Gjest Gjest_Madam Mim_* Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Jeg har hatt en stor, kortvarig glede - og fått et problem. Traff en hyggelig mann på et forum, vi sendte pm`er og gikk over til chat. Da jeg la ham til i min liste, åpnet han og sa hei, med en gang. Kontakten var opprettet og fungerte mer enn kjempefint fra første sekund. Absolutt ingen is å bryte. Han var lei av å være singel. Vi snakket om hverdag, personlige ting og etterhvert ertet og flørtet vi som om vi aldri skulle ha gjort annet. Han sa tydelig at han likte meg i det jeg skrev og i bildene jeg sendte. Han sendte bilder til meg. Vi hadde web-cam-forbindelse. Og han er heller ikke i tvil om at jeg liker ham på alle måter. Han snakkket om å treffes så fort som mulig, for han syntes at denne kontakten vi fikk, var helt spesiell. Det var så hyggelig og uventet å finne en som ham. Vi har hatt noen kvelder til med samme innhold. Så begynte det å skli ut. Han sa at han var sliten og grunnene til det. Helt ok det. Jeg forstår. Jeg har sittet og vært tålmodig, for jeg skal jo ikke være pågående og kreve kontakt når han er sliten, har jeg tenkt. Jeg har så lyst til å fortsette bekjentskapet. ...og samtidig ser jeg at han er aktiv, pålogget og antagelig i full gang med å snakke med et utall av andre sjætte-venninner som jeg vet at han har. Det er en meget omgjengelig mann, dette. Og det er selvfølgelig helt greit, men å skyve meg helt ut, uten å gi noen grunn, er ikke ok. Jeg var jublende glad for å ha truffet ham, han virket jublende glad...men jeg er nå forvirret, og skuffet. Er jeg bare en i rekka? Er det en nett-lek, hvor han treffer damer og gir 100%, og får det han kan ut av bekjentskapet? Han ser at jeg er på nett, men tar ikke kontakt. Jeg har tatt vennlig kontakt to ganger, og det er kort og ganske formellt tilbake. Jeg ser litt uklart nå: hvordan kan dette tolkes? Noen som ser litt klarere enn meg der ute? Opplevd noe lignende selv?
Gjest Gjesta Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 (endret) Jeg kan ikke svare på hvorfor han oppfører seg slik, for det vil jo bli bare spekulasjoner. Men kanskje du burde kutte ut å ta kontakt med han en stund og se hva som skjer? Om dette er noe han gjør bevisst så vil han garantert merke at rollene er snudd og kanskje få litt småpanikk av det. Endret 1. november 2006 av ~Alwa~
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Du er ikke alene om å ha den erfaringen når det kommer til nettdating desverre. Mange jeg har den samme opplevelsen med der man føler at man virkelig har skutt gullfuglen for så å dabbe helt av etpar dager etterpå Dersom han er pålogget på nettesteder og/eller msn uten å t a kontakt med deg når du er online så betyr det nok at han "leter videre".
Hoppetaujenta Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 (endret) --- Endret 10. november 2015 av Hoppetaujenta
Gjest gjesten Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Ja...sånn er nettet, dessverre!! Jeg har også opplevd det samme som deg.....chattet med den koselige karen, først på forum, seinere på msn/ tlf osv. Han virka jo bare sååå gira og ivrig helt til et visst punkt. Han traff vel noen andre, ei som var mer spennende, mer slagferdig ....jeg vet ikke men det var ganske vondt og dumme meg ble faktisk såra. Nå er jeg mer forsiktig fordi jeg tror at på nettet er alt så enkelt og det er så lett å bygge opp falske forventninger som kanskej ikke kan leves opp til når det virkelige livet skal ta over. Og så finnes det jo så klart dem som utnytter andre, der som i real life. Jeg skal hvert fall være mer forsiktig heretter, ikke gi så mye så fort igjen. Sender en klem til trådstarter...du er ikke alene!!
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 Jasså, flere som kaller seg MadamMim her?
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Har gjort en lignende erfaring selv. Jeg holder ikke kontakt. Hvorfor i det hele tatt ønske å holde kontakt med en som oppfører seg sånn? Man ønsker da å omgi seg med kvalitetsmennesker og ikke dårlige kopier. Har rett og slett funnet ut at nettet ikke er noe sjekkested for meg. Faktisk har hele erfaringen fått meg til å revurdere min legning.
pookie Skrevet 1. november 2006 #8 Skrevet 1. november 2006 Ikke gi han noe mer!! Om du absolutt MÅ så la han "jobbe seg ihjæl" for deg, og kontakt med deg.Er han seriøst interressert så kommer han.Dette vet du innerst inne. Ta styring! Han er nok en av de fyrene som stadig finner noe nytt og spennende
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 Dette hørtes fryktelig kjent ut...alt det du beskriver. Lurer på om jeg er en i samme rekke som deg. Bor han i Bergen?
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #10 Skrevet 1. november 2006 Av det du skriver kan jeg bare si en ting, ikke bruk mere tid på han. Det kan ikke forklares eller unnskyldes, at han er pålogget og ikke tar kontakt, men heller snakker med andre. Vet det kan være vanskelig, men jeg ville prøvd å gått videre og ikke tenkt mer på han.
Gjest Gjest_annie_* Skrevet 1. november 2006 #11 Skrevet 1. november 2006 Jeg satt akkuratt ikveld og tenkte at jeg gidder ikke bli kjent med folk på nettet lenger, for jeg har også møtt en som oppfører seg prikklikt det TS beskriver. Skulle nesten tro det var samme person. Så slik er det altså "der ute", sukk, jeg som trodde at vi hadde noe spesielt sammen, har sendt masse fotos til hverandre, av oss selv og barna våre. Vi har diskutert livet opp og ned ad stolpe......... Går og legger meg og skal aldri på nett-sjekking mer.
hjertesukka Skrevet 2. november 2006 #12 Skrevet 2. november 2006 Har gjort samme erfaring. Og sitter igjen med undring. Undring over årsaken til at en del menn vil ha mange jenter/damer i "stallen sin"?Klart at man vil prøve flere muligheter, det er ikke det jeg stusser over, men mer over at de sender/oppgir så mange opplysninger om seg selv hvis de overhode ikke mener at dette på sikt kanskje skal kunne føre til noe mer. Har chattet og mailet med en godt voksen mann i snart et år nå. Jeg er ikke av den påtrengende typen og kirkeklokker er temmelig uaktuelt. Men når man får private bilder av hele familien, pluss bilder fra private sammenkomster, turer og begivenheter -så sender man gjerne tilbake bilder av sin egen, i mitt tilfelle av meg og min datter. Det kommer jeg aldri til å gjøre igjen. Av den enkle grunn at denne fyren fortalte i begeistra ordelag at han på en reise "tilfeldigvis" hadde vært innom min datters arbeidsplass og sett på henne. - Fikk en såkalt creepy følelse over det han sa.-Dette hadde jeg virkelig ikke ventet av en oppegående mann i solid stilling og med livserfaring så det holder. Jeg ba ham på en fin måte å slette bildene. Siden han var i nærheten, kunne han ikke bedt meg på en kaffe på en skikkelig måte? Jeg bare undrer meg over enkeltes oppførsel. Ser at han er ute på chat hver eneste kveld, mens meg avspiser han med "bare en liten godnatthilsen" en sjelden gang. Jeg kommer aldri til å kontakte ham mer. Men som sagt tidligere i denne tråden, så skal man jammen være litt påholden og forsiktig med personlige opplysninger til mennesker man ikke har møtt i RL. Man vet aldri hva det brukes til. Og som en konklusjon på det hele, så er det jo ganske merkelig at flere har opplevd akkuratt det samme, altså dette med en stormende begeistring i en periode, for deretter å bli oversett/avspist, uten at det er en åpenbar grunn.
Top Gun Skrevet 2. november 2006 #13 Skrevet 2. november 2006 For meg ville det være kjedelig å sitte foran en pc og snakke med en jente over lengre tid uten å bli kjent IRL, derfor ville jeg utvekslet tlf. nummeret etter kort tid og avtalt å møttes på en kafe der jeg kan rømme om det viser seg at hun er rar/uinteressant/mindre pen etc. Heldigvis er jeg mann så jeg slipper å bekymre meg for at 50 årige menn prøver å utnytte meg.
Gjest graceland Skrevet 2. november 2006 #14 Skrevet 2. november 2006 Det er mange som ikke mener nettflørting seriøst, og han er nok dessverre en av dem (tror jeg). Man har ikke samme begrensningene som ved flørting ellers. Man kan flørte vilt og uhemma, og får man kalde føtter er det bare å ignorere den du har flørta med. Feigt, ja, men sånn gjør noen det.
Gjest Gjest_Amarula_* Skrevet 2. november 2006 #15 Skrevet 2. november 2006 Da må jeg bare få lov til å si at jeg har opplevd det motsatte. I romjulen i fjor traff jeg en engelskmann på nettet (i WoW faktisk) og snart jeg flytter jeg til England. Han var enda bedre i virkeligheten. *forelsket*
Gjest gjesta Skrevet 3. november 2006 #16 Skrevet 3. november 2006 Jeg er av den oppfatning at man ikke skal chatte for lenge sammen. Ei heller snakke på telefon. Det er først når du ser vedkommende ansikt til ansikt at du vet om det noe du ønsker å gå videre med. Jeg har truffet mange hyggelige mennesker på nett. De har vært hyggelige IRL også, men ikke noe mer og kontakten avsluttes. Må også si at jeg dropper kontakt med mennesker som bor alt for langt unna. Det må være mulig å treffes på en grei måte. Jeg ønsker ikke å gi fra meg alt for mange personlige opplysninger til en jeg ikke har sett. Setter derfor pris på at man treffes rimeleig kjapt.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #17 Skrevet 3. november 2006 Her er det vel han som har blitt utålmodig. De som driver med nettdating satser ikke alt på et kort fra starten av. Man prøver å komme i kontakt med flere samtidig. Om man er så heldig å oppleve kjemi med noen, så bør man ikke ta risikoen å vente for lenge med å treffes, den andre kan fort få napp andre steder, og da havner du ned på lista. Sånn er spillereglene. Husk at han var en veldig bra kar i utgangspunktet, så sjansen for at noen andre også har funnet tonen med han er stor. Du blir vel oppfattet som at du ikke satset skikkelig av han da vil jeg tro, og ikke var villig til å treffes, så da er det vel en eller noen som står høyere i kurs hos han nå.
Gjest Gjest MadamMim Skrevet 5. november 2006 #18 Skrevet 5. november 2006 Takk for uttalelser i fleng her. Jeg vet med min fornuft at dette ikke er rett fyr for meg. At alt det jeg falt for, er det helt sikkert flere som faller for, og gir ham spenning og til sist det han vil ha. Hva det nå er. ...men han var jo så herlig ! Han gjorde absolutt alt riktig...jeg var "centimetre" fra å få mitt voksne livs drøm oppfylt. Menn som har alle de kvalitetene, vokser ikke på trær. Det er vanskelig å ta seg sammen etter en vill og vidunderlig ferd, når en er nede på bakken igjen. Jeg vil opp igjen, jeg vil ha mere ! Kjenner det i hver trevl av kroppen og jeg er ikke meg selv... Han har helt sikkert sine dårlige sider, han også, men den han presenterte seg som var toppen av alt jeg har drømt om. Og han virket så ærlig og oppriktig. Vi hadde en åpen og god dialog. Jeg er faktisk ganske himmelfallen her jeg sitter. Ennå ! Og matt... Betydde det virkelig ingenting? Er det så lett å la seg narre? Jeg føler at jeg er tygd og spyttet ut igjen. Om det virkelig er som det kan virke: for et BEIST !!! Og her sitter jeg, ser på bildene og film-snuttene han sendte av seg og sine... Dette er bare helt uvirkelig ! At JEG, sindige meg, skulle la meg lede rett i fortapelsen på det viset, hadde jeg ikke trodd i mine levedager.
Gjest Seeker Skrevet 5. november 2006 #19 Skrevet 5. november 2006 Ut fra det jeg leser så var han ikke en fantastisk fyr! Han har aldri vært en fantastisk fyr! Han har bare vært en av de det går tretten av på dussinet som for en liten periode har klart å utgi seg for å være noe mer og bedre enn han er. Jeg tror at jo stødigere man i utgangspunktet selv er som person, jo lengre og hardere vil fallet oppleves når man først har våget å satse på noen. Men til syvende og sist kan man ikke gjøre annet enn å slikke sårene og legge opp en strategi for hvordan man vil bevege seg videre i livet. Nettopp det at "han virket så ærlig og oppriktig" er vel i grunnen det verste som har skjedd. Det blir vanskelig å stole på både seg selv og andre i ettertid. Jeg har ingen råd å komme med. Skjønner at det ikke føles noe bra nå. Men du kan da tross alt være glad for at du er kvitt ham. Selv om det er et helvete å tilgi seg selv at man har latt seg lure. Som du ser er det mange i samme båt som du. Kanskje vi skulle lage en tråd med hvor i landet de kom fra disse kjernekarene? Få plassert dem på kartet så vi kan unngå de verste minefeltene?
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #20 Skrevet 5. november 2006 Tenkte å prøve dette nett-greiene. Hvilket sider vil dere anbefale en gutt i begynnelsen av tyve-årene? -D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå