Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg lurer på hva man tjener som instruktør hos f, eks SATS. Vurderer å melde meg på instruktørkurs. Blir man ansatt hos et treningssenter eller er man selvstendig næringsdrivende?
helenaa Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Jeg vet ikke hva de tjener på SATS, men vi har treningstimer på jobben, og da tjener instruktøren 500 pr. time. Vet ikke hvordan det gjøres med arbeidsgiveransvar. Hadde vært interessant å vite, håper noen kan svare!
Nokia Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Vanlig lønn for en aerobicsinstruktør ligger på 200-250 kr i timen. Hvis man er instruktør i apparat/vektsal ligger timelønnen på 130-160 kroner. Som PT (Personlig Trener) tjener man rundt 250 kr timen.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 Jeg lurer på hva man tjener som instruktør hos f, eks SATS. Vurderer å melde meg på instruktørkurs. Blir man ansatt hos et treningssenter eller er man selvstendig næringsdrivende? ← PS: det å fakturere 500 kr timen og tjene 500 kr timen er ikke det samme, Det er ikke slik at en ansatt i et firma får 500 kr timen selvom oppdragsgiver betaler det til han. (mange andre utgifter som skal dekkes) Dersom han er selvstendig så tar han jo alle pengene selv, men da går jo de 500 til organsieringskostnader og annet for å holde firmaet gående, mange usynlige timer der. som en sammenligning så fakturerer jeg 750 kr timen, og har 250 kr timen betalt.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 sorry, lite presis over, jeg er selvfølgelig ikke treningsinstruktør, blir overrasket om de har 200 kr timen, men hva veit jeg
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 215,- kr timen tjener jeg:-) Ansatt.
Nokia Skrevet 9. november 2006 #8 Skrevet 9. november 2006 Man blir hvertfall ikke rik av å instruere på treningssenter.... 250 kr i timen høres mye ut, men man kan ikke akkurat jobbe 37,5 timer i uken som instruktør. Det er for de fleste en jobb man har ved siden av hovedjobben sin - rett og slett en betalt hobby.
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 250,- kr i timen er ikke mye. Man må huske på at det er mye ekstra tid som går med. det er ikke bare å dra dit og kjøre time, man bruker ganske så lang tid på å lage program og finne musikk. Noen kan leve av det, men de fleste har det som en bi-jobb, eller kombinasjonsjobb med andre stillinger på senteret.
Gjest Fruktfat Skrevet 9. november 2006 #10 Skrevet 9. november 2006 broren min hr vært personlig trener på spenst, han fikk IKKE så mye som 200/250 kr timen. husker ikke nøyaktig, men mener jeg synes det var ganske lite.
Gjest Gjest_amalie_* Skrevet 26. februar 2010 #11 Skrevet 26. februar 2010 Jeg jobber som instruktør og tjener 120 kroner i timen, men jeg har en rekke andre avtaler i tillegg, som gratis trening på senteret, får sponset treningsklær/instruktørklær, og får gratis kurs ol. Dårlig timelønn, men gode avtaler i tillegg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå