Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Har dere noen tips til hva ungene kan gjre av knep dersom de ikke får knask av noen? Guttungen nevnte eggkasting, og det er HELT uaktuelt, de skal IKKE gjøre noe slemt. Men noe må det jo gå ann å finne på..... forslag??
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Det synes jeg dere skal droppe. Rett og slett fordi de menneskene som ikke gir godteri, har tatt et svært så klart standpunkt mot Halloweenfeiring, mange nettopp på grunn av disse "morsomme" knepene. Vil ikke folk, så vil ikke folk. Gå videre og håp på godis hos naboen.
Gjest Elfrida Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Opprinnelig var det 'trick and treat' som var det man sa når man gikk rundt på Halloween. Altså; man kledte seg ut, eller gjorde ett eller annet fiffig når folk åpnet døra; altså et TRICK. For det skulle man da få en belønning, en TREAT: Det med å hevne seg på folk som ikke gir noe ser jeg på som helt uakseptabelt, enten det er her, hvor tradisjonen fremdeles er ganske ukjent, eller i USA, hvor man heller ikke ser på sånt med særlig mye humor. I statene er det stort sett barnslige tenåringer som driver med det der, og det er for det meste som barn som går rundt og sprer moro og får godis for det.
pellegrino Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Det synes jeg dere skal droppe. Rett og slett fordi de menneskene som ikke gir godteri, har tatt et svært så klart standpunkt mot Halloweenfeiring, mange nettopp på grunn av disse "morsomme" knepene. Vil ikke folk, så vil ikke folk. Gå videre og håp på godis hos naboen. ← hear, hear
Gjest Fantus Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Og sjekk utelysene til folk. Hvis folk ikke har på utelampa betyr dette at de ikke vil ha besøk på Halloween. Og det kan man godt respektere!
Gjest Gjest_hardcore_* Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Kan dere ikke få barna til å synge en sang da? Slik man gjør når man går julebukk?
sacred Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Synes kanskje dere bør droppe knepene jeg også.. Selvom de ikke får godteri betyr det ikke at de ikke VIL gi det! Det er godt mulig de faktisk ikke har noe. Jeg har aldri godteri i huset, men skal ut å kjøpe noen småting nå
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 Og sjekk utelysene til folk. Hvis folk ikke har på utelampa betyr dette at de ikke vil ha besøk på Halloween. Og det kan man godt respektere! ← Yupp!! Og er utelyset likevel på, så sjekk om det brenner stearinlys i vinduet - det signaliserer at folk ønsker besøk. Snilt knep kan være å snu dørmatta - verre enn det bør man holde seg for god for. At barnet selv foreslo kasting av egg krever kanskje en litt mer inngående samtale om hvordan man oppfører seg? Er alltids noen som klarer å skaffe egg, og mange flere som faller for gjengpress og kaster.
Gjest Gjesta Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 Det synes jeg dere skal droppe. Rett og slett fordi de menneskene som ikke gir godteri, har tatt et svært så klart standpunkt mot Halloweenfeiring, mange nettopp på grunn av disse "morsomme" knepene. Vil ikke folk, så vil ikke folk. Gå videre og håp på godis hos naboen. ← helt enig Og sjekk utelysene til folk. Hvis folk ikke har på utelampa betyr dette at de ikke vil ha besøk på Halloween. Og det kan man godt respektere! ← og helt enig
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #11 Skrevet 31. oktober 2006 Dersom de må bruke knep, holder det med å si: BØØØØØØØØØØØ
Trebarnsmor Skrevet 31. oktober 2006 #12 Skrevet 31. oktober 2006 Vi har feiret halloween i mange år. Fordi mannen min er engelsk. Vi har aldri gjort noen knep. Så barna tenker ikke på knep engang. Syns også det er uakseptabelt.
Gjest Gjesten Skrevet 31. oktober 2006 #13 Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Ja, kor kjem det der tullet med egg- kasting og zalo på dørhandtak? Eg veit om folk som har blitt utsatt for slikt hærverk sjøl om dei har gitt godteri. Det er heilt tydeleg at verken foreldre eller barn her i landet skjønar kva det der er. Det er ikkje meininga at ein skal utføre hærverk, ein får belønning for utkledninga dersom dei ein besøker vil/ har noko. Det er som julebukk, berre på eit anna tidspunkt av året. Endret 31. oktober 2006 av attegløyma
Gjest niomi Skrevet 31. oktober 2006 #14 Skrevet 31. oktober 2006 Ja, kor kjem det der tullet med egg- kasting og zalo på dørhandtak? Eg veit om folk som har blitt utsatt for slikt hærverk sjøl om dei har gitt godteri. Det er heilt tydeleg at verken foreldre eller barn her i landet skjønar kva det der er. Det er ikkje meininga at ein skal utføre hærverk, ein får belønning for utkledninga dersom dei ein besøker vil/ har noko. Det er som julebukk, berre på eit anna tidspunkt av året. ← Fra amerikanske fjortis-filmer.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #15 Skrevet 31. oktober 2006 Hehe, må le litt av svarene her. Folk er jammen meg raske til å dømme hvis man ikke skriver absolutt ALT som har blitt sagt i en samtale. Eggkasting var selvfølgelig ikke noe min fant på, men noe han hadde hørt av andre. Han vet veldig godt at han ikke skal gjøre noe slemt eller ugang, tenkte vel mer p knep som noe morro de kunne gjøre. Synes det virker litt rart å gå rundt og bare be om godteri, men hvis det opprinnelig er sånn at de skulle gjøre et "trick" og få en "treat" så henger det litt mer på greip. Men det er jo ingen som gjør noen "trick".... og det synes jeg er litt synd. Ellers har jeg god kontroll på ungen min hvis noen skulle betvile det Og refleks har han også!
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #16 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg tror ikke folk mener å dømme, men du stiller et spørsmål om forslag til knep, om enn helt uskyldige, og du får ærlige svar. Dropp det! De som vil gi snop, gir villig vekk, og de som ikke ønsker del i dette sier enten nei eller slår av utelampa. Barna bør respektere at det finnes noen som ikke har godteri hjemme eller som ikke har samme forhold til halloween som dem selv, uten at det skal gå utover disse folka, selv på en helt uskyldig måte.
Gjest Fru Larsen Skrevet 31. oktober 2006 #17 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg håper ingen småunger knakker på døren her. Jeg er lite begeistret for slike amerikanske tradisjoner her i norge. Om det kommer noen, får de ingen godterier. Her i huset spiser vi kun søtsaker i helgene. Hvis de da skal gjøre noen knep, ja da skal de få en ørtæve de sent vil glemme. Helt klart!
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #18 Skrevet 31. oktober 2006 Hva med å la ungene lage kort/dikt/sang el? Som takk for goddiser? Funker godt her i nabolaget!
*Ariel* Skrevet 1. november 2006 #19 Skrevet 1. november 2006 Litt sent, men knepet guttungen vår brukte igår var å sette post-it-lapper med "i ustand" på ringeklokkene til de som sa knep.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #20 Skrevet 1. november 2006 Litt sent, men knepet guttungen vår brukte igår var å sette post-it-lapper med "i ustand" på ringeklokkene til de som sa knep. ← Min sønn hadde ett år med seg post-it lapper med "Her bor.." også tegning av et eller annet slags udyr. Noen i blokka der vi bodde hadde lappen hengende nesten et år..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå