Gjest Huldali Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Hender det at dere spiser ute alene? Og hva syns dere om det eller om de dere ser spiser alene? Ensomme? Moderne? Tenker ikke bare på en rask lunsj på cafè, men restaurant lignende steder. Da jeg bodde i utlandet syns jeg det var greit å gå ut å spise alene, men her i Oslo føles det litt rart. Ser nesten aldri noen som spiser alene ute på restaurant (sett noen gamle menn på Bondeheimen). Lyst til å spise ute på restaurant (lei av å sitte hjemme å spise alene), men ingen å spise ute sammen med… Er vel kanskje bare å gå med hodet hevet, men føler ikke at det er noe kultur for det her?
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Jeg ser ikke på de som spiser alene som ensomme, nei. Det er jo ofte en grunn til at man spiser alene. Har jeg vært ute og reist alene med jobben har jeg jo alltid måttet gjort det og ikke tenkt over at det var rart. Litt kjedelig er det jo alltid, men jeg har ofte hatt med et blad eller ei bok hvis det har vært en casual cafe eller restaurant, eller valgt restauranter hvor det er litt liv, slik at det er mye å se på. Hold hodet høyt og ikke tenk på hva andre mener, kos deg med maten!
Gjest LilSweetie Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 (endret) Jeg har ikke spist paa "ordentlig" restaurant alene selv, men tror ikke jeg hadde hatt noen problemer med det hvis jeg hadde hatt lyst. Og jeg ser ikke rart paa noen som gjor det, hvert fall Og jeg et par ganger i sommer spiste jeg lunsj alene paa cafe i Oslo, det var faktisk veldig hyggelig Hadde med meg et ukeblad eller en bok, men endte nesten bare opp med aa sitte aa se paa folk Endret 1. november 2006 av LilSweetie
aimee Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Jeg har aldri spist ute alene, på restaurant. Tror faktisk ikke jeg hadde vært så tøff! Det ser så enkelt og greit ut når man ser kvinner og menn (kanskje særlig menn) sitte hengslengt på en stol, lese avisen, mens de nyter et godt måltid. Men når alt kommer til alt, vil nok takeout passe bedre for meg Apropos å spise ute alene, har du vært på Vegeta, ved Victoria Terrasse? Hver gang jeg er der, ser jeg mange somspiser alene. Jeg tror det er en typisk spise-alene-restaurant. God og veldig billig mat!
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Det har faktisk ikke slått meg engang. Jeg spiser ute alene, og hvorfor skulle ikke det være greit? Jeg er singel, men hvorfor skulle det være en hindring for å spise ute? Jeg kan ikke vente på at ridderen på den hvite hesten skal dukke opp for å invitere meg ut på middag, eller? (I så fall har jeg allerede ventet lenge, og kan risikere å vente lenge til).
Gjest Huldali Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 Nei, jeg får vel bare hoppe i det og ta med meg en bunk med aviser Kanskje jeg blir vant med det etter hvert, en gang må jo være den første. Uff... Hehe Syns det virker som det er mer vanlig å spise ute alene i utlandet og når man er ute og reiser, men godt mulig det bare er noe jeg tror siden jeg aldri spiser alene ute i Oslo.. Til gjest: Det er dessverre ikke alle som er like tøffe som deg
Gjest Svimle Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Jeg har spist ute alene en gang, og storkoste meg med dagens aviser og god mat. Var litt rart og uvant i forkant, og i begynnelsen, men så tenkte jeg ikke mer på det. Kunne sikkert gjort det oftere, men har ikke samvittighet til å sitte på restaurant mens mannen sliter på jobb..
Susannah Skrevet 1. november 2006 #8 Skrevet 1. november 2006 Jeg er litt enig med deg TS, om at det av en eller annen grunn føles annerledes å spise aleine ute i utlandet! Hvorfor vet jeg ikke, så det er helt sikkert bare vår egen mentalitet og innstilling til det som avgjør. Men av og til passer det ikke at noen er med meg og spiser, hvorfor skal jeg ikke spise noe godt selv om jeg er alene? Så det hender jeg tar meg et godt måltid, men har som oftest med meg en bok, kanskje som en liten buffer mot meg og verden
Gjest piaf Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 Jeg har mange ganger spist middag ute alene, også på fin restaurant med vin og hele pakken. Lærte meg det da jeg studerte utenlands, og fortsatte her hjemme. På kafé e.l. er det greit med avis, men på restaurant passer det liksom ikke helt inn, synes jeg. Da snakker jeg heller litt ekstra med kelneren om mat og vin, konsentrerer meg om måltidet og kikker litt på de andre gjestene. Det å spise ute alene på en skikkelig restaurant gir meg en liten følelse av luksus, det gjelder bare å finne roen og nyte det. Hva de som ser meg måtte tenke, bryr jeg meg fint lite om.
aimee Skrevet 1. november 2006 #10 Skrevet 1. november 2006 Nei, jeg får vel bare hoppe i det og ta med meg en bunk med aviser Kanskje jeg blir vant med det etter hvert, en gang må jo være den første. Uff... Hehe ← Ja, gjør det! Den første gangen er jo alltid den verste. Og mest sannsynlig viser det seg, at det ikke var så ille allikevel. Jeg har i alle fall blitt inspirert etter denne tråden! (hmm... kom akkurat på at jeg ikke synes det er noe ille å sitte på cafè alene...)
Gjest Huldali Skrevet 2. november 2006 #11 Skrevet 2. november 2006 Nei, det å sitte på café syns jeg også er helt greit, da kan jeg kose meg veldig, men blir liksom noe annet når man går inn på en restaurant. Men har bestemt meg: Blir restaurant på meg til helgen, alene
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #13 Skrevet 2. november 2006 å spise alene på cafe gjør meg ikke noe, heller ikke å spise alene på resturanger av det mer hverdagslige slaget. Men jar har alltdi noe å lese på, for ellers så hadde jg kjedet meg i hæl (og det er godt selskap i ei god bok) veit derrimot ikke helt om jeg hadde vært like komfortabel på feks resturangen bagatell, ikke forde jeg ikke hadde turt å spise alene, men forde jeg har litt sperre på å dra opp boka når det er litt ordentlig, og da hadde jeg kommet til å bli sprø av å sitte og vente på de ulike rettene. Da måtte jeg ha spist hovedrett og en forett og så gå tror jeg. Jeg tenker i allefall ikke noe om de som sitter alene, verken det ene eller det andre, like naturlig det som noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå