Gjest Pusemamma Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Nå er det to mnd siden jeg fikk en kattunge til. Og gjett om jeg får kjørt meg. Hun har satt hele huset på hodet. Den eldste jeg har på 3 år begynner og å bli oppgitt. Den lille (4 mnd) er høgt og lavt omtrent hele tiden. Hele gangen og badet er full av kattesand som hun drasser med seg. Den eldste var aldri sånn. Hun er mega skjønn men hun ødelegger jo så masse. Hadde ikke trodd det skulle bli sååå mye xtra arbeid men en katt til i huset. Begge er innekatter og jeg elsker begge to men det ser ikke ut hjemme hos meg for tiden. Er der någen der ute så kan si om dette bli bedre?? Min eldste katt fikk jeg da hun var 3 mnd men hun var aldri så galen som dette. Pluss at hun eter som en hest. Dette er en vanlig huskatt og tidligere eier sa at mora er ganske vill etter mat, hun var villkatt. Om nettene skal hun ligge klin inntil meg, helst under dyna!! Den eldste legger seg oppå meg så jeg kan jo ikke snu meg Har ikke hjerte til og kaste de ut av soverommet da vet du. Någen så har erfaring med flere innekatter i husholdet?
Gjenglemt sykkellås Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 For det første: Det finnes ikke ville katter i Norge, men det finnes dessverre hjemløse katter. Regner med at det er det du mener at moren til kattungen din var. Det bør ikke ha noe å si om hvordan din katt oppfører seg. Kattunger er barn, barn er forskjellige. Men jeg vil nesten garantere at den kommer til å roe seg etter hvert som den blir eldre. Kattunger kan være slitsomme, det vet jeg mye om, men katten din trener jo bare å "farene" ved å være voksen. Leker du med den selv? Angående mat: Kattunger kan spise mye, de er jo i vekst. Om du synes den spiser altfor mye, finn ut hvor mye en kattunge skal ha daglig og posjonér maten, men tenk også over hva slags mat du gir katten(e). Er det fra dagligvarehandelen, eller dyrebutikken? Lykke til videre med krabaten, det kommer nok til å gå bra. To innekatter trives bedre enn én innekatt alene.
Gjest Eir Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 De roer seg alltid, som regel skjer dette mellom 6 og 10 mnd alder. Prøv å lek mye med henne, og se om du greier å slite henne ut, så lar hun inventaret være mere i fred. De har også mye fint på dyrebutikken, som er selvaktiviserende. Og dersom de plager deg om natta bør du vurdere å lukke soveromsdøra, dersom det er mulig å stenge dem ute.
Noldus Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Hei!! Vi hadde samme problemet hos oss når pus nr 2 flyttet inn... Den var va 10 uker og første pusen va 1 år.... Den lille var OVER ALT, lekte med alt og lagde et fælt styr... Men etter et par måneder slik så ble den mye roligere!! De to pusene ble gode venner, de sover, leker og spiser sammen!!!
MissEli Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Så godt å se at det er flere som er slitne "kattemammaer"!! Jeg har en liten pus som er 14 uker gammel. Hun er virkelig høyt å lavt hele tiden!! Hun kan til tider være veldi slitsom.. Å siden det er midt på høsten å regn å kaldt syns jeg ikke det er noe særlig å ha henne altfor mye ute heller, stakkar.. Å om natta er det opp i senga å holde meg våken.. *sukk*
Gjenglemt sykkellås Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Dere er så heldige. Luksusproblem vil jeg si. *savner katter*
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Så godt å se at det er flere som er slitne "kattemammaer"!! Jeg har en liten pus som er 14 uker gammel. Hun er virkelig høyt å lavt hele tiden!! Hun kan til tider være veldi slitsom.. Å siden det er midt på høsten å regn å kaldt syns jeg ikke det er noe særlig å ha henne altfor mye ute heller, stakkar.. Å om natta er det opp i senga å holde meg våken.. *sukk* ← Kattunger skal ikke slippes ut før de er 6 mnd og kastrert. Jeg fikk meg også kattunge for 3 år siden, og vil si at han først ble voksne ved ca 2 år: da var personligheten hans satt og han roet seg mer ned. Ble mer voksen i væremåten. Ulempen med å velge kattunge er jo selvsagt at man ikke vet hvordan den blir som voksne. En venn av meg har en 5 år gammel katt som fortsatt går bananas i gardinen titt og ofte.
Gjest også sliten Skrevet 1. november 2006 #8 Skrevet 1. november 2006 Nå er det to mnd siden jeg fikk en kattunge til. Og gjett om jeg får kjørt meg. Hun har satt hele huset på hodet. Den eldste jeg har på 3 år begynner og å bli oppgitt. Den lille (4 mnd) er høgt og lavt omtrent hele tiden. Hele gangen og badet er full av kattesand som hun drasser med seg. Den eldste var aldri sånn. Hun er mega skjønn men hun ødelegger jo så masse. Hadde ikke trodd det skulle bli sååå mye xtra arbeid men en katt til i huset. Begge er innekatter og jeg elsker begge to men det ser ikke ut hjemme hos meg for tiden. Er der någen der ute så kan si om dette bli bedre?? Min eldste katt fikk jeg da hun var 3 mnd men hun var aldri så galen som dette. Pluss at hun eter som en hest. Dette er en vanlig huskatt og tidligere eier sa at mora er ganske vill etter mat, hun var villkatt. Om nettene skal hun ligge klin inntil meg, helst under dyna!! Den eldste legger seg oppå meg så jeg kan jo ikke snu meg Har ikke hjerte til og kaste de ut av soverommet da vet du. Någen så har erfaring med flere innekatter i husholdet? ← Har ingen trøstende ord å komme med. Har selv en kattunge på 6 1/2 mnd. Han er høyt og lavt og overalt, han vil ikke være ute, han tisser og bæsjer inne selv om han har kattedo, og han ødelegger masse av inventaret vårt, som f.eks skinnsofaen vår. Jeg orker rett og slett ikke å ha det sånn stort lenger, har prøvd å gi han bort uten hell, så det ender vel med at vi må ta han. Har forhørt meg med dyreklinikken, og de mener at han har såpass mange uniter at det ikke vil hjelpe stort hvis vi kastrerer han.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #9 Skrevet 4. november 2006 Kattungen min er også gaaaaal til tider. Han er 3 1/2 mnd nå. Han vil gjerne ligge i senga mi sammen med meg om nettene og det er jo koselig, men ikke så koselig når han bestemmer seg for å vekke meg . Så jeg begynte med å ta med maten, kassa og pleddet hans inn på badet om nettene. De første 3-4 nettene mjauet han og prøvde å komme seg ut. Men etter 10-15 min ga han seg. Nå er han blitt vant til det og protesterer ikke lenger når han må inn på badet. Og jeg sover godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå