Gå til innhold

Bryllup i utlandet, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har lyst til å gifte meg i utlandet sammen med min kjære... Jeg kunne ha tenkt med Paris, Spania, Italia... :)

Vet ikke helt hva jeg skal velge. Er det noen som har erfaringer med f.eks sjømannskirke i Spania?

Må mye ordnes på forhånd? Booket dere resturant på forhånd? Hvor mange gjester kom til bryllupet?

Mange spørsmål her :) Må prøve å overbevise min kjære... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk! :) Det skal jeg sjekke ut!

Det virker veldig romantisk å gifte seg i det store utland :) Fint vær, god mat og drikke!

Skrevet

Vi gifter oss i utlandet om ca 6 mnd.

Har dessverre ingen råd i forhold til sjømannskirke/ambassade siden vi gifter oss for "utenlands rett", altså borgerlig gjennom lokale myndigheter.

Mine erfaringer er 100% positive. Vi har fått kjempeservice av alle vi har vært i kontakt med, veldig gode priser (noen ganger 1/2 pris av i Norge), og familie og venner er positive.

Vi har invitert med oss venner og familie, og så langt har hele 39stk takket ja.

Er det noe spesielt du lurer er det bare å spørre her eller på PM :)

Skrevet

Sjømannskirker finner du her:

Stockholm, Gøteborg, København, Hamburg, Berlin, Alicante/Albir, Torrevieja, Mallorca, Fuengirola, Lanzarote, Gran Canaria, London (spesielle regler), Dubai, New York, Miami, New Orleans, Houston, San Pedro/Los Angeles, San Francisco, Pattaya og Sydney.

På steder der det ikke finnes en norsk sjømannskirke:

Sjømannskirken vier par på Tenerife, i Bangkok (kontakt sjømannskirken i Pattaya) og i Barcelona (kontakt sjømannskirken på Mallorca).

Jeg vet om noen som giftet seg i Barcelona - sjømannspresten fra Mallorca viet dem. Romantisk bryllup i en gammel klosterkirke.

Ambassade/Utenriksstasjon:

http://www.landsider.no/tips/vigsel/vigsel.htm#v1

Undersøk når abassadene kan foreta vielser:

Ambassaden i Paris: Kun på fredag som ikke faller på helligdager i Norge eller i Frankrike, juli/august ingen vigsler)

Ambassaden i Roma (Kun på torsdager. I tiden 15/6 - 1/9 ingen vigsler. Det samme gjelder romjulen og påskeuken

Du kan via linken over gå inn på sidene til de forskjellige abassadene. velg deretter linken vigsel. Der finner du kalender osv.

Abassadene kan ikke hjelpe dere med tips om frisør, brudebukett, fotograf, spisested osv. Men sjømannskirkene gjør det! Hvis du går inn på sjømannskirkens hjemmeside (og deretter velger "kirker", og deretter velger land og så vigsel) finner du lokal informasjon!!

http://www.sjomannskirken.no/FullStory.aspx?m=162&amid=4673

Lykke til!!! :hjerter_rundt:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...