Gå til innhold

Kinakålen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, kanskje den aldri forsvant fra DITT kjøkken, hva veit jeg, men det er mange år siden jeg sist kjøpte kinakål. Men nå viser det seg at den er mer enn fyll i bensinstasjonsmat og (dårlige) kebaber. Nesten vanskelig å tro :overrasket:

Spiser du kinakål? Og liker du den også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker kinakål, men da i wok. I salater finner du den aldri hos meg.

Skrevet

Jo, jeg liker den vel egentlig... Men spiser den bare i kebab og burger hvis jeg kjøper det noen gang. Jeg tror jeg fikk en overdose kinakål, paprika, tomat, agurk og boksemaiskorn-salat med Thousand Island-dressing da jeg var tenåring...

Skrevet

Kinakål smaker kjempegodt hvis den varmebehandles..... men rå i salat, ughh

Gjest Gjest_Lion Queen_*
Skrevet

Jeg har også oppdagen hvor godt det er

å koke den bittelitt,og ha den som grønnsak

til middagen med smeltet smør på...

Ellers har kinakål og thousand island vært

skrekk og gru for meg i lang tid.......

Skrevet

Jeg bruker kinakål i wok som erstatning for bok choi, ellers ikke. Rå smaker den ikkeno'...

Skrevet

Ja jeg bruker en del kinakål, en del i varm mat og desverre litt i salater også, men det er fordi den holders seg frisk så lenge. Spiser ikke så ofte salat etc, så at den holder seg lenge gjør at jeg ikke må kjøpe ny til hver gang vi har salat.

Skrevet

Jeg bruker kinakål jeg, i salater.

Jeg fikk nok aldri noen overdose kinakål og thousand island i min ungdom jeg, TI har jeg rett og slett aldri uansett, jeg bruker ikke dressing på salaten min, men jeg synes kinekål er fin i salat jeg. Jeg varierer nå med andre grønne saker også, men har ikke noe problem med å ha kinakål dersom det er det som er "finest" på butikken den dagen (jeg velger stort sett mellom isbergsalat, rapidsalat eller kinakål, og tar den som altså er minst vissen)

Har prøvd å varmebehandle det, men mitt første forsøk smakte PYTON i alle fall, så enn så lenge nøyer jeg med den kald.

Skrevet

Det hender jeg bruker kinakål rå i salat hvis jeg ikke får tak i noe annen salat (eller hvis mannen lager middag for han liker kinakål bedre enn annen salat, rare mannen... )

Men som oftest bruker jeg den i wok. Også har jeg laget kålrulletter med kinakål i stedenfor hodekål. Det ble kjempegodt.

Skrevet

Vi bruker ganske mye kinakål.

I wok for det meste, ikke i salater. Har brukt den som fyll i pai og gryteretter også. Rå syns jeg ikke noe særlig omden lenger.

Skrevet

Jeg bruker kinakål i wok, aldri rå i salater.

Skrevet

Jeg har hatt mange fordommer mot kinakål etter å ha spist meg gjennom lass med kinakål på 80- og begynnelsen av 90-tallet :ler:

MEN - jeg smakte det i salat for ikke så lenge siden og jeg synes faktisk det var gasnke godt! Nå skal det sies at salaten ble ikke skåret i syltynne skiver slik at den var helt vissen :ler: men revet opp, og den hvite "bladstilken" var ikke med. Det var faktisk ikke så dumt! ;)

Skrevet

Jeg har aldri smakt den varmebehandlet - noen som har en god oppskrift eller tips? :)

Skrevet
Jeg har aldri smakt den varmebehandlet - noen som har en god oppskrift eller tips? :)

Jeg bruker den som en vanlig grønnsak i wok. Hakker den opp og slenger den oppi på slutten sammen med andre grønnsaker som behøver kort steketid (f.eks sukkererter og tomat).

Skrevet

Jeg har aldri sluttet å spise kinakål, og bruker det i salater. Syns det smaker mye bedre og friskere enn alt det "rare" som liksom skal spises nå, som fex ruccola salat og den slags.

Skrevet

Jeg syns denne oppskriften er god

Kålruletter

Skrevet
Jeg bruker den som en vanlig grønnsak i wok. Hakker den opp og slenger den oppi på slutten sammen med andre grønnsaker som behøver kort steketid (f.eks sukkererter og tomat).

Det skal prøves! :)

Jeg syns denne oppskriften er god

Kålruletter

Åh jeg elsker kålruletter - men har aldri tenkt på at de kan lages med kinakål - så lurt! Det er sikkert godt ja :)

Skrevet

Åh jeg elsker kålruletter - men har aldri tenkt på at de kan lages med kinakål - så lurt! Det er sikkert godt ja :)

Jeg syns det smaker bedre med kinakål enn med vanlig kål ihvertfall :)

Skrevet

Kinakålen har aldri forlatt kjøkkenet vårt. Vi bruker den fortsatt i salat.

Skrevet
Jeg syns det smaker bedre med kinakål enn med vanlig kål ihvertfall :)

Ja? Gleder meg til å prøve det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...