortelle at dette er første dagen min utendørs etter min femtende spontanabort med påfølgende psykatrisk behandling siden jeg nå er komplett udugelig som kvinne siden jeg ikke har barn, og stadig får det bekreftet, ja, selv nå i butikken... eller noe sånn. Kanskje folk holder smella si da.

Skrevet

"er det ingen som har fortalt deg at det er fryktelig uhøflig å spørre sånn", har jeg brukt et par ganger :roll:

Skrevet

Meget godt svar, Liten.

For det er jo akkurat det det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...