Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Kjæresten min hadde et sidesprang med en annen dame i en periode hvor vi ikke hadde noe særlig bra forhold. Det kan vel kalles en "uplanlagt" pause, som var ønsket fra min side og ikke hans, for å få tid til å tenke gjennom forholdet. Avtalen var klar på at vi ikke skulle være sammen med andre,iallefal skulle vi si ifra til den andre. Det gjorde han altså ikke, jeg fikk høre det fra annet hold etter at vi hadde bestemt oss for å være sammen. Han forklarte det med at han ikke hadde trodd det skulle bli oss, og at det skjedde bare en gang etter en fuktig kveld på byen. Slik situasjonen var godtok jeg dette og valgte å leve med det. Så får jeg altså høre at forholdet var noe mer "alvorlig" enn det han først sa. De hadde truffet hverandre over flere uker og hatt sex flere ganger. Han sier fortsatt at dette var en slags trøst over å ha "mistet" meg, at det var ingen følelser i bildet, og at det ikke ga han noe. Han lot være å si hele sannheten i frykt for å miste meg igjen da jeg endelig hadde bestemt meg for å fortsette forholdet. Dette er noe tyngre å leve med enn det jeg først trodde, derfor spør jeg hva dere andre ville ha gjort. Vi har det veldig bra sammen nå, bortsett fra dette. Og jeg vil gjerne at vi skal være sammen. Men er dette noe dere ville ha "godtatt å leve med"? Og er det mulig for en mann å ha sex med samme dame gang på gang uten at det har vært følelser i bildet mener dere?? Og kan dette "unnskyldes" med slik situasjonen var etter deres mening?
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 "Og er det mulig for en mann å ha sex med samme dame gang på gang uten at det har vært følelser i bildet mener dere??" Han jeg har hatt sex med flere ganger, omtrent 1-2 ganger i uka, han har ingen følelser for meg og jeg har ingen følelser for ham heller. Bare vennskap fra begge sider. Og han er gift... Men det er bare sex. Så det er mulig det, at han snakker sant.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Selvfølgelig kan sexdriften leve sitt eget liv! Hvor naiv er du?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Selvfølgelig kan sexdriften leve sitt eget liv! Hvor naiv er du? ← Det er vel kanskje akkurat naiv jeg ikke er... (men er redd for å være) Selvsagt vet jeg at det skjer ofte at man har sex bare for å dekke behov og sexdrifter, ren tømming som man sier...Slik han sier dette var. Men flere ganger med den samme dama? Da tenker jo jeg at det må ha vært følelser i bildet, og det blir verre å leve med... Ville gjerne ha andre sine tanker om dette, hvis dette skjedde med dere...
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Det er vel kanskje akkurat naiv jeg ikke er... (men er redd for å være) Selvsagt vet jeg at det skjer ofte at man har sex bare for å dekke behov og sexdrifter, ren tømming som man sier...Slik han sier dette var. Men flere ganger med den samme dama? Da tenker jo jeg at det må ha vært følelser i bildet, og det blir verre å leve med... Ville gjerne ha andre sine tanker om dette, hvis dette skjedde med dere... ← Om det var følelser eller ikke involvert er kanskje ikke det største temaet. Der snakker han nok sant. Saken er vel at du mener at dere hadde en avtale om å ikke treffe andre, og at han brøt denne. Han på sin side prøver å forsvare seg med at han ikke trodde at det skulle bli noe mer. Slik jeg tolker det er han ikke interessert i denne andre dama, men ønsker å satse på deg. Det blir da opp til deg å finne ut om du kan tilgi og glemme det som skjedde. Skal dere komme dere videre er det nok mest opp til deg, selv om jeg godt forstår at du er skuffet; både over at han brøt avtalen, og at han ikke fortalte deg hele sannheten med en gang.
Gjest niomi Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 Skjønner ikke dette med pause, jeg... Enten er man sammen eller så er det slutt. Man kan da ikke bare sette forholdet på hold... Man kan fortsatt være sammen, men la være å treffes ofte, eller man kan gjøre det slutt og evt. finne sammen igjen. Og hva den andre parten gjør i perioden hvor det er slutt, har ikke den andre noe med... Mener jeg...
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Skjønner ikke dette med pause, jeg... Enten er man sammen eller så er det slutt. Man kan da ikke bare sette forholdet på hold... Man kan fortsatt være sammen, men la være å treffes ofte, eller man kan gjøre det slutt og evt. finne sammen igjen. Og hva den andre parten gjør i perioden hvor det er slutt, har ikke den andre noe med... Mener jeg... ← Er enig med deg jeg også. Har heller aldri forstått eller syns noe om dette med pause. Derfor skrev jeg at det kanskje kunne kalles "uplanlagt pause", dvs. at det var ting som gjorde at vi fikk problemer i forholdet (ikke noe han kan noe for). Jeg var jo glad i han, men det ble for mye for meg i den perioden, og jeg ønsket egentlig å bare få være alene en stund. Han ønsket at vi skulle være ilag. For å "møtes på midten" gjorde vi det ikke slutt, men vi hadde heller ikke et forhold som fungerte slik at vi traff hverandre så ofte som kan kalles normalt i et forhold. Ingen av oss visste da om vi kom til å få et normalt fungerende forhold igjen, eller om det bare kom til å ta slutt. Han trodde nok ikke at det ville bli oss igjen, og helt ærlig så trodde eller ville jeg slett ikke det jeg heller på dette tidspunktet. Og det ga jeg vel også klart uttrykk for... ...Og når jeg leser dette selv nå, så ser jeg vel at han egentlig ikke kan klandres for noe av dette...
Gjest niomi Skrevet 1. november 2006 #8 Skrevet 1. november 2006 ...Og når jeg leser dette selv nå, så ser jeg vel at han egentlig ikke kan klandres for noe av dette... ← Noen ganger hjelper det veldig å få ting ned på papiret.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 Noen ganger hjelper det veldig å få ting ned på papiret. ← Jepp:) Men det sårer jo litt likevel, hvis han i den korte tiden klarte å bli glad i en annen...
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #10 Skrevet 1. november 2006 Om han ble glad i henne eller ikke kan jeg umulig vite, men: - du reagerer på at de hadde sex mer enn èn gang. Hva er det du synes er verst, at han hadde sex mer enn en gang, eller at det var med den samme? Hadde du syntes det var bedre om han hadde hatt sex med flere forskjellige? Jeg ville anta at hovedgrunnen til at han hadde sex flere ganger med samme jenta er så enkel som at hun var villig. Hvorfor skulle han sløse bort tid med å sjekke opp MANGE jenter? Spesielt når han (antagelig) bare hadde lyst på litt kos/sex...
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #11 Skrevet 1. november 2006 Jeg er enig i at man ikke skal være naiv i disse saker. Men allikevel, så tror jeg innerst inne - at det å ha sex med noen over lengre tid..uansett involverer noooe følelser.. Det er ikke sikkert det er "jeg elsker ham/henne" følelser, men det er NOE som får en til å gjenta det gang etter gang. Og det tror jeg ikke baaare er sexlysten. Men det er bare meg, kanskje det er å være naiv men dette tror jeg.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 1. november 2006 #12 Skrevet 1. november 2006 Hadde du syntes det var bedre om han hadde hatt sex med flere forskjellige? ← Både og, men for å si det enkelt: Ja, heller at han hadde sex med flere for å dekke et behov, enn at han hadde sex med en dame fordi han var glad i henne..
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #13 Skrevet 1. november 2006 Jeg er enig i at man ikke skal være naiv i disse saker. Men allikevel, så tror jeg innerst inne - at det å ha sex med noen over lengre tid..uansett involverer noooe følelser.. Det er ikke sikkert det er "jeg elsker ham/henne" følelser, men det er NOE som får en til å gjenta det gang etter gang. Og det tror jeg ikke baaare er sexlysten. ← Ja, kanskje. Og det er dette jeg sliter litt med nå. Mulig jeg er hårsår, men man vil jo helst at ens kjære ikke skal ha sånne følelser for andre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå