Gå til innhold

Noen som går på Grethe Roede kurs her?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør. Er på kurs 5 (!) og nå er jeg møkk lei. Er 3 kg unna det jeg mener er trivselsvekta mi, kroppen er ikke helt enig. Gud, så saaaakte det går på slutten!

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg går også på GR. Det går litt sakte her også for tiden, men jeg er så treg med å trene. Har en mor som er syk så jeg bruker mye tid og energi på det. Men jeg liker meg på GR.

Skrevet

Jeg går også.. er på kurs 2 nå..

Skrevet

Hei hei, jeg går også på Grete Roede. Er på kursbok 5 :sjenert:

men, jeg må bare for å holde meg, og gå ned de siste kg. Ca 10 til

Skrevet (endret)

Så flinke dere er som har holdt ut så lenge :) Jeg går på kurs 1, men gikk også for mange år siden :) Syntes det er et kjempe bra opplegg. Kanskje vi skal lage oss en egen motivasjonstråd her inne?

Endret av Miracl3
Skrevet

Ja, motivasjonstråd er bra.

Selv går jeg nå på kurs 5, som sagt, og nærmer meg mål. På kurset "mitt" er det meg på bok 5, ei på bok 4 og resten på bok 1 og 2. Syns egentlig at jeg er helt malplassert, for jeg har helt andre problemstillinger enn de som nettopp har begynt (hvordan skal en som har gått én uke, eller 9, for den sags skyld skjønne at jeg er lei etter å ha holdt på siden januar?)

Vekta mi går i trappetrinn. Og akkurat nå er de veldig lange og ikke så dype. ;) Jeg har holdt motivasjonen i perioder hvor vekta har stått stille, med å måle cm. Fast tidspunkt hver uke, og nå - etter 18 kg - er det artig å holde målebåndet i "startposisjon" rundt f.eks. midjen. Olala, mye som er borte, altså!

Hvordan trener dere andre? Jeg sliter litt med å få trent nå når det er kaldt og snø...

Skrevet

Motivasjonstråd er bra, ja!

Jeg trener på helsestudio og går turer. Hver søndag kveld går jeg og ei venninne to timer lang tur. Prøver å holde høyt tempo, blir faktisk ganske slitne.. Har gåttt ca 7 kg til nå, men har mål om 7-9 til..

Har som mål og ha minimum 15 trimpoeng hver uke og det klarer jeg bra da jeg stort sett ligger på rundt 16-20.. Er litt stolt over det, for jeg har aldri vært så flink å trene før..

Min motivasjoen finner jeg i at klærne passer igjen, og at jeg kan kjøpe "gamle" str igjen..

Skrevet

Har gått, med god effekt, og skal begynne igjen etter jul!

Skrevet

Hei igjen :)

Motivasjonstråder er kjempebra. Jeg har en allerede her inne, men vi kan godt lage en til, som gjelder Grete Roede.

Lurt :)

Selv trener jeg veldig mye, og har gjort det lenge, men så lenge jeg ikke er flink med maten kan jeg trene meg grønn, uten å gå ned ett gram i vekt :(

Jeg trener spinning, aerobic, bodypump og step. (på elixia)

Hva med å bare fortsette denne tråden??

Skrevet
Ja, motivasjonstråd er bra.

Selv går jeg nå på kurs 5, som sagt, og nærmer meg mål. På kurset "mitt" er det meg på bok 5, ei på bok 4 og resten på bok 1 og 2. Syns egentlig at jeg er helt malplassert, for jeg har helt andre problemstillinger enn de som nettopp har begynt (hvordan skal en som har gått én uke, eller 9, for den sags skyld skjønne at jeg er lei etter å ha holdt på siden januar?)

Vekta mi går i trappetrinn. Og akkurat nå er de veldig lange og ikke så dype. ;) Jeg har holdt motivasjonen i perioder hvor vekta har stått stille, med å måle cm. Fast tidspunkt hver uke, og nå - etter 18 kg - er det artig å holde målebåndet i "startposisjon" rundt f.eks. midjen. Olala, mye som er borte, altså!

Hvordan trener dere andre? Jeg sliter litt med å få trent nå når det er kaldt og snø...

Hei

Forrige gang jeg gikk på GR gikk jeg ferdig kurs 4, etter det orket jeg ikke mer slanking og fokuserte på å holde vekten. Jeg forstår godt hva du mener med å være lei. Jeg tror man rett og slett må fokusere på alt det posetive du har fått til, og holde ut. Som du selv sier så er cm, en stor motivasjonsfaktor, i tilegg til kles str. 18 kg er utrolig bra :)

Jeg trener styrke på helsestudio, i tilegg til at jeg går tur. Har også kjøpt meg en pilates dvd :)

Skrevet
Motivasjonstråd er bra, ja!

Jeg trener på helsestudio og går turer. Hver søndag kveld går jeg og ei venninne to timer lang tur. Prøver å holde høyt tempo, blir faktisk ganske slitne.. Har gåttt ca 7 kg til nå, men har mål om 7-9 til..

Har som mål og ha minimum 15 trimpoeng hver uke og det klarer jeg bra da jeg stort sett ligger på rundt 16-20.. Er litt stolt over det, for jeg har aldri vært så flink å trene før..

Min motivasjoen finner jeg i at klærne passer igjen, og at jeg kan kjøpe "gamle" str igjen..

:klappe: så utrolig flin du er :klappe: Jeg trenger spark bak for å gå to timer hver kveld :)

Skrevet
Hei igjen :)

Motivasjonstråder er kjempebra. Jeg har en allerede her inne, men vi kan godt lage en til, som gjelder Grete Roede.

Lurt :)

Selv trener jeg veldig mye, og har gjort det lenge, men så lenge jeg ikke er flink med maten kan jeg trene meg grønn, uten å gå ned ett gram i vekt :(

Jeg trener spinning, aerobic, bodypump og step. (på elixia)

Hva med å bare fortsette denne tråden??

Denne tråden må helt klart fortsette. Så flink du er til å trene :klappe:

Skrevet

Hei hei, endelig helg :sjarmor:

Vært kjempeflink denne uken med både mat og trening.

I går jobbet jeg fra halv 06:30 til 18:30 og dro rett til en venninne hvor vi gikk en kjemperask tur på 1 time. Deilig å bevege seg litt, skravle, og trene samtidig.

Ble mao lite sofasliting på meg i går :)

Hvilken dag går dere på Grete Roedekurs?

Jeg går på mandager.

I dag blir det ikke tid til trening, men i morgen er det dancestep som står på menyen. Gleder meg!

Ha en strålende helg!

Skrevet

Jeg går også mandager.

Jeg syns det er vanskelig å få trent særlig nå. Jeg hater treningsstudioer, og er derfor ikke medlem, da jeg blir støttemedlem etter kort tid. ;)

Om sommeren er det enkelt, for jeg sykler mye og løper. Og om vinteren går jeg på ski (har lysløype 5 min unna blokka). Men nå er det bare kaldt, mørkt og glatt.

Har steppemaskin og pilates-DVD, men de siste par ukene har jeg ikke brukt de. Har jobbet veldig lange dager, og rett og slett ikke orket når jeg har kommet meg hjem. Tenkte jeg skulle ta en storrush i helga, da, med svømming på søndag formiddag og pilates på ettermiddagen, samt en lengre tur på dagtid på lørdag.

Satser på 9 trimpoeng i uka, og det er passe for meg. Skal jo klare å holde det også etter kurset... Har mange, lange og bratte bakker til og fra t-bane og tog, så får ett trimpoeng bare på jobbveien hver dag.

Jeg er ikke fullt så lei nå, og har vært flink denne uka. Spesielt med vanndrikkinga - har drukket 4 liter vann hver dag (og løper på do hele tiden ;) )

Skrevet

Jeg går ikke på kurs nå, men kjører mitt eget lille GR-løp, så jeg vil gjerne være med her! Har bare holdt på i en uke, og skal veie meg i dag. Jeg sliter med treningen, kommer ikke opp av sofaen. Tror jeg har gått ned litt likevel :)

Skrevet

Er ikke så flink som jeg burde med vanndrikkingen heller. Går greit på jobben, for da har jeg en imsdal flaske jeg fyller jevnlig opp med kildevann. Men hjemme, uff, BAD!

Blir spennende på kurs i dag da jenter!

LYKKE TIL!

Skrevet

Jeg har gått ned 1,6 kg den siste uken! :)

Skrevet

Uff, veiedag i dag! :redd:

Har vært flink hele uka, men helga er alltid et mareritt. Samboeren min var fyllesjuk i går, så da spiste vi middag på McDonald's, og som det svake mennesket jeg er, klrte jeg naturligvis ikke å bytte ut pommes fritesen med fruktpose... :sjenert:

Men har målt cm, da, og gått ned 2-3 cm i midjen siste uke, og én cm over låret! :hoppe:

Her kommer mine mål, da:

Kurs 1:

Vekt: 93,8kg

Hals: 33,5 cm

Overarm: 33 cm

Bryst: 110 cm

Midje: 101 cm

Ende: 119 cm

Lår: 70 cm

Nå (kurs 5, uke 3):

Vekt: 75,4 kg (kurs 5, uke 2)

Hals: 32 cm

Overarm: 28 cm

Bryst: 93 cm

Midje: 76 cm

Ende: 103 cm

Lår: 58 cm

Tjukkebollafeita har da blitt litt tynnere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...