Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg elsker å se julefilmer i førjulstia og har etterhvert skaffet meg en del kjekke filmer. Ser at familien har forskjellige favoritter. Ungene elsker Grinchen (håper det snart kommer en nr.2 slik at vi får litt variasjon :ler: )Men Polarekspressen er pop og, heldigvis. Selv liker jeg Mirakelet på 34 st og i år skal jeg skaffe meg Christmas Carol fra -84 (Dickens)

Hvilke julefilmer må dere ha med dere i julen?

Endret av Pearl
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tante Pose er en selvfølge, så Tre Nøtter til Askepott (men kun på juleaften), Reisen til Julestjernen, så har jeg bestilt Polarekspressen. Og så har jeg planer om å kjøpe Narnia på DVD og kose meg med i førjulstida.

Skrevet

Jeg er kjempeglad i de fleste julefilmene, men den jeg ikke kan feire jul uten, er Tre Nøtter til Askepott :nisse:

Skrevet

Tre nøtter til askepott ja.

Den er et absolutt must. På julaften.

Jeg har fått den på DVD, så om jeg ikke får sett den på tv, så får jeg i alle fall sett den. (i min barndom lot dette seg ordne ved at vi fikk spise frokost ved tv'n denne dagen, og fikk se ferdig den filmen så lenge vi ble klar FORT etterpå (for vi skulle på formiddagsbesøk til begge mine besteforeldrehjem) Etter at jeg har blitt voksen feirer jeg annethvert år hos hans familie, og der passer det ikke like bra inn, dessuten er jeg egentlig for stor til å spise forkosten forran tv'n denne dagen, og de årene vi er hjemme skal vi nå på to ulike gravsted i tillegg til to besteforeldrehjem, så det passer nok bedre om jeg begynner på filmen tidligere på morgenen (no problem, jeg sover ikke sååå lenge den dagen uansett)

Skrevet

Jeg MÅ absolutt se Disneyklassikerne på svensk tv. De begynner klokken 15 hvert år, og ca sju minutter over tre kommer min favoritt, nemlig Askepott. DA er det jul for meg :ler:

Skrevet

Evelina, nå som vi og har fått oss SVT, er det noe forskjell på disney julen der og NRK?

Skrevet
Evelina, nå som vi og har fått oss SVT, er det noe forskjell på disney julen der og NRK?

da jeg var liten, snakket Askepott svensk... ;)

Skrevet

Tre nøtter til Askepott ser jeg hver jul, ellers så er det koselig med gamle Disneyfilmer da.

Skrevet

bortsett fra språket da. Hvis ikke ser jeg det bare på NRK

Skrevet
bortsett fra språket da. Hvis ikke ser jeg det bare på NRK

nei da er det akkurat det samme ;)

Skrevet

Er det bare meg som synes Tre nøtter til Askepott er forferdelig? :sjenert: Jeg får frysninger bare jeg hører den fortellerstemmen ... :ler:

Jeg liker veldig godt Disneyklassikerne - og en svensk tegnefilm som har blitt sendt litt ut på ettermiddagen på julaften de siste årene - men jeg husker hva den heter? ;)

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg syns halve moroa med Tre nøtter til Askepott er den litt corny fortellerstemmen jeg! Litt sånn 'vi har ikke råd til skikkelig dubbing, men det går sikkert bra hvis vi bare skrur ned lyden litt og legger Knut Risans koselige fortellerstemme oppå!'

Veldig kos å se den på julaften mens man venter på kvelden.

Skrevet
Er det bare meg som synes Tre nøtter til Askepott er forferdelig? :sjenert: Jeg får frysninger bare jeg hører den fortellerstemmen ... :ler:

Jeg liker veldig godt Disneyklassikerne - og en svensk tegnefilm som har blitt sendt litt ut på ettermiddagen på julaften de siste årene - men jeg husker hva den heter? ;)

Den om han som stjeler gavene fra de rike og gir til de fattige? Den er herlig! :) Men jeg husker heller ikke hva han heter, det er type "NNs jul", er det ikke?

Men å ikke like Askepott da! :overrasket:

Jeg syns halve moroa med Tre nøtter til Askepott er den litt corny fortellerstemmen jeg! Litt sånn 'vi har ikke råd til skikkelig dubbing, men det går sikkert bra hvis vi bare skrur ned lyden litt og legger Knut Risans koselige fortellerstemme oppå!'

Det er nok forklaringen! :ler:
Gjest LilSweetie
Skrevet

Jeg ser alltid Tre notter til Askepott og A Nightmare before Christmas!

Liker ogsaa godt Disneys juleklassikere, og A Christmas Carol - i menneske- eller muppetversjon ;)

Og mye annet jeg faar lyst til aa se paa TV naar det er jul. Ser mye mer paa TV i julen enn ellers i aaret, egentlig. (ser nesten ikke paa tv ellers i aaret, da)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Tre Nøtter til Askepott er et must. Ellers er det Flåklypa, Grevinnen og Hovmesteren og Reisen til Julestjernen som jeg må få med meg i juletia. Familien min på morssida MÅ få med seg Disney's Jul, helst på svensk, så det jeg jeg også som regel på hver jul.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet
A Nightmare before Christmas!

Er det noen kanal som pleier å sende den i juletida? Har den ikke på DVD :sur:

Gjest LilSweetie
Skrevet
Er det noen kanal som pleier å sende den i juletida? Har den ikke på DVD :sur:

Nei, jeg tror ikke det. Jeg pleier alltid aa leie den. (Hadde vaert lurere aa kjope, naar jeg tenker meg om....)

Skrevet

"Karl-Bertil Jonssons julafton" er nødvendig for at julestemningen skal komme, det samme er Disney-tegnefilmene - helst på svensk tv med "tjuren Ferdinand" :sjenert:

Skrevet
Den om han som stjeler gavene fra de rike og gir til de fattige? Den er herlig! :) Men jeg husker heller ikke hva han heter, det er type "NNs jul", er det ikke?

Men å ikke like Askepott da! :overrasket:

Det er nok forklaringen! :ler:

Ja, DEN er det! veldig kul er den ;) Ser den alltid sånn når jeg gjør meg klar til kvelden - veldig koselig :)

Askepott ja ... :sjenert:

:ler:

Skrevet

Snekker Andersen (og julenissen?) er veldig hyggelig også, men jeg har ikke fått den med meg de siste årene - sendes den ikke lenger mon tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...