Gå til innhold

Vondt oppå foten av jogging

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg fått utrolig vondt oppå foten i den senen som aktiveres når man vifter med storetåen etter å ha løpt en halvtimes tid. Det er ikke så ille når jeg har løpt meg varm, men resten av dagen og noen dager etterpå gjør det så vondt at jeg har problemer med å gå skikkelig.

Jeg bruker skikkelige løpesko og jogger for tiden på tredemølle, er flink til å variere treningen (sykler og trener vekter mer enn jeg jogger for tiden). Jeg skjønner ikke helt hva det kan være og hvordan jeg kan få det til å gå over. Noen som har hatt samme problem, eller som har noen tips?

Skrevet (endret)

Jeg har hatt det noen ganger selv, men bare hvis jeg bruker noen spesielle sko. Så det kan kanskje hjelpe å bytte?

Endret av ayrabeth
Gjest Deception
Skrevet

Høres ut som en begynnende betennelse/belastningsskade, så det er kanskje lurt å kutte løpinga for en periode? Jeg måtte bortimot kutte alt mølleløp pga. problemer med lysken; legen sa at det gav et altfor unaturlig løpesett, og at å løpe ute langt er å foretrekke.

Hva med å eventuelt sykle i stedet?

Skrevet
Høres ut som en begynnende betennelse/belastningsskade, så det er kanskje lurt å kutte løpinga for en periode? Jeg måtte bortimot kutte alt mølleløp pga. problemer med lysken; legen sa at det gav et altfor unaturlig løpesett, og at å løpe ute langt er å foretrekke.

Hva med å eventuelt sykle i stedet?

Høres plausibelt ut, egentlig. Problemene med foten begynte ikke før jeg begynte å løpe på mølle (og jeg som trodde det var utendørsløpingen som kom til å ta knekken på noe :roll:). Sykling er ikke noe problem, annet enn at jeg synes det er kjedeligere å sykle på ergometersykkel enn å løpe, og spinningtimene har så dårlig musikk. Jaja, alltid skal det være noe. Har heldigvis betennelsesdempende salve i massevis, slik at foten forhåpentligvis blir bedre fort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...