Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige uke gikk jeg til innkjøp av aloe vera-rens og fuktighetskrem fra body shop for tørr og sensitiv hud. Huden min er ganske normal, utenom rundt nesa, der jeg blir rød og flasser :sur:

Vel, disse produktene har ikke hjulpet meg, heller det motsatte, har fått mye tørrere hud nå.

Noen som har noen produkter å anbefale meg som gir mye fuktighet og kan hjelpe meg med problemene mine?

Er student, så har ikke verdens størst budskjett, men er villig til å investere i gode produkter som virker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) jeg hadde motsatt virkning av disse; jeg fikk rød vablete hud nesten som bittesmå blemmer og veldig blanke partier. trodde serien skulle være veldig bra for huden min, og slekka opp alle ingrediensene i den og så at det var ikke noe jeg kunne reagere på/ eller unødvendige stoffer i den. men akkurat nå har jeg ikke noe annet valg enn å bruke den, har ikke råd til å kjøpe ny serie:(

noen andre som har slike erfaringer med den? :sjenert:

Skrevet (endret)

Jeg har god erfaring med Decleor. Litt dyrt, men verdt pengene.

Endret av Latee
Skrevet
Jeg har god erfaring med Decleor. Litt dyrt, men verdt pengene.

Hva slags hud har du, og hva gjorde produktet/-ene med huden din? Hvilke produkter derfra har du god erfaring med?

Skrevet

jeg har veldig god erfaring med dermalogica og dr. hauschka. jeg har blandingshud ( eller hadde) nå har jeg mer normal hud. de har produkter tilpasset til deg også. dermalogica billigst på nett, mens dr. hauschka er billig i butikk.

Skrevet
Hva slags hud har du, og hva gjorde produktet/-ene med huden din? Hvilke produkter derfra har du god erfaring med?

Jeg har blandingshud (er det ikke det det heter?) og bruker kremen som heter Aroma Purete, pluss ansiktsvask og en slags toner som jeg ikke husker hva heter. Får ordentlig myk og smidig hud av kremen. Har også prøvd en slags olje derfra som virket veldig beroligene for huden min. Aromaessence Neroli tror jeg den het.

Skrevet
jeg har veldig god erfaring med dermalogica og dr. hauschka. jeg har blandingshud ( eller hadde) nå har jeg mer normal hud. de har produkter tilpasset til deg også. dermalogica billigst på nett, mens dr. hauschka er billig i butikk.

I hvilke butikker selger de dr. hauschka? Parfymeri eller hudpleie?

Skrevet
I hvilke butikker selger de dr. hauschka? Parfymeri eller hudpleie?

Har sett det på flere helsekostforretninger

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg har sensitiv hud som blir tørr om vinteren, og er meget fornøyd med Kanebo sin Sensei-serie.

Ikke særlig billig dessverre, men hvis du går på Esthetique og ber om prøver for å teste ut serien får du sikkert det. Ganske generøse prøver som holder til et par ukers testing.

Det samme gjelder de fleste parfymerimerker, virker man interessert i produktene og ikke som en som bare er ute etter gratis prøver får man som oftest prøver på det man ber om dersom de har.

Skrevet

Når du har klart å irritere huden din pga. nye produkter så bør du bestille time hos en hudpleier som kan ta en analyse og sette opp et pleieprogram. Styr unna anbefalingen om Dr. Hauschka, du finner mange tråder på KG om folk som har reagert voldsomt på den serien.

Spis heller grøt og suppe et par uken fremfor å gå rundt med tørr og irritert hud.

Skrevet

Jeg har litt erfaring med at huden reagerer "motsatt" av det produktet skal hjelpe for. F eks da jeg var yngre og (mente jeg) hadde fet hud - om jeg kjøpte produkter for fet/uren hud var disse ofte såpass sterke og fettfjernende at huden kompenserte med å lage mer fett og urenheter. Det funket bedre å kjøpe et produkt for tørr hud. Noe av det samme når man har tørr hud - huden slutter jo nesten helt å produsere fuktighet og blir helt rar om man bruker for "hjelpsomme" produkter. Dermed hender det at man, i hvert fall jeg, får ganske rar hud selv om man tror man bruker rett produkt. Nå er jeg 29 og har normal/tørr hud, tørrere nå om høsten/vinteren, selvsagt. Har slitt en god stund med tørt eksem ved øyet, og har prøvd å unngå renseprodukter og sminke helt (jobber hjemme og trenger ikke vise meg for folk hver dag), uten særlig resultat. Før det brukte jeg diverse produkter fra Clinique, som jeg stort sett var veldig fornøyd med, men som etter hvert ikke ga nok fuktighet.

Den siste måneden har jeg gått til anskaffelse av Dr. Hauscha-produkter, og eksemet er faktisk helt borte. Huden kjennes og ser bedre ut også, og er ikke tørr i det hele tatt. Men det er riktig at disse produktene ikke passer for alle, dessuten er det noen som ikke liker hvordan produktene lukter (diverse planteekstrakter..). Men det går an å kjøpe en prøvepakke hos helsekosten - det koster under en hundrelapp for et sett som i hvert fall gir deg et godt inntrykk av hvordan produktene er og hvilke som evt passer deg - eller om de ikke gjør det i det hele tatt.

Skrevet

(mener ikke bare sterke rensekremer o.l, men også at fuktighetskrem for fet hud i en del tilfelle gjør at huden selv vil overprodusere fett, mens en for tørr hud er så "kvelende" at huden slutter å produsere fukt/fett)

Skrevet

Jeg har litt tørr og ellers sensitiv hud og rundt nesa er jeg ganske rød, men ikke flassete.

Jeg har også hatt vanskeligheter med å finne rette produktene, men akkurat nå er jeg veldig tilfreds med huden min og de produktene jeg bruker.

Av renseprodukt bruker jeg dermalogicas ultra calming cleanser og hud krem Biotherm non stop for normal hud(!) Fikk den som prøve en gang, ville aldri kjøpt for den hudtypen ellers, har alltid kun handlet produkter for sensitiv, normal til tørr hud- produkter og har aldri klart å funnet noe som faktisk passer meg før nå.

(forøvrig finner du begge produktene på nett mye billigere enn butikkene her i norge, men det vet du sikker =O) )

Skrevet

1 bud. Om huden reagerer på noe, så lar du vær å smøre det på.

Bortsett fra det har jeg ikke noe råd annet at jeg bruker jojobaolje til “alt”, og har grei hud for tiden. Men merker godt at den blir stram om jeg ikke oljer den etter jeg har dusjet.

Skrevet (endret)

jojobaloje fungerte supert for meg og! virket som den normaliserte fettproduksjon, ok fjernet kvisene i tillegg. men det var i kompinasjon med riktig krem og viktigs rett rens.

gå innom hudpleier :)

vil ikke anbefale parfymerimerker.

Endret av mee mee
Skrevet

Bruker vichy normaderm kremene, de funker veldig bra for meg, lukker porene, gir fuktighet og renser huden bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...