Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, tenkte jeg skulle minne dere på at det er morsdag 9.februar. Er jo fortsatt en stund igjen, men er lett å glemme.

Flere som skal skjemme bort mamma'n sin da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SELVFØLGELIG skal mammaer skjemmes bort da. Vet det er mange som "hopper over" denne dagen, men i vår familie har det alltid vært tradisjon. Kaffe og presang på sengen!!!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Mamma får gaver og kake fra Pascal som jeg tar med hjem fra Oslo. Mødres må skjemmes bort jevnlig.

Milla

Skrevet

Hjemmebakt kake og blomster pleier jeg og gi. Og kommer til å hente mormor og ta henne med hjem til foreldrene mine for å spise kake.

Gjest Zalomine
Skrevet

Dessverre har jeg ikke anledning til å dra hjem, men "skjemmes bort" skal mamma så godt det lar seg gjøre. Min bror og jeg har en fin ordning på dette med gaver, siden han enda mer eller mindre "bor hjemme" (vel, altså, han er i millitæret, men hjemme på perm hver 2-3 helg) så jeg bare sier hva han skjø kjøpe, og så kjøper han det, og så betaler jeg halvparten.

Så, det blir nok ei fin skriveblokk (mamma skriver mange brev, og liker pene blokker, men ikke standard "brevpost" for der er det somregel ikke så mange ark, i forhold til konvoluttene (rart, når jeg var lita syntes jeg det var altfor få konvolutter, men mamma som bruker 4-5 ark på et brev synes altså at det er for få ark...) og så blir det nok en ny ansiktskrem (jeg sender ham på badet for å se i krukkene, og kjøpe ny om det trengs) eller ei god bok, eller et eller annet annet som hun kan ha glede av.

Ja, mødre skal skjemmes bort, så vi gjør så godt vi kan. Jeg har minnet min kjære på denne dagen også, slik at han skal huske å ordne noe til sin mor (som er i enda en annen kant av landet)'

Husk at det er mange mødre rundt oss. Bestemødre er også mødre, og de setter UMÅTELIG stor pris på et kort i posten! Det koster så lite, og gleder så mye!

Gjest Anonymous
Skrevet

Pascal..?

Jeg skulle ha bryllupskake fra Pascal jeg, for fyaimeg så gode de kakene er! Men, en dag jeg skulle hjem etter en lang natt på byen så fikk jeg meg en overraskelse gitt. Det var ROTTER i vinduene! Og jeg var da såvisst ikke så bedugget at jeg så feil. Det var den som ligger ved slottsparken, så jeg ville satset på den nede i byen i alle fall..

Skrevet

Det var godt du minnet meg på. I min familie feirer vi alltid det.

Mamman min skal jeg skjemme bort ja. Hun er det kjæreste jeg har og ja klart hun skal få morsdagpresang og kake . Gleder meg til å komme hjem den dagen. :lol:

Skrevet

Klart vi feirer morsdag! I fjor kjøpte jeg massasjeolje til mamma, ettersom hun har litt ryggproblemer, og ofte tigger meg om å massere henne. :) Vet ikke helt hva det blir i år, får pønske ut noe lurt sammen med pappa.

Skrevet

Kan jo gi henne gavekort til en butikk her i byen, så "må" hun ta turen hit.. :ler:

Skrevet

KLART mamma skal skjemmes bort!! Fordi det FORTJENER hun virkelig! Har en vanvittig respekt for mamman min, og det er jammen ikke for ofte hun får litt 'påskjønnelse' for alt det hun har gjort og gjør for meg!! Dessuten er det jo så gøy - er ikke mange som blir like glad for å bli skjemt bort som mamma, da!

Må prøve å komme på noe lurt, som hun vil sette pris på. Syns det er viktig at hun skjønner at det er gjennomtenkt, liksom... :D

Skrevet

Åja, jeg skulle gjerne gjort som dere å sendt gave til min mor fordi hun fortjener det. Jeg gjør det fordi hun forlanger det!

Det er aldri lystbetont å kjøpe morsdagsgave til en som måler alt i penger :( og er fornærmet i telefonen når jeg ringer....dersom gaven ikke er bra nok.

Husker en gang jeg hadde dårlig råd, da skrev jeg et langt og (synes jeg selv da) trivelig brev i stedet for gave. I telefonen på dagen svarte hun bare med enstavelsesord :-? Det var riktignok til farsdagen, men hun var veeeldig fornærma på min fars vegne.

I år har jeg laget et fint kort med bilde av ungene, og hun får en fin gave så blir hun vel fornøyd. Men det er ikke moro å gi når reaksjonene blir som de blir.

Det værste er at hun gir ulik tilbakemeling til oss søsken. Til en klager hun over en gave hun fikk, mens til den andre er hun sååå positiv - gjelder samme gaven faktisk :roll: . Hun tror kanskje ikke vi snakker sammen.....

Svigermor derimot er lett å glede :D ! På alle årets dager!

Skrevet

GLEMME MORSDAG? Er det mulig? Ikke hvis du er innom et kjøpesenter i løpet av en uke eller to før ihverfall. "kjøp blomster til mor" "kjøp nattkjole til mor" "kake til mor" osv.

Mamma får alltid blomster av meg denne dagen, også pleier jeg å kjøpe med meg hvit dame for det er hun såååååå glad i.

Skrevet

Åhh ! :) Morsdag ja, det har jeg denne gangen ikke tenkt på,men den dagen kommer jo likevel :D

Klart jeg skal huske på min mor den dagen, finne på noe fint til henne

Tro om jeg blir husket på :briller:

Gjest Kvinne27
Skrevet

Morsdag er kanskje noe av det dummeste som er blitt funnet på. Det feirer man bare for at butikkene skal selge mer.

Selvfølgelig fortjener mødere å bli skjemmet bort og satt pris på. Men dette bør di jammen bli støtt og stadig, ikke en simpel gang i året hvor noen har bestemt at nå er det på tide å skjemme bort mor med blomster og kake.

Skjem bort moren deres mer. De aller fleste mødre fortjener jammen å ha "morsdag" en gang i måndten, kanskje en gang hver uke til og med.

Min mor er super snill, og jeg skjemmer henne bort så ofte jeg kan. Morsdag er bare tull, og kun for folk med dårlig samvittighet.

Gjest Zalomine
Skrevet

Hvorfor er det tull åskjemme henne bort en gan i året, det er da bedre enn ikke noe. Skulle vi hatt en slik dag en gang i måneden, som du mener mødre fortjener, ja da hadde de solgt ENDA mer, og så hadde du klaget over det også...

Jeg skjemmer ikke bort min mor med blomster eller kake, for blomster tåler hun ikke, og kake får hun andre steder, de besøker jo hennes og pappas mamma på denne dagen (mine bestemødre altså)

I år får hun ei blokk med pent skrivepapir, og tilhørende konvolutter, for dette vet jeg hun har lett etter. Min mamma skriver fortsatt mange brev, nemlig. Og dette får hun fordi jeg vet det vil glede henne. Det er TANKEN som teller, ikke hva handelsstanden tjener på det. Denne gaven som alle andre gaver, jeg gir noe jeg har tenkt passer til vedkommende. Mener du at jula også er til bare for at butikkene skal tjene mer? At bursdager er det også da kanskje?

Ja, selv om vi burde skjemme bort våre mødre mer (og jeg gjør nå det så godt jeg kan jeg, med tanker og ord, og gjerninger når jeg er hjemme på besøk) så ser jeg ikke det minste problem med at vi har en dag der vi i alle fall gjør det! For, sannheten er jo at de færreste skjemmer bort sine mødre spesielt mye, så en dag er da bedre enn ingen, selv om 365 er bedre, selvsagt!

Men, om du heller vil gi din mor en gave helga etterpå, for å skjemme henne bort når det passer DEG, heller enn morsdag, så setter hun sikkert like stor pris på det. Husk bare at handelsstanden tjener like mye på det om du kjøper den pakken til "rett" dag eller en annen dag....

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er godt å høre at du skjemmer bort moren din andre dager også, håper det er flere som deg Fredagsbarn. Mødre fortjener virkelig å bli satt pris på. Men det behøver ikke å være med dyre gaver da vet du Fredagsbarn. Moren min har alt hun ønsker seg, og hun setter mye mer pris på oppmerksomhet i andre former enn kaker og morsdagsDill som man kjøper i butikken.

Å blande jula opp i dette er bare tull, det er en meget gammel tradisjon, mens morsdag ikke har vært i Norge mer enn 50 år- Kom fra Amerika som alt annet FJAS

Gjest Zalomine
Skrevet

"Mor, i dag er det dagen din, i dag skal handa di kvile..." Det står det i diktet pappa skrev i morsdagskort til sin mor da han var liten. Og slike ting er det vi verdsetter. Jada, vi gir en gave, men som sagt, jeg gir ikke mamma kake eller blomster, jeg gir henne noe hun setter pris på, ikke noe dyrt, men en ansiktskrem eller ei bok eller som i år, skrivepapir. sånne småting som jeg vet hun verdsetter. Spleiser gjerne med min bror, så kostnaden blir lav, men TANKEN er like stor likevel!

Jeg anser ikke morsdag som noe fjas, selv om du tydeligvis gjør det. Håper du kan la andre feire denne dagen og glede sin mor, uten å ta ut ditt "sinne" på denne dagen. Vi liker å glede våre mødre, og vi liker å gi dem noe. Jeg kommer til å sende et postkort til mine bestemødre, og til min samboers bestemor, for det vet jeg gleder så mye, og koster jo nesten ingen ting. Det er TANKEN som teller.

Så la oss nå skjemme bort våre mødre denne ene dagen med litt ekstra. små samtaler på telefon, eller på icq (som min mor er tilhenger av, faktsik!) i hverdagen gleder det også. Å hjelpe til med husarbeidet når man er på besøk, det faller meg naturlig (jeg er oppvokst med syk mor, og er helt vant til at hun i perioder holder sofaen. Å sette på vaskemaskina, tørke oppvasken, dekke på bordet, ja slikt hjelper jeg til med uten å tenke meg om)

Men, denne ene dagen i året, når vi feirer alle mødre, den setter jeg likevel pris på. Og jeg håper da virkelig når jeg blir mor at jeg kan få den lille ekstra oppmerksomheten denne ene dagen. At ungene lager et kort, det setter mødre pris på. I de senere år har jeg sunket så lavt at jeg lager kortet på pc (blir litt stilig da, med bilder av meg og mamma fra oppveskten som jeg scanner inn) og sender det på mail, slik at noen hjemme kan skrive det ut og overlevere det. Slik blir det når jeg bor langt vekke, og ikke kan dra hjem (joda, jeg kunne skrevet det for hånd og sendt det i posten, men jeg er litt pc-menneske, og lat?)

Nei, jeg ser på morsdagen som en ypperlig mulighet til å sette litt EKSTRA pris på sin mor! Det fortjener hun, om du mener det er fjas eller ei!

Gjest Kvinne27
Skrevet

Jeg anser ikke morsdag som noe fjas, selv om du tydeligvis gjør det. Håper du kan la andre feire denne dagen og glede sin mor, uten å ta ut ditt "sinne" på denne dagen.

Du må gjerne feire morsdag Fredagsbarn,men dette er et diskusjonsforum derfor kan man si hva man mener. Om du føler at jeg hindrer deg i å feire morsdag så må jeg virkelig si at du er lett å påvirke..

Det er egentlig fint at folk GIDDER å bry seg en gang i året, men som sagt, morsdag er for folk med dårlig samvittighet.

Gjest Zalomine
Skrevet

Nei, nei, nei, jeg føler meg slett ikke hindret, og jeg lar meg ikke påvirke av slike holdninger som dine. Jeg gidder ikke engang la meg irritere av slike holdninger. Ja, jeg mener at man skal gidde dette en gang i året, om man gidder resten av året eller ei.

Morsdag er IKKE en dag for folk med dårlig samvittighet, det er en dag for MØDRE! (om ikke du mener at alle mødre pr. fed har dårlig samvittighet da, men det er en annen sak)

Du har tidligere sagt at det er en dag for handelsstanden, og nå er den for folk med dårlig smvittighet. Hva med å akseptere at det er en dag for mødre?

Jeg kaster ikke vekk mer tid på dette. Se på det som du vil, vi andre velger i alle fall å sete pris på våre mødre og bestemødre og svigermødre, og andre mødre i vår omgangskrets. Så får nå du heller bare være "sur" og ikke gi noen blomster eller gave eller kort denne dagen. Helt greit for meg, gjør som du vil. Jeg forventer jo ikke at du skal la deg påvirke av dette, like lite som jeg bryr meg om dine meninger.

Siste ord i denne debatten fra meg!

Gjest kvinne27
Skrevet

Herregud for en dårlig holding du har til å debatere Fredagsbarn. Jeg er slett ikke sur, det virker som om det er du som er sur fordi jeg sier min mening.

Jeg mener at det med "morsdag" er noe handelsstanden han funnet på for å få folk med dårligsamvittighet til å handle gaver og dill. Fordi det er myel lettere å KJØPE noe enn å finne på noe selv for å sette pris på mor. Folk med dårlig samvittighet sluker dette rått og kjøper seg fri fra sin dårlige samvittighet med gaver og blomster til mor.

Lurer på når det kommer onkeldag, søskendag, tantedag osv....når skal man sette pris på de?????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...