Jens Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Måtte hente gutten min i barnehagen igår da han hadde 39,9 i feber. Almenntilstanden var grei nok, litt slapp og sutrete men hadde spist etc. Tok likevell en tur til legen med han, og fikk vite att det ene øret var veldig rødt, og att han kunne risikere å få en infeksjon i høyre øre. Idag var temperaturen hans 37,9, og har spist litt og lekt litt. Burde jeg holde ham hjemme fra barnehagen imorgen også, selv om han ikke har feber idag. Tenker da på øret hans. De er jo stort sett ute og det er jo ganske kaldt nå. Dette er første gangen han har hatt feber, og er derfor litt grønn på dette området.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Øh... 37,9 er jo faktisk feber da... Så jeg ville nok holdt ham hjemme èn dag tl. Lykke til!
Fibonacci Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Ville holdt ham hjemme i morgen også ja. God bedring til gutten din!
Gjest gjesta Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Ja, kan være fare for at han blir syk igjen. I tillegg kan han smitte andre.
jolie Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 I fin form hjemme er ikke ensbetydende med fin form i barnehagen. Har sett mange eksempler på det der foreldrene har droppet den feberfrie dagen hjemme. God bedring til den lille! Nyt en sjelden hjemmedag og kos dere!
Jens Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2006 Takk for svar. Vi blir hjemme og koser oss en dag til!
la Flaca Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Takk for svar. Vi blir hjemme og koser oss en dag til! ← Gjør det! Du er heldig som har sluppet feber i 1,5 år da. Men de ørene er altså ingen spøk. Utrolig fort gjort å få en runde med ørebetennelser som ikke slipper taket hvis en ikke passer på. 37,9 om morgenen/formiddag er et tegn på at han ikke er frisk enda. Barn er forskjellige, men tempen ligger vel stort sett mellom 36.3-37.2 om morgenen på mine. Har tatt veldig mye temp... PS: pass på å holde nesa hans åpen med nesespray hvis han har antydning til å være tett.
Far til 2 Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Tempraturen pleier forøvrig å stige noe utover dagen og er på det høyeste når barnet legger seg. Mulig det er nok med 1 dag hjemme, men litt feber imorgen tidlig kan medføre enda en dag hjemme.
Gjest gjesta Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 Ja, nesespray virker veldig godt mot ørevondt. Selv om han ikke virker spesielt tett. Min femåring plagdes mye, og han ble bedre etter noen dager med nesespray og kos fra mor
Jens Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 31. oktober 2006 Da jeg skulle legge han, hadde han 39,7 i feber..... Burde jeg være bekymret?
Kipa Skrevet 31. oktober 2006 #11 Skrevet 31. oktober 2006 Takk for svar. Vi blir hjemme og koser oss en dag til! ← så flott gjort av deg, jeg kan fortelle at det er færre og færre som tenker nettopp sånn som deg!
Totalya Skrevet 31. oktober 2006 #12 Skrevet 31. oktober 2006 I og med at legen sa at øret kunne utvikle seg, er det viktig at han ikke utsettes for temperatursvingninger. Ikke bare ved å holde seg inne, men også innendørs.
Hu i Svingen Skrevet 31. oktober 2006 #13 Skrevet 31. oktober 2006 Jens, jeg ville bare si at du er så søt når du spør om ting som har med sønnen din å gjøre. Det høres ut som om du er veldig god med ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå