Gå til innhold

Vennefest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha en liten vennefest til helgen, men jeg vet ikke helt hva jeg skal servere...

Har tenkt på lammelår med fløtegratinerte poteter, fårikål, lasagne med salat og brød, fiskesuppe med godt brød, gryte med elgkjøtt.

Hva skal jeg velge?

Når jeg spør mannen, sier han at alt er like godt, så det er ikke mye hjelp å få der... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo hvor mye arbeid du har lyst på det da.

Hva med taco, da er alt klart før gjestene kommer.

Skrevet

Jeg er også en stor fan av fajitas/taco, altså meksikansk mat. Det er litt ekstra koselig når man må plukke litt her og litt der og det setter et uhøydtidelig preg på måltidet. Mye kan fikses på forhånd og det er jo alltid greit når man er vertinne. Lasagne, som du nevner selv, er jo også veldig godt og relativt enkelt å lage, med en god salat, brød og litt vin i glasset blir vel det et herlig måltid!

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Jeg elsker å serverer hjemmelaget moussaka.. (med auberginer) Med masse gresk salat til!

Skrevet

Forskjellige paier? De kan lages i stand dager i forveien, så blir det bare salat og ris som må lages før de kommer. Og det beste av alt, det fins god dessertpaier også :ler:

Laksepai, skinkepai, vegetarpai, ostepai ... Paitema?

Gjest Gjest_The Pink_*
Skrevet

Hvis jeg skulle kommet til deg, og fikk bestemme mat, så hadde jeg valgt fiskesuppe.

Skrevet
Hvis jeg skulle kommet til deg, og fikk bestemme mat, så hadde jeg valgt fiskesuppe.

Du er hjertelig velkommen ;)

Men denne gangen tror det blir lammelår, eller reinsdyrsteik hvis jeg finner. Enkelt og greit mat som lager seg selv i ovnen. Sausen lager jeg på forhånd, og grønnsakene koker jeg like før servering. Rødvin blir det definitivt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...