Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Jeg hadde lyst blondt hår da jeg var liten, men så fant jeg ut da jeg var 16 år at jeg skulle klippe året kort og farge det lilla. Vel, jeg ble ferdig med den perioden og da jeg lot håret vokse ut noen år senere så var håret mitt betydelig mørkere. Siden jeg ikke ønsket å gå rundt med grålig mørkblondt kjedelig hår så bestemte jeg meg for å få til frisøren å få lyse striper. Desverre så kunne denne frisøren dårlig norsk så hun puttet sjokoladebrun farge opp i håret mitt med lyse striper. Det var ikke helt det jeg tenkte meg, men det var greit da siden det er godt med en forandring. Nå er hårfargen min ca denne: http://z.about.com/d/beauty/1/0/o/G/haircolor.JPG Uansett... nå er jeg lei. Jeg føler meg så kjedelig med brundt hår og etter jeg byttet hårfarge så tror alle jeg plutselig er eldre enn jeg egentlig er. Så derfor tenker jeg på å bleke håret. Problemet er at jeg også har krøller så jeg er avhengig av rettetang og siden jeg har krøllet hår så er håret tørt. Vil det da være noe særlig smart å bleke håret da? Jeg husker at da jeg hadde striper så filtrerte dette seg sammen. Tenk at jeg ser ut som hun på bildet, bare se bort fra nesen og jeg har mye tykkere hår (jeg har ca den hudfargen, dvs meget lys) Hadde dere villet bleket det håret?
Gjest Tweek Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Bleket hår blir nette fint etter forklaringen din .
Hu i Svingen Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Jeg ville ikke bleket det, men du kan kanskje farge det gradvis lysere. Litt vanskelig å si uten å ha sett/kjent på håret ditt (selv om du forklarer bra).
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Jeg ville ikke bleket det, men du kan kanskje farge det gradvis lysere. Litt vanskelig å si uten å ha sett/kjent på håret ditt (selv om du forklarer bra). ← Går det ann å farge det lysere? Jeg trodde jeg uansett måtte til med avfarging for å få det lysere. Isåfall haddet det vært en god løsning.
Gjest Gjesta Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 (endret) Da jeg skulle gå fra mørk til blond (er mørkeblond fra naturens side), gikk jeg til frisøren som satte masse striper på meg. På den måten tok vi det gradvis.Altså at han satte enda flere striper ved neste frisørbesøk osv. På meg fungerte det kjempefint og i dag har jeg blondt hår med striper i flere forskjellige nyanser. Om det passer deg eller ikke har jeg null peil på for jeg vet jo ikke hvordan du ser ut, og ikke har jeg krøller heller. Men jeg passer hvertfall bedre med lyst hår enn mørk for jeg fikk så "harde" trekk i ansiktet. Men for all del ta dette hos en frisør som vet hva han gjør.Ikke sett i gang på egenhånd. Da kan jeg nesten garantere deg en katastrofe. Been there,done that Endret 1. november 2006 av ~Alwa~
Gjest Hårakelet Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 Dersom du avfarger det (hos frisør) skal du ideelt sett sitte igjen med den egentlige hårfargen din. Jeg snakker ikke om bleking, som tar ut alle fargepigmentene, men avfarging som er mye mer skånsomt og bare tar ut den falske fargen. Håret ditt vil være litt lysere enn din opprinnelige farge, fordi all hårfarge - til og med mørke - inneholder litt blekemiddel. Etter det kan du bruke minicolor og stripe håret, så vil du nok bli lys og fin igjen uten å mishandle håret ditt. Dette må du gjøre hos frisør, og det må være riktig frisør og! Min utrolig dyktige og ærlige frisør fortalte meg f eks at Wella sin avfarging var noe piss (men siden de var sponset av dem så hadde de den på prislisten), men at de hadde andre mirakuløse avfargingsmiddel som kan gjøre farget hår til den opprinnelige fargen igjen uten å slite særlig på håret. Jeg har lest mange tips på dette forumet om at man kan kjøpe avfarging på Vita og slikt, men dette er jo bare vanlig blekemiddel! Det anbefales ikke, det ødelegger håret og siden det er vanskeligst å bryte ned de røde pigmentene så kan du ende opp med oransj hår.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Dersom du avfarger det (hos frisør) skal du ideelt sett sitte igjen med den egentlige hårfargen din. Jeg snakker ikke om bleking, som tar ut alle fargepigmentene, men avfarging som er mye mer skånsomt og bare tar ut den falske fargen. Håret ditt vil være litt lysere enn din opprinnelige farge, fordi all hårfarge - til og med mørke - inneholder litt blekemiddel. Etter det kan du bruke minicolor og stripe håret, så vil du nok bli lys og fin igjen uten å mishandle håret ditt. Dette må du gjøre hos frisør, og det må være riktig frisør og! Min utrolig dyktige og ærlige frisør fortalte meg f eks at Wella sin avfarging var noe piss (men siden de var sponset av dem så hadde de den på prislisten), men at de hadde andre mirakuløse avfargingsmiddel som kan gjøre farget hår til den opprinnelige fargen igjen uten å slite særlig på håret. Jeg har lest mange tips på dette forumet om at man kan kjøpe avfarging på Vita og slikt, men dette er jo bare vanlig blekemiddel! Det anbefales ikke, det ødelegger håret og siden det er vanskeligst å bryte ned de røde pigmentene så kan du ende opp med oransj hår. ← Jeg får vel ikke tilbake min naturlige hårfarge ved avfarging?? Avfarging er vel en form for bleking?? Jeg husker såfall jeg tok avfarging den gangen jeg hadde lilla hår fordi jeg ville ha blondt, og da fikk jeg oransj/hvit farge før frisøren la på en blond farge til slutt. Pluss at håret fikk en ekkelt sprø, hard og ståaktig konsistens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå