Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 ... i forbindelse med Halloween får jaggu lære dem hvordan de skal oppføre seg først. Jeg hadde kjøpt inn noe godteri og de som fikk klaget over at de fikk noe de ikke likte. Synes jammen de bør være fornøyd med det de får nårde er så frekke å spørre om å få noe. Gikk også tom for godteri og de to gruppene som da ikke fikk noe, gjorde herverk her. Lokket på postkassa er ødelagt og blomstene jeg hadde i potter på trappa er revet opp og strødd utover. Jævla drittunger, blir de sendt hjemmefra uten noen som helst restriksjoner eller??
Gjest Deception Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg er fristet til å ha oppskårne gulrøtter, rosiner og nøtter klar, så unngår jeg at de kommer til neste år. Men hittil har vi bare fått to søte småjenter på døra, som vi dessverre ikke hadde noe å gi.
celice Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 ... i forbindelse med Halloween får jaggu lære dem hvordan de skal oppføre seg først. Jeg hadde kjøpt inn noe godteri og de som fikk klaget over at de fikk noe de ikke likte. Synes jammen de bør være fornøyd med det de får nårde er så frekke å spørre om å få noe. Gikk også tom for godteri og de to gruppene som da ikke fikk noe, gjorde herverk her. Lokket på postkassa er ødelagt og blomstene jeg hadde i potter på trappa er revet opp og strødd utover. Jævla drittunger, blir de sendt hjemmefra uten noen som helst restriksjoner eller?? ← Hadde jeg visst hvem ungene var, hadde jeg glatt tatt en tur til foreldrene deres og bedt dem lære barna sine et minimum av folkeskikk. Halloween eller ikke, hærverk finner ikke jeg meg i!
Marissa Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg hadde definitivt sporet opp foreldrene og gitt dem en overhaling som de kunne videreformidlet til ungene Har opplevd det samme før, men visste ikke hvem sine unger det var. Som jeg skrev i en annen tråd her, det er ikke alle unger som er like snille som foreldrene tror!! Og dessuten syns jeg det er frekt å tigge om snop uten å gjøre noe for det en gang....på nyttårsaften kommer det i alle fall en sang eller forsøk på sådann...
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg aner ikke hvem ungene er, dessverre, ellers hadde jeg konfrontert foreldrene.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg synes hele Haloween er en uting. Dessverre har jeg ingen ide om hvordan man skal få stoppet det når det først har startet. Men å gi gulrøtter og poteter var kanskje ingen dum ide.
miow Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Aksepter at Halloween har kommet til Norge også, og vær gade dere ikke bor i USA. Er selvfølgelig enig i at herverk er unødvendig og bør tas tak i, men å klage på tradisjonen i seg selv er dumt. Her i nabolaget er de som kommer på døra søte og høflige, og det koster ikke mye å leke "skremt" for de yngste barna og gi en sjokkis eller noe. Synes Halloween er en koselig dag i en ellers grå årstid, jeg. Og en ting til; å gi poteter og gullerøtter er bare teit og umodent. Da dobler dere sjansene deres for egg på døra. Det går an å si at beklager, jeg har ingenting å gi dere, med et SMIL Endret 31. oktober 2006 av miow
Arwen Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 Vi har bare hatt en som har ringt på og sa da at beklager men vi har ikke godteri. Vi hadde også utelysene av slik at det som vet om den regelen ikke kommer. Enig med de over, man trenger ikke være ufin selv om man ikke feirer selv.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 Vi har bare hatt en som har ringt på og sa da at beklager men vi har ikke godteri. Vi hadde også utelysene av slik at det som vet om den regelen ikke kommer. Enig med de over, man trenger ikke være ufin selv om man ikke feirer selv. ← hvilken regel?
Arwen Skrevet 31. oktober 2006 #11 Skrevet 31. oktober 2006 At man ikke skal ringe på hos de som har slått av utelysene.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #12 Skrevet 31. oktober 2006 hvilken regel? ← Det er noen som mener at folk som ikke vil ha noe med halloween skal slå av utelysene og snuble rundt i mørket for å vise at de ikke gir noe. I stedet for at de som vil være med på hele halloweenstyret henger opp noe på døren for å markere at de ønsker amerikanerwannabeer velkommen. De innfører en ny skikk, og så skal de som ikke vil være med på den nye skikken være de som må ubeleilige seg for å unngå den.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #13 Skrevet 31. oktober 2006 Det er noen som mener at folk som ikke vil ha noe med halloween skal slå av utelysene og snuble rundt i mørket for å vise at de ikke gir noe. I stedet for at de som vil være med på hele halloweenstyret henger opp noe på døren for å markere at de ønsker amerikanerwannabeer velkommen. De innfører en ny skikk, og så skal de som ikke vil være med på den nye skikken være de som må ubeleilige seg for å unngå den. ← Merkelig. Det burde da vært en selvfølge at det er de som vil være med på denne feiringen at de innretter seg ved å lage regler som de selv kan implementere. Altså: Enig med deg, de som vil ha besøk kan heller henge opp noe på døra. Det er en grunn til at jeg har lyset på om kvelden, og tenker da ikke slå det av for ikke å bli plaget. Tenk på de stakkars eldre menneskene som ikke kjenner til disse reglene,
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #14 Skrevet 31. oktober 2006 Jepp. De stakkars eldre menneskene (og de ikke fullt så stakkars yngre menneskene, som jeg mistenker det også er snakk om), kan jo bare si "Nei takk, jeg har ikke godteri til deg." Big deal. Personlig synes jeg telefonselgere er et større, og mye mindre sjarmerende problem. Amerika-wannabes eller ikke, barn gjør dette fordi de synes det er gøy. Det er ille hvis de ikke oppfører seg skikkelig, men hvis de bare ringer på døra- hva er egentlig problemet?? ← Det blir feil å sette to onder opp mot hverandre, synes jeg. Ja de stakkars eldre menneskene. Her jeg bor ble flere eldre menneske rtrakassert i fjor. De skjønte jo ikke bæra da disse ungene dukket opp på døra og sa noe på engelsk som de eldre ikke forsto. Noen av de eldre ble redde, lukket døra og låste. Og drittungene hevnet seg ved å rive opp blomstene i bedet og grise til vinduer og vegger med egg. Jeg synes dere som er foreldre har et ansvar for å lære barna deres om at ikke alle vet hva halloween er, bare et fåtall av de som IKKE har barn er med på leken.
Gjest Naria Skrevet 31. oktober 2006 #15 Skrevet 31. oktober 2006 Ser ikke problemet med aa gi gronnsaker for aa vaere helt aerlig. Hvis jeg noen gang kommer til aa kjope inn noe som helst til Halloween, blir det uten tvil gronnsaker.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #16 Skrevet 31. oktober 2006 Jepp. De stakkars eldre menneskene (og de ikke fullt så stakkars yngre menneskene, som jeg mistenker det også er snakk om), kan jo bare si "Nei takk, jeg har ikke godteri til deg." Big deal. Personlig synes jeg telefonselgere er et større, og mye mindre sjarmerende problem. Amerika-wannabes eller ikke, barn gjør dette fordi de synes det er gøy. Det er ille hvis de ikke oppfører seg skikkelig, men hvis de bare ringer på døra- hva er egentlig problemet?? ← Tja, jeg for min del synes det er jævlig irriterende å bli avbrutt i mine daglige gjøremål sånn ca hvert tiende minutt fordi jeg må åpne døren for en gjeng småunger som skal tigge snop. Jeg kan jo selvsagt prøve å ignorere det, og høre på at de ringer på en fire-fem ganger "for det er jo lys på inne, så da er jo noen hjemme". For de som er dårlig til bens er det nok enda mer irriterende. Selv om man sier "nei, jeg har ikke" på en høflig måte så får man gjerne faktisk sure kommentarer, sagt sånn halvhøyt i det man er i ferd med å lukke døren. Tigge snop kan de gjøre i julen (nyttårsaften på denne kanten av landet), jeg synes det er tåpelig å ha to slike dager, særlig siden det bare er et par måneder imellom.
Gjest Gjesta Skrevet 31. oktober 2006 #17 Skrevet 31. oktober 2006 Kan dere ikke bare beklage og si at dere ikke har noe godteri? Skjønner meg ikke på voksne mennesker som liksom skal "hevne" seg på barn?
Gjest Gjesta Skrevet 31. oktober 2006 #18 Skrevet 31. oktober 2006 Ser ikke problemet med aa gi gronnsaker for aa vaere helt aerlig. Hvis jeg noen gang kommer til aa kjope inn noe som helst til Halloween, blir det uten tvil gronnsaker. ← Kan du ikke bare la være å gi noe da? Jeg tviler på at barna blir så veldig begeistret for å få poteter og gulrøtter, og hvis man ikke har lyst til å være grei med disse barna er det vel bare å la det være?
Hu i Svingen Skrevet 31. oktober 2006 #19 Skrevet 31. oktober 2006 Så klart man ikke hevner seg på barn, og det er jo heller ikke noe problem så lenge ungene oppfører seg ordentlig, men jeg skal love deg at det hadde blitt månelyst hvis noen hadde dratt opp blomstene mine.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #20 Skrevet 31. oktober 2006 Eller som jeg opplevde da jeg på en høflig måte sa at jeg ikke hadde godteri; HAR DU IKKE PENGER DA? Så uansett om de som åpner døra er høflige, er det slett ikke sikkert det kommer et høflig svar tilbake, og det er foreldrende sin oppgave å fortelle avkommet hvordan man oppfører seg før de forlater heimen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå